Dublin-tips mottages

Bukefalos 30 år!

Görel

Trådstartare
Moderator
Om ett par veckor ska en kompis och jag åka till Dublin. Främst för att kolla bandet Refused men även upptäcka stan under några dagar. Ingen av oss har varit där tidigare så vi tar gärna emot tips på sånt vi kan göra och sånt som vi bör undvika. Vi gillar pubar, historia, konst och kultur.

Kilmainham gaol är bra om man vill få en bra överblick över Irlands historia, ffa politiska och frigörelse. Finns med som stopp på hop on hop off-bussarna, vilka jag också rekommenderar.
Kolla vad som händer på Gaiety theatre och the Olympia theatre, gamla härliga, klassiska scener som är värda att se bara i sig själva.
Trinity college är ett måste, med biblioteken. Christ church eller St Patricks cathedral. Dublin Castle.

Pubar finns ju tre per kvarter så bara att ta ngn. 😁

Kilmainham gaol är bra om man vill få en bra överblick över Irlands historia, ffa politiska och frigörelse. Finns med som stopp på hop on hop off-bussarna, vilka jag också rekommenderar.
Kolla vad som händer på Gaiety theatre och the Olympia theatre, gamla härliga, klassiska scener som är värda att se bara i sig själva.
Trinity college är ett måste, med biblioteken. Christ church eller St Patricks cathedral. Dublin Castle.

Pubar finns ju tre per kvarter så bara att ta ngn. 😁
Det är på Olympia som Refused spelar 😀

Jag har bara varit i Dublin en gång (Dublin Horse Show). Det jag verkligen kan rekommendera är att göra en utfärd till Howth, magiskt vackert med världens tjockaste sälar i hamnen. Det går typ pendeltåg dit. Mina kompisar gick en sväng, jag satt i hamnen och njöt av havet. Sen åt vi skaldjur, drack öl och tog pendeln hem.

Det är väl sämre väder nu men det fantastiska landskapet är garanterat värt ett besök ändå!

https://www.visitdublin.com/guides/things-to-do-in-howth

Jag har bara varit i Dublin en gång (Dublin Horse Show). Det jag verkligen kan rekommendera är att göra en utfärd till Howth, magiskt vackert med världens tjockaste sälar i hamnen. Det går typ pendeltåg dit. Mina kompisar gick en sväng, jag satt i hamnen och njöt av havet. Sen åt vi skaldjur, drack öl och tog pendeln hem.

Det är väl sämre väder nu men det fantastiska landskapet är garanterat värt ett besök ändå!

https://www.visitdublin.com/guides/things-to-do-in-howth
Det håller jag med om!

Om man vill ut i naturen lite finns härliga promenadslingor där med utsikt in över Dublinbukten, och utåt, beroende åt vilket håll man tittar. 😁 Man tar DART, pendeltåg, från någon av stationerna i stan, köper biljett i automat, superenkelt. Åker man åt motsatt håll dvs söderut finns Dalkey, medeltidsförort, där man sen kan vandra upp genom Killiney park upp på Killiney hill, jättevacker utsikt över södra Dublins kullar, typisk irländsk vy.

Ingen natur för oss den här gången, vi håller oss i stan.

Vi gillar främst alternativ kultur och konst. Jag skulle gärna hitta lite roliga kläder, är vansinnigt trött på kedjor.

Liknande trådar

• Prag
  • Tips för kanin för att undvika magatoni (trumsjuka)?
  • Stockholms tips
  • Hur sätter man gränser mot förälder som ställer upp?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka