Eftervalssnack

Status
Stängd för vidare inlägg.
Busch Thor tycker jag tydligt har passerat över den gränsen med Kristersson tätt i hälarna. K har iofs fortfarande en halv fot kvar på den tidigare sidan men det räcker med att flytta tyngpunkten någon mm så släpper den och även han är över.

Det är klart skrämmande. Jag känner ett par kristdemokrater som är chockerade och inte alls gillar att EBT säljer själen till djävulen för maktens skull. Dock känner de sig vilsna då det betyder att inget parti längre representerar dem (dvs en kristen konservativ politik med stor humanitet och värnande om internationella samarbeten).
 
Det är klart skrämmande. Jag känner ett par kristdemokrater som är chockerade och inte alls gillar att EBT säljer själen till djävulen för maktens skull. Dock känner de sig vilsna då det betyder att inget parti längre representerar dem (dvs en kristen konservativ politik med stor humanitet och värnande om internationella samarbeten).
Just kristna värderingar och ideal framstår ju som väldigt rimliga att förena med en human asylpolitik.

Men det är ju ingen idé att säga till EBT vad hon BORDE tycka.
 
Nu har både Ulf K och talmannen haft presskonferens. Ulf K har meddelat att han inte vill gå vidare i dagsläget.
Imorgon kommer talmannen ha en ny runda med alla partiledare (förutom Ulf K) och han hoppas kunna ge ett nytt sonderingsuppdrag imorgon eftermiddag.
 
Just kristna värderingar och ideal framstår ju som väldigt rimliga att förena med en human asylpolitik.

Men det är ju ingen idé att säga till EBT vad hon BORDE tycka.

Nej. Och enligt undersökningar har hon stort stöd i sitt parti. Jag menar mest att det även för KD finns risker med att man så uppenbart visat att man gärna väljer att sätta sig i knät på SD om det innebär minsta lilla makt.
 
Nej. Och enligt undersökningar har hon stort stöd i sitt parti. Jag menar mest att det även för KD finns risker med att man så uppenbart visat att man gärna väljer att sätta sig i knät på SD om det innebär minsta lilla makt.
Tänkte på denna krönika angående UK.
"Det var väl först när han skrev det där kusliga Facebookinlägget på fredagen som vi förstod att han är ett rovdjur, att makten efter hunger är starkare hos honom än vi någonsin kunnat tro. Han skrev det svart på vitt när han beskrev alternativen för vilka som ska leda landet."
https://www.expressen.se/kronikorer...istersson-visar-till-slut-sitt-ratta-ansikte/

Dett skrevs igår, innan han kapitulerade.
 
Tänkte på denna krönika angående UK.
"Det var väl först när han skrev det där kusliga Facebookinlägget på fredagen som vi förstod att han är ett rovdjur, att makten efter hunger är starkare hos honom än vi någonsin kunnat tro. Han skrev det svart på vitt när han beskrev alternativen för vilka som ska leda landet."
https://www.expressen.se/kronikorer...istersson-visar-till-slut-sitt-ratta-ansikte/

Dett skrevs igår, innan han kapitulerade.
Av Lars Lindström - en av de värsta vänsteranhängarna i tidningsvärlden
 
Tänkte på denna krönika angående UK.
"Det var väl först när han skrev det där kusliga Facebookinlägget på fredagen som vi förstod att han är ett rovdjur, att makten efter hunger är starkare hos honom än vi någonsin kunnat tro. Han skrev det svart på vitt när han beskrev alternativen för vilka som ska leda landet."
https://www.expressen.se/kronikorer...istersson-visar-till-slut-sitt-ratta-ansikte/

Dett skrevs igår, innan han kapitulerade.
Den makthungern tycker jag man såg redan före valet och när valet var över så blev den extremt tydlig. Någon gnagande oro om att det var något fel har jag aldrig kännt. Det har varit tjutande sirener en lång tid nu.
Jag hoppas att även moderaterna ser den för han är inte intresserad av moderaterna som parti utan ser dem endast som en språngbräda till den makt han ser sig berättigad till att inneha.
 
Nej. Och enligt undersökningar har hon stort stöd i sitt parti. Jag menar mest att det även för KD finns risker med att man så uppenbart visat att man gärna väljer att sätta sig i knät på SD om det innebär minsta lilla makt.
Det känns ändå bra att det är så. Min upplevelse är att kd under min livstid, ca, har gått från att vara ett kristet parti av samtidigt trångsynt och välmenande slag (typ be för homosexuella istället för att skydda allas mänskliga rättigheter) till att vara i huvudsak mer som kristen amerikansk höger.

Mer snällt kristna bör väl finnas i flera andra partier.
 
Förresten. Under antagandet att partiledarna är eniga med mig om att landet under alla omständigheter måste regeras, då återstår väl i stort sett bara en bred sossedominerad koalition?

Min skräckregering m + sd + kd tycks ju inte kunna få stöd av riksdagen. L och c tycks faktiskt gå att lita på där, tills vidare.

Och en bred sossedominerad regering klarar sig på håret om c + v + mp + s röstar för. Det funkar inte att byta ut c mot l, numerärt sett. Och oavsett så måste alltså c och kanske l i så fall komma över sin skräck för v. Vilket inget verkar tyda på i dagsläget. Tvärtom fortsätter demoniseringen.

S + m bedömer jag som orealistiskt i nuläget.
 
M har ju alltid varit det mesta högerpartiet tillsammans med KD och SD. Det blev ju inte så bra när Nya Moderaterna lanserades som mer liberalt.
Jag vill gärna att S och C regerar ihop (nej jag har inte räknat mandat osv), det är båda partier som kommer från "folket" även om C har förflyttats lite från bönderna.
L får springa lite mittemellan.
 
centern.jpg
 
Hur ska vi kunna bilda en regering som inte består av eller tar stöd i rasism och främlingsfientlighet, i något som står ljusår från 80% av väljarna och allt Sverige står för?
Fast ärligt, det där tror jag inte riktigt på, finns det ngn statistik eller något som kan visa det tydligt? VISST är det så att många aktivt tar avstånd från SD, men jag tror också att en del röstar på andra partier av andra skäl som just de i nuläget tycker är viktigare.
 
Den enda idag hållbara konstellationen är V/MP/S/L och C. Då har man den majoritet man behöver. Problemet lär vara, för L och C den motreaktion väljarna lämnar vid nästa val, efter det att L och C kompromissat med komm... förlåt V ;)
 
Den enda idag hållbara konstellationen är V/MP/S/L och C. Då har man den majoritet man behöver. Problemet lär vara, för L och C den motreaktion väljarna lämnar vid nästa val, efter det att L och C kompromissat med komm... förlåt V ;)
Fast är det egentligen så svårt att kompromissa med V? Har de den här mandatperioden tvingat igenom frågor som är sådär jättekomunistiska (vilket du verkar vilja påskina). De vill ha bort vinsterna ur välfärden, vilket även en väldigt stor del av befolkningen vill, och så vill de införa maxtaxa inom tandvården. Jag har inte sett att de drivit någon fråga om att konfiskera företag, förmögenheter elle rliknande företeelser alls. På dig låter det som om de vill driva en sovjetpolitik rakt över.
Visst har V sina sidor men till skillnad mot vissa andra så driver de inte direkt någon extrempolitik i sakfrågor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Om du siar fram till en 10 september, hur tror du det har gått i valet? Alltså inte hur du vill att det ska gå... Kommer SD få över 20%...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 282
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Bildtråden
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp