Eftervalssnack

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kommer att bli spännande att se alla C och L röstande människor glatt vifta med S flaggorna på första maj. Misstänker dock att Maud Olofsson inte kommer att delta i hyllningarna, den kvinnan hade ryggrad.
:D
Vem saknar ryggrad? Jag misstänker att du syftar på Annie Lööf. Jag tycker hon verkar ha oerhört rejäl ryggrad. Att du inte kan se den är rätt begripligt eftersom den inte passar din önskan om att ge din stora politiska kärlek det du önskar.
För övrigt finns de tingen orsak för C och L väljare att vifta med S flaggor. Du vet partierna ska inte gå ihop till ett även om du verkar tro det. Rent krasst vet vi inte ens om de kommer bilda en regering tillsammans.
 
Vem saknar ryggrad? Jag misstänker att du syftar på Annie Lööf. Jag tycker hon verkar ha oerhört rejäl ryggrad. Att du inte kan se den är rätt begripligt eftersom den inte passar din önskan om att ge din stora politiska kärlek det du önskar.
För övrigt finns de tingen orsak för C och L väljare att vifta med S flaggor. Du vet partierna ska inte gå ihop till ett även om du verkar tro det. Rent krasst vet vi inte ens om de kommer bilda en regering tillsammans.
Om jag ska bedöma en mäniska så tittar jag på vad den gjort..inte vad han säger sig vilja göra...samma sak med ett parti. Då tittar jag på dess historia...och historiskt så har C tidigare delat säng med S. Så ?....
 
Vem saknar ryggrad? Jag misstänker att du syftar på Annie Lööf. Jag tycker hon verkar ha oerhört rejäl ryggrad. Att du inte kan se den är rätt begripligt eftersom den inte passar din önskan om att ge din stora politiska kärlek det du önskar.
För övrigt finns de tingen orsak för C och L väljare att vifta med S flaggor. Du vet partierna ska inte gå ihop till ett även om du verkar tro det. Rent krasst vet vi inte ens om de kommer bilda en regering tillsammans.
Ett litet poem från en Centerpartistisk poet.
 

Bifogade filer

  • annie.jpg
    annie.jpg
    38,4 KB · Visningar: 39
Det kommer att bli spännande att se alla C och L röstande människor glatt vifta med S flaggorna på första maj. Misstänker dock att Maud Olofsson inte kommer att delta i hyllningarna, den kvinnan hade ryggrad.
:D

Eftersom de allra flesta (nästan 100%) i C och L tyckte bättre om röda tröjor än bruna kostymer så var det ett ganska lätt val. Flaggviftandet sparar vi till när rasismen och protektionismen minskar hos folket igen.
 
Har du nånsin tänkt att man kan ha respekt för valresultatet som inte gav Alliansen mandat att bilda regering på ett acceptabelt sätt?
M.m respekt för valresultatet....klingar encaning falskt om man vet vad du anser om just valresultatet. Att det ser ut som det gör beror ju till stor del på C och L: s behov av att profilera sig. Lyckas man nafsar man både S och M i kanten...misslyckas man...försvinner man under 4%... det gäller ju inte enbart i Sverige över hela Europa smalnar ju mittfåran ju mer det politiska klimatet hårdnar. Sverige utgör inget undantag...Lyckas sedan SD provocera fram ett nyval, så ser väl L:s frmtid dyster ut pga ebb i kassan
 
Såhär kan man också se det. Johan Hakelius artikel i Fokus.


Mittenpartiernas plågade drömmerier är lätta att lösa: välj Löfven eller Kristersson. Men valet gör så ont att de försöker välja båda.
Det här är faktiskt inte alls så komplicerat. Mittenpartierna måste helt enkelt bestämma sig för om de vill vara del av den 60-procentiga majoritet i riksdagen som inte vill ha en socialdemokratisk regering, eller om de vill byta sida och istället stödja en sådan regering.
https://www.fokus.se/2018/10/mitten-ense-ja-till-nej/
 
Såhär kan man också se det. Johan Hakelius artikel i Fokus.


Mittenpartiernas plågade drömmerier är lätta att lösa: välj Löfven eller Kristersson. Men valet gör så ont att de försöker välja båda.
Det här är faktiskt inte alls så komplicerat. Mittenpartierna måste helt enkelt bestämma sig för om de vill vara del av den 60-procentiga majoritet i riksdagen som inte vill ha en socialdemokratisk regering, eller om de vill byta sida och istället stödja en sådan regering.
https://www.fokus.se/2018/10/mitten-ense-ja-till-nej/

Det är faktiskt enklare än så. Man måste bestämma sig helt enkelt om man är beredd att ge makt och inflytande åt nationalister, rasister och protektionister - och det bestämde man långt innan valet och håller fast vid som viktigaste utgångspunkt.
 
Såhär kan man också se det. Johan Hakelius artikel i Fokus.


Mittenpartiernas plågade drömmerier är lätta att lösa: välj Löfven eller Kristersson. Men valet gör så ont att de försöker välja båda.
Det här är faktiskt inte alls så komplicerat. Mittenpartierna måste helt enkelt bestämma sig för om de vill vara del av den 60-procentiga majoritet i riksdagen som inte vill ha en socialdemokratisk regering, eller om de vill byta sida och istället stödja en sådan regering.
https://www.fokus.se/2018/10/mitten-ense-ja-till-nej/
Jag hade nog inte helt fattat - eller orkat inse - att det är så illa med Hakelius. Jag är dock inte förvånad, så något anade jag väl.

Jag är glatt överraskad av ryggraden hos c och l i detta. Mest överraskad av l, eftersom jag väntar mig mindre av dem.
 
Såhär kan man också se det. Johan Hakelius artikel i Fokus.


Mittenpartiernas plågade drömmerier är lätta att lösa: välj Löfven eller Kristersson. Men valet gör så ont att de försöker välja båda.
Det här är faktiskt inte alls så komplicerat. Mittenpartierna måste helt enkelt bestämma sig för om de vill vara del av den 60-procentiga majoritet i riksdagen som inte vill ha en socialdemokratisk regering, eller om de vill byta sida och istället stödja en sådan regering.
https://www.fokus.se/2018/10/mitten-ense-ja-till-nej/

L pekade ut SD och allt det SD står för som huvudfiende innan valet.

De har ALDRIG varit i närheten av att stå på ”samma sida”. Det måste saknas lite grundläggande insikter och fakta för att påstå det. Eller besvikna ”liberaler” på Göteborgs-Posten.

Både C och L hör till de 80% som inte vill ge makt och inflytande till konservativa nationalister och rasister med en Sverige-, kvinno- och människofientlig agenda. På den sidan står de stolt tillsammans med både Fridolin, Lövin, Löfven, Sjöstedt och de något mer vacklande (vilket är skrämmande) Kristersson och Busch Thor.
 
och de något mer vacklande (vilket är skrämmande) Kristersson och Busch Thor.
Busch Thor tycker jag tydligt har passerat över den gränsen med Kristersson tätt i hälarna. K har iofs fortfarande en halv fot kvar på den tidigare sidan men det räcker med att flytta tyngpunkten någon mm så släpper den och även han är över.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Om du siar fram till en 10 september, hur tror du det har gått i valet? Alltså inte hur du vill att det ska gå... Kommer SD få över 20%...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 282
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp