Bukefalos 28 år!

Elstöd utbetalning

Inget besked nånstans ... men så kollade jag bankkontot och den 24:e kom en inbetalning enbart märkt med bokstaven E. Inget annat.

Borde jag ha fått meddelande i nån annan form också? T.ex.- vanlig post i brevlådan? För på Mina Sidor hos Försäkringskassan står inte elstödet.

Tjoho - isåfall fick jag ... 50 kronor i elstöd! Så bedrövligt, vi har haft rejäla elräkningar under den perioden....
Det är ju inget lotteri. Du vet väl vad du hade i elförbrukning den period som elstödet delas ut för?
 
Det är ju inget lotteri. Du vet väl vad du hade i elförbrukning den period som elstödet delas ut för?
Ja, det vore ju bra om man kollade innan man pep...! :angel: Gick in på Skellefteå Kraft nu och får tillbaka ... 1133:- Tja, bättre än 50:- i alla fall. (Elförbrukning 1 098 kwh. Elområde 4.)

Vi har eldat med ved till 95% (minst) en tid, vilket ju kostade det med. Undrar om det i slutänden med facit i hand varit bättre att använda elen och sen få tillbaka 80% av elräkningen. Det är ju inte så miljövänligt heller att vedelda i en vanlig braskamin dygnet runt.

Hoppas nu bara min dryga tusenlapp kommer snart!
 
Senast ändrad:
Ja, det vore ju bra om man kollade innan man pep...! :angel: Gick in på Skellefteå Kraft nu och får tillbaka ... 1133:- Tja, bättre än 50:- i alla fall. (Elförbrukning 1 098 kwh. Elområde 4.)

Vi har eldat med ved till 95% (minst) en tid, vilket ju kostade det med. Undrar om det i slutänden med facit i hand varit bättre att använda elen och sen få tillbaka 80% av elräkningen. Det är ju inte så miljövänligt heller att vedelda i en vanlig braskamin dygnet runt.

Hoppas nu bara min dryga tusenlapp kommer snart!

Fast en elförbrukning på 1098kWh för ett helt år är superlite. För ett pyttelitet hus är det lite även för en enda vintermånad utan direktverkande el som uppvärmning, bara lite vanlig verksamhet i en liten familj ger sådär 500-800 kWh per månad.

Du får 79 öre per förbrukad kWh för hela perioden 1 oktober 2021-30 september 2022. Har du verkligen tagit reda på din samlade förbrukning under hela de 12 månaderna och inte för en enda månad (som det låter mer som)?

Det stämmer fortfarande inte.
 
Fast en elförbrukning på 1098kWh för ett helt år är superlite. För ett pyttelitet hus är det lite även för en enda vintermånad utan direktverkande el som uppvärmning, bara lite vanlig verksamhet i en liten familj ger sådär 500-800 kWh per månad.

Du får 79 öre per förbrukad kWh för hela perioden 1 oktober 2021-30 september 2022. Har du verkligen tagit reda på din samlade förbrukning under hela de 12 månaderna och inte för en enda månad (som det låter mer som)?

Det stämmer fortfarande inte.
Det är vad som stod på Mina Sidor hos Skellefteå Kraft.

Det jag funderar lite över är, att efter de skyhöga elräkningarna tidigare (minns inte vilka månader, men ifjol) fick jag nåt slags "stöd" genom att 2 elräkningar från dem stod på 0. Fick alla det eller bara de med vår leverantör?

Vi bor i vanligt småhus i Skåne, jobbar hemifrån så vi har värme på om dagarna. Pälsdjur som gör att vi får tvätta/torktumla ofta..... Dottern hade en AC på i sitt rum i somras (hennes rum blir olidligt om nätterna annars).

Mysko...
 
Fast en elförbrukning på 1098kWh för ett helt år är superlite. För ett pyttelitet hus är det lite även för en enda vintermånad utan direktverkande el som uppvärmning, bara lite vanlig verksamhet i en liten familj ger sådär 500-800 kWh per månad.

Du får 79 öre per förbrukad kWh för hela perioden 1 oktober 2021-30 september 2022. Har du verkligen tagit reda på din samlade förbrukning under hela de 12 månaderna och inte för en enda månad (som det låter mer som)?

Det stämmer fortfarande inte.
Alltså jag måste verkligen skärpa mig, det här börjar bli pinsamt... :o Jag kollade Mina Sidor igen, och de 1 133:- är för nov-dec 2022....... Det stod högst upp på sidan...

Nu tar jag mig lite mer kaffe så jag kvicknar till nån gång. Förlåt.
 
Det är vad som stod på Mina Sidor hos Skellefteå Kraft.

Det jag funderar lite över är, att efter de skyhöga elräkningarna tidigare (minns inte vilka månader, men ifjol) fick jag nåt slags "stöd" genom att 2 elräkningar från dem stod på 0. Fick alla det eller bara de med vår leverantör?

Vi bor i vanligt småhus i Skåne, jobbar hemifrån så vi har värme på om dagarna. Pälsdjur som gör att vi får tvätta/torktumla ofta..... Dottern hade en AC på i sitt rum i somras (hennes rum blir olidligt om nätterna annars).

Mysko...


Det var väl elnätsföretaget som nollade fakturor för det stödet? Elhandelsbolagen tror jag inte fick det uppdraget. Det spelar dessutom ingen roll eftersom det bara är den faktiska förbrukningen av el under den angivna 12-månaders perioden som bestämmer elstödet.

Jag tänker att ni säkert har en årsförbrukning på i alla fall 10.000 kWh och därmed kommer få minst 7900 kronor i elstöd. Förmodligen mer om ni inte var vassast i Sverige på elsparande under perioden.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Spinner vidare i egen tråd ang. privat väg och vägföreningar Vi är 4 hushåll på vår väg. Eftersom vi har hyrt ut möblerat rum och bor...
Svar
5
· Visningar
1 048
Senast: tara
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 288
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 896
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
858

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp