Bukefalos 28 år!

Ebola, är ni oroliga???

Det är dock ett dåligt smittskydd då kropptemperaturen inte står i neon i pannan på någon. Ett handslag kan räcka om man har otur, de allra flesta har småsår eller sprickor i exv nagelband som vi inte ens själva vet om.
såklart inte. Men man smittar inte när man bara har feber.
 
Jag tror ärligt talat att resistenta bakterier är ett betydligt större hot mot oss i väst med.
Inget blir bättre av masshysteri.
Jag tog heller aldrig svininfluensa vaccinet. Gjorde någon här det?
 
Ja jag är vaccinerad mot svinis. Trots att jag aldrig får influensa.

Jag gjorde det dels för att jag tillhör en riskgrupp (två när det begav sig) och för alla de som tillhör riskgrupper men inte kan.

Vaccinerade året efter också när jag fyllde på stelkramp, difteri och lite sånt.

Min arbetsgivare betalar influensavaccin.
 
Jag tror ärligt talat att resistenta bakterier är ett betydligt större hot mot oss i väst med.
Inget blir bättre av masshysteri.
Jag tog heller aldrig svininfluensa vaccinet. Gjorde någon här det?
Jag gjorde det, på jobbet.

Resistenta bakterier är jag livrädd för. Med tanke på hur mycket tid jag tillbringar i Grekland är en av mina största fasor att behöva gå till doktorn där.
 
Som lakaren pa Arlanda som (enligt Expressen, sa det kanske inte var sa) isolerar passageraren, inte for att han ar sjuk och kan sprida smitta ... utan for att han kan vara en potentiell ebola patient utan nagra som helst indicationer att han kan ha kommit i kontakt med en ebola sjuk.
Men vad ska läkaren göra? Än så länge gör det ju ingenting om de är superförsiktiga och missar de något blir de ju kölhalade i efterhand.

Jag försökte bara tona ner ytterligare en Aftonbladetartikel som bara är ute efter klick.
Jag tycker ärligt talat inte att artikeln var särskilt hysterisk eller sensationell. Givetvis kommer tidningarna rapportera om någon ankommer Arlanda flygplats sjuk och sedan isoleras pga ebolamisstankar. Att misstankarna inte är starka är ju inte tidningens fel, personen har ju oavsett blivit isolerad.
 
ok. Men hur gör ni med annat som går då?
Vaccinerar ni er mot det också, med tanke på riskgrupper?. För alla virus och smittor som går är ju en risk och många dör varje år av förkylningsvirus. (nej jag vet att man inte kan jämföra svininfluensan med det)
en ung tjej som blev som förlamad i nästan ett år av ett virus som var vanligt förkylningsvirus som orskade det. (det är många år sen så kommer inte ihåg vad det orsaken var-om de ens kunde reda ut det)

Vet också några som pga annan sjuksdom har nedsatt immunförsvar och var alltså i riskgruppen.

ps vet att resistenta bakterier beror på överanvänding av antibiotika.

ursäkta om det blev lite ot.
 
ok. Men hur gör ni med annat som går då?
Vaccinerar ni er mot det också, med tanke på riskgrupper?. För alla virus och smittor som går är ju en risk och många dör varje år av förkylningsvirus. (nej jag vet att man inte kan jämföra svininfluensan med det)
en ung tjej som blev som förlamad i nästan ett år av ett virus som var vanligt förkylningsvirus som orskade det. (det är många år sen så kommer inte ihåg vad det orsaken var-om de ens kunde reda ut det)

Vet också några som pga annan sjuksdom har nedsatt immunförsvar och var alltså i riskgruppen.

ps vet att resistenta bakterier beror på överanvänding av antibiotika.

ursäkta om det blev lite ot.

Det är ju svårt att använda vaccin som inte finns ;)

I övrigt tvättar jag händerna så ofta jag kan när jag är ute bland folk. På jobbet gör jag det när jag har tid att kliva ur bussen.

Och så har jag oftast handsprit i väskan men använder den sällan, avskyr lukten.

Och jag är inte hysterisk på något vis men det är ganska trevligt att tvätta händerna när man rattat bussen ett tag, rattarna är ganska äckliga.
 
Det är ju svårt att använda vaccin som inte finns ;)

I övrigt tvättar jag händerna så ofta jag kan när jag är ute bland folk. På jobbet gör jag det när jag har tid att kliva ur bussen.

Och så har jag oftast handsprit i väskan men använder den sällan, avskyr lukten.

Och jag är inte hysterisk på något vis men det är ganska trevligt att tvätta händerna när man rattat bussen ett tag, rattarna är ganska äckliga.
Hade rätt vidriga tangentbord på jobbet. Satt och rengjorde till förbannelse med handsprit på och mellan tangenterna. Ta med servetter och rengör ratten före start med sprit :)
 
Hade rätt vidriga tangentbord på jobbet. Satt och rengjorde till förbannelse med handsprit på och mellan tangenterna. Ta med servetter och rengör ratten före start med sprit :)

Det går åt typ en förpackning. Och före start är svårt när jag oftast tar över en buss på stan och det finns definitivt inte tid för rengöring av ratten då :eek:

Ibland tvättar jag av de med tvål.

Man blir liksom svart om händerna efter ett tag.
 
Hade rätt vidriga tangentbord på jobbet. Satt och rengjorde till förbannelse med handsprit på och mellan tangenterna. Ta med servetter och rengör ratten före start med sprit :)
Tips från coachen - använd ytdesinfektion till ytor och håll handspriten till just händerna. Handspriten innehåller återfettning som ju huden behöver för att inte torka ut, vilket gör att om man har handsprit på ytor lägger du dit en hinna som ännu mer fastnar på eftersom plast inte är absorberande.
Ytdesinfektion innehåller tensider som alltså tvättar av ytan, och alkohol som desinficerar ytan.
 
ok. Men hur gör ni med annat som går då?
Vaccinerar ni er mot det också, med tanke på riskgrupper?. För alla virus och smittor som går är ju en risk och många dör varje år av förkylningsvirus. (nej jag vet att man inte kan jämföra svininfluensan med det)

Nej, just det. Du har ju svaret där.
 
ok. Men hur gör ni med annat som går då?
Vaccinerar ni er mot det också, med tanke på riskgrupper?

I samma situation hade jag gjort samma. Nu kommer förhoppningsvis inte den situationen uppstå på ett tag. För min egen skull så tar jag inga vidare åtgärder förutom att tvätta händerna när jag kommer hem och innan jag äter, samt försöka vara hänsynsfull gentemot andra i det fall jag själv har en infektion. Det friskaste jag någonsin varit var när jag bodde i en riktigt smittohärd till storstad, så jag tror inte att jag för min del drar några direkta fördelar genom att försöka leva ett bakteriefritt liv.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 224
Senast: mars
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 248
Senast: Mabuse
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 624
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 969
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp