EM i Rotterdam, hoppning

eeh. Mäts höjden på hindret högst upp på bommen eller där hållaren är..? Alltså sitter hållaren på 1,60 tex eller en ”bomsbredd” under?

Insåg precis att jag inte vet detta! :rofl: skyller på att jag är inbiten dressyrmänniska och högst hoppar cavaletti :angel:
 
Högst upp på bommen. :)
Det känns ju mest logiskt, såklart. Om det står 60 på hinderstödet (såna vanliga i plast) ska man då sätta håller under så bommen är i nivå med 60 eller ska man sätta hållaren där och det då menas att bommen blir 60? Men att hållaren kanske sitter på 55 egentligen?
 
Det känns ju mest logiskt, såklart. Om det står 60 på hinderstödet (såna vanliga i plast) ska man då sätta håller under så bommen är i nivå med 60 eller ska man sätta hållaren där och det då menas att bommen blir 60? Men att hållaren kanske sitter på 55 egentligen?

Man sätter så att bommens överkant ligger i nivå med 60 markeringen
 
Det var dem värda och äntligen inget vatten. Fantastiskt fin runda av dem. Tycker det har varit ganska många nollor hittills dock men det är ju många kvar och mycket kan hända.
 
Snacka stolpe ut... tror det blir vääälidigt svårt med medalj nu, då behöver de andra lagen göra bort sig.
 

Liknande trådar

Fritid Det började igår och sänds på SVT/svtplay. 🥌 Lag Edin representerar Sverige på herrsidan och lag Hasselborg på damsidan. Vi hoppas väl...
Svar
4
· Visningar
466
Hoppning Snart dax! Hade varit kul att få se Steffi istället för Fredrik. Kanske inte resultatmässigt, men för att jag tycker det är ett mer...
40 41 42
Svar
833
· Visningar
56 565
Senast: Lingon
·
  • Artikel
Hästnyheter Senast Sverige vann en EM-medalj i hoppning var 2013. Ikväll har laget guldläge på ny medalj – Sverige leder inför avgörandet. – Vi ska...
Svar
0
· Visningar
427
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Fälttävlan, para-dressyr, dressyr, hoppning och körning. Här är svenskarna att hålla koll på under veckans Europamästerskap i ridsport –...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp