Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför finns inte fryst paprika att köpa? Det finns påsar med en blandning av ärtor, majs och paprika, men jag har aldrig nånsin sett nån förpackning med bara paprika. Det är lite lurigt!
:)
 
Vad är det i praktiken för skillnad mellan XX personer gillar den här sidan och XXY personer följer den här sidan på Facebook? Ser de den olika i sitt flöde? Varför finns det två sätt liksom?
 
Vad är det i praktiken för skillnad mellan XX personer gillar den här sidan och XXY personer följer den här sidan på Facebook? Ser de den olika i sitt flöde? Varför finns det två sätt liksom?
Jag antar att man kan gilla sidan utan att följa den.
 
Jag antar att man kan gilla sidan utan att följa den.
Så om man gillar den men inte följer den så ser man inte uppdateringarna? Typ.

I det här fallet är det en sida jag administrerar åt jobbet och den har fler följare än gillare. Men jag vet inte om det är samma personer.
Det spelar egentligen ingen roll, jag bara funderade på vad det kan vara för fördel med det ena och det andra.
 
Så om man gillar den men inte följer den så ser man inte uppdateringarna? Typ.

I det här fallet är det en sida jag administrerar åt jobbet och den har fler följare än gillare. Men jag vet inte om det är samma personer.
Det spelar egentligen ingen roll, jag bara funderade på vad det kan vara för fördel med det ena och det andra.

Kan det vara så att om du "gillar" en sida så syns det på din egen profil om någon går in på den och kikar.
Men det syns inte om du bara "följer".
 
Varför finns inte fryst paprika att köpa? Det finns påsar med en blandning av ärtor, majs och paprika, men jag har aldrig nånsin sett nån förpackning med bara paprika. Det är lite lurigt!
:)
Mitt minne av de blandningarna är att paprikan är blöt, slemmig och slapp efter frysningen. Har uppfattningen att de bara var där för att tillföra färg. Köper sedan många år bara ärtpåsar och majspåsar. Är mycket nöjd utan fryst paprika.
 
Vad innebär uttrycket "ett kokäkta fibertäcke"
Hör det låter då och då i någon tv reklam och har alltid undrat, men aldrig googlat
 
1574887347758.png

Har ni märkt att alla instrument som letar efter intelligent liv pekar mot rymden?
 
Hur kom det sig att vissa människor började säga Chex istället för kex (som det heter😏😉)??
Kex är ett låneord och genom att man bevarar uttal från originalet så blir det ett hårt K. Å andra sidan är det normala i svenska att K uttalas mjukt framför e/ä. Så båda har en vettig förklaring. Idag finns en regional skillnad i vilket som används. Båda är korrekta (men jag håller med dig om att hårt K är rätt ;))
 
En ganska känslig fråga...

Om man har dålig andedräkt, vet man i regel om det själv då? Alltså känner själv att det luktar illa.

Jag gissar att man gör det men vet inte.
 
Vad är det i praktiken för skillnad mellan XX personer gillar den här sidan och XXY personer följer den här sidan på Facebook? Ser de den olika i sitt flöde? Varför finns det två sätt liksom?

gillar du så ser du uppdateringar i ditt flöde. Följer du får du notis om när det skrivits något. Alltså ska man följa om man inte vill missa något 😃
 
En ganska känslig fråga...

Om man har dålig andedräkt, vet man i regel om det själv då? Alltså känner själv att det luktar illa.

Jag gissar att man gör det men vet inte.
Du kan känna av det men det kan även vara så att du inte känner av det. Tror det beror anledningen till varför andedräkten är dålig. Tex tycker jag att det är lätt att känna hos mig själv om jag har dålig andedräkt av att ha ätit vitlök. Men dålig andedräkt pga av magen/problem med matstrupen tror jag inte man känner, åtminstone inte så lätt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
944
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 298
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 182
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 432
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp