Bukefalos 28 år!

DYRT hö- vad göra?

Sv: DYRT hö- vad göra?

Jo det hade ju varit perfekt. Men vart ska jag förvara det? Har inte råd att köpa en transport att ha som höförråd. Nu lutar det åt en flytt. Gäller bara att hitta en annan stallplats.
 
Sv: DYRT hö- vad göra?

Har inte läst alla inlägg så någon annan kanske redan föreslagit samma sak..

Tror att du kan köpa tex Horsehage och Horsegraz eller vad de heter billigare än ditt nuvarande hö!
Dom balarna väger väl runt 10kg och tar lite plats (staplat på pall)
Dessutom får du bra kvalite som är analyserat :)

Annars är ju små vanliga ensilage balar ett alternativ, dom brukar väga runt 30-40kg, kostar runt 2,50-3kr/kg här och isf kan du ju köpa flera hösäckar och därmed packa upp allt på en gång och sedan ta med dig plasten hem på så sätt slipper du ju "irritera" de knepiga stallägarna.

Fattar dock inte hur dom tänker, vi är ett gäng som köper stora ensilagebalar och det hålls rent och snyggt, tar mindre plats och skräpar ner mindre än hö anser jag. Vi har våra balar ute med en presening över och varje person som tar krattar efter sig.
 
Sv: DYRT hö- vad göra?

Det är inte bara flör att det blir skräpigt av silage utan att hon tycker att det luktar äckligt också. Så tröttsamt. Jag ska byat stall så fort jag hittar stallplats som är bra.
 
Sv: DYRT hö- vad göra?

ojdå!! 6 stycken
ja dåå blir det verkligen dyrt för dig med det höpriset.:eek:
då skulle du verkligen behöva köpa helt eget hö...

Jaha, du ställde nog frågan till Pacific och inte till mej. Fast jag fick det intrycket. Bollar över frågan till Pacific då...:bow:
 
Sv: DYRT hö- vad göra?

Tja bor man i stockholm får man tyvärr räkna med svindlande priser..

MEN det fins billigare hö så ut å leta.. jag köper mitt hö för 1 krona kilo:bump:
Kolla runt om kring uppsala
 
Sv: DYRT hö- vad göra?

grejen är ju stallägaren tar 1 krona per kilo till extra stallhyra utan att ha talat om det.
 
Sv: DYRT hö- vad göra?

Knappast.. testa att stoppa det i småpåsar så kanske du inser jobbet bakom det. Maksininvestering, leverans osv. :D
Tänk sen att du säljer en sån påse då och då.

Ha ha ha, knappast var ordet. Maskininvesteringar? Med tanke att de företag som sysslar med sådant spottar ut sådana höpåsar och att affärerna säljer mkt av det håller ej din teori.
 

Liknande trådar

Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 728
Senast: Egonson_
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 638
Senast: ufot
·
Ekonomi & Juridik Så jag flyttade mina hästar i novemeber till nytt stall, stod i annonsen fri tillgång hösilage (ingen analys, eget) och jag frågade även...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 524
Ekonomi & Juridik Hej, Hoppas på att kunna få hjälp att reda lite i saker rörande uthyrning av stall. Det är en minderårig hästtjej som kommit till mig...
2
Svar
28
· Visningar
4 943
Senast: Polibek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp