E-kort förändringar

Sv: E-kort förändringar

Nej, inte så jag menade :)

Bilen får dra 1450 på B
Det gör en totalvikt på ekipaget på 3340 kg

Bilen får dra 1600 med BE
Det gör en totalvikt på ekipaget på 3490kg

Jag kan tycka att den 150-kilos skillnaden varken skulle kunna göra till eller ifrån.
Regler är regler, jag vet, men när skillnaden mellan B och BE är så pass liten, så hade det varit behändigt om jag hade kunnat köra på B eftersom ekipaget redan är så pass tungt :)

Ja i ditt fall är det kanske meningslöst.. men det beror ju på vad man använder bil och släp till.. Jag får dra 2.8 ton med min bil och det skulle jag ju aldrig kunna göra om jag inte hade BE. På B-kort får jag max dra 750kg och det kommer man inte långt på.
 
Sv: E-kort förändringar

Sedan måste jag erkänna att det är väldigt skönt att ta 2,1-tons hästsläpet och köra till service, med bilen som bara får dra 1800 kg (BE). Det kan jag ju strunta i eftersom tjänstevikten är 840 kg.

Det blir helt enkelt enklare med BE, särskilt när det kommer till bilar som får dra lite ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 768
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag var det några " viktiga" personer på jobbet. De var oroliga över sina pengar. Så det var att sitta med höghönsen och dra samma...
Svar
0
· Visningar
327
Senast: indra2012
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 176
Senast: Cilva
·
Utrustning Jag har bestämt mig för att jag måste köpa en ny hästtransport. Den jag har nu kommer inte hålla så länge till och jag vill inte lägga...
Svar
9
· Visningar
1 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp