Elstöd utbetalning

Det är ju så stödet är konstruerat. Det ges efter abonnemanget och inte efter vad elen används till.
Varför komma nu och betrakta det som en överraskning att delar av elförbrukningen på jordbruksfastigheter är för verksamheten som bedrivs där?

Sen finns det väl diverse verksamheter utöver jordbruk som kan bedrivas på samma fastighet som ens bostad också, även om inte alla drar lika mycket el som en mjölkgård.
Och i teorin kan någon ha köpt en gård där en verksamhet nyss lagts ner (eller där verksamhetslokalerna styckats av och sålts till granngården) och själv bara ha hushållskonsumtion men få stöd för den historiska förbrukningen utan att själva ha varken företag eller cannabis-odling.
 
Nog för att stöd till bönder generellt är bra, men just det här specifika elstödet från försäkringskassan var väl inte tänkt att gå till näringsidkare överhuvudtaget? Eller har jag missat något?
Nej, men min granne som är bonde har också fått det utbetalat, viss skillnad dock då han varken har djur eller växthus som drar en massa.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Spinner vidare i egen tråd ang. privat väg och vägföreningar Vi är 4 hushåll på vår väg. Eftersom vi har hyrt ut möblerat rum och bor...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: tara
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 397
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp