Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lobelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 505
  • Visningar Visningar 53 391
Lånar listan av Q.
--
Om Q är god så tror jag inte att Paddington är ond pga röständringen, jag ser inte riktigt varför hon skulle göra den om hon sitter i lyan m MikaTela.
Är Q ond så kan P ha gjort röständringen för att förhoppningsvis förhindra att Q skulle åka om Q är Kommandoran. Är hon vanlig ulv så hade den ju inte behövts?
Om P skulle vara får så vet hon ju om båda var onda eller om q är god. Tycker nog att röständringen iaf gör att P inte borde vara fåret? Varför som får ändra röst oavsett vilken roll Q har? Speciellt OM Q är god, då har ju fåret bidragit till att en ond åkte. Med en röständring i sista minuten och det drar ju ändå till sig blickar. Så tja, utifrån det så bör man väl kunna utesluta Paddi som får.

Sen tycker jag nog när jag läste Ps misstankar och teorier mot Q att det inte känns troligt att de sitter i lyan ihop.
intressanta tankar
Du hade ju helt rätt i att Paddington inte var Svarta fåret, och du har också helt rätt i att vi inte sitter i lyan ihop...
Men vad tycker du annars om paddington?
och gärna lite om lite fler deltagare nu när det gått några DL, det måste ju finnas iaf 2 onda kvar tycker jag och även 4 /15 är i snålaste taget med tanke på att en inte ingick i lyan, så jag tycker att det troligaste är att det var 5 onda från början -i så fall finns det 3 kvar
Så vilka 3 ligger sämst till hos dig ? ( dvs vilka tre borde kunna vara ulvar ?)

oki, tack, tror att jag hänger med då

Frågar dig med , du verkar ju fortfarande misstänksam mot mig, jag kan förstå varför iofs, men även om du tror att jag är ulv- så vilka mer bör vara det ?
Jag tror ju att det är 3 onda kvar , minst är det 2 annars har @Lobelia varit snäll mot goda sidan:p ( om det bara skulle finnas en ond kvar alltså )

DL 2
13:20 TeamLundVer röstar på quarter4ever
14:20 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
16:56 Dentaku röstar på quarter4ever
18:39 cirkus röstar på quarter4ever
19:32 TLV ändrar sin röst från Q4 till MikaTela
19:54 bollen__ röstar på MikaTela
20:16 fio röstar på quarter4ever
20:18 Mirtai röstar på Q
21:00Jfrelin röstar på Quarter4ever
21:10 Snurrfian röstar på q
21:16 quarter4ever röstar på MikaTela
21:16 Ferrari röstar på MikaTela
21:17 Artline röstar på MikaTela

21:19 Paddington röstar på Quarter4ever
21:29 Mikatela röstar på q4e
21:30 Paddington ändrar röst till MikaTela

Jag tycker att det är lite intressant att Artline helt plötsligt slänger ur sig en röst på mig, och att Q skriver
Snurrfian tja, tredje röst i DL1 på Habina, samt gör så jag kommer i ledningen ganska rejält mot MikaTela... just då står det 6-3 till mig ... Hm ambivalent om snurrfian. Tyckte ändå att hon hade en del vettiga inlägg idag, dock skaver det att MikaTela så bekvämt avförde henne sina teorier till DL1 ( sven-funderingarna)
Var ledningen mindre rejäl när det stod 5-3? Eller visste Q att det skulle komma fler röster på MikaTela? Vilket gör det intressant att se att Artline röstade på MikaTela, om det nu är så att Q och Artline är ulvar så kan jag förstå Qs frustration över just min röst eftersom det då blev ännu lite svårare för ulvarna att eventuellt rädda Q. Men tre ulvar, kan det verkligen vara så få? Borde det inte vara någon mer minst? och i sådana fall vem?`TLV tidiga röständring får mig att fundera lite, hon har verkligen glidit igenom leken utan att göra något som helst väsen av sig. Visserligen kan IRL var orsaken men det får mig ändå att fundera.

en fundering över varför de käkade just Frelin har jag också
Med tanke på att de skulle ha Emil fängslad innan de kunde vinna så undrar jag helt enkelt om de inte försökte hitta Emil?
bara en tanke...

:rage: Jag anar en komplott... ;)
Skämt å sido, så känns det en aning märkligt att du frågade igår hur jag tänkte, jag svarade och fick ingen mer respons på det och så kommer det en röst "out of the blue", och min röstning igår slängde jag som sagt in i bilen, rätt åksjuk och röstade på den som betedde sig mest skumt igår och så även har fortsatt idag. Att du dessutom nästan bortförklara allt Q har gjort hitintills får mig att fundera på om ni inte är kollegor och du nu försöker rädda Q, och frågan är om Q ständiga tjat om sin jakt på kommandoran istället handlar om att hon är just kommandoran och MikaTela helt enkelt försökte rädda den "viktigare" ulven igår

Det här inlägget får mig att tänka på DL1 igen.
Då hade Artline, MikaTela och Habina 3 röster vardera. Om även Artline är ulv så är Q's icke-röst nästan ännu mer logisk ifall att Q är kommandoran/ulv. Det är väldigt sällan som goda verkligen vill fälla avgörande röster i DL1 om man inte är bombsäker - då hade en röst på vem som helst förutom någon av de där tre varit mer troligt. Vi fortsätter ponera att Q är ulv - en röst på Habina hade varit utstickande utan att gagna lyan på sikt. Så då återstår att rösta på antingen Art eller MikaTela som åtminstone hade kunnat ge henne alibi.

Då hade Artline, MikaTela och Habina 3 röster vardera. Om även Artline är ulv så är Q's icke-röst nästan ännu mer logisk ifall att Q är kommandoran/ulv. Det är väldigt sällan som goda verkligen vill fälla avgörande röster i DL1 om man inte är bombsäker - då hade en röst på vem som helst förutom någon av de där tre varit mer troligt. Vi fortsätter ponera att Q är ulv - en röst på Habina hade varit utstickande utan att gagna lyan på sikt. Så då återstår att rösta på antingen Art eller MikaTela som åtminstone hade kunnat ge henne alibi.
eller så fick jag en fundering om MikaTela ( som ju faktiskt visade sig stämma )
och försökte rösta på henne därför?
Jag har inte den rädslan som god att låta bli att avgöra med sista rösten- om jag får en uppfattning att något inte stämmer - det har jag gjort många gånger förut. Ibland har jag haft rätt, ibland har jag haft fel ...

Vad det så ni tänkte i lyan alltså ;)

Faktum är att om du är god så borde lyan valt sitt käk bland bland dom som röstade på Mika Tela för där borde inte fåret ha röstat iallafall. Är ni båda onda blev det svårare...Sen undrar jag om man vågat sticka ut så mkt som får att helt plötsligt dra till med en tredje god kandidat när man röstar kl 21 som Jfrelin gjorde? Troligtvis inte...

Nu kanske hon röstade tidigt på en ulv i dl 1 för att signalera då hon kanske fattade att lyan inte uppfattat signalerna. Vilket dom uppenbarligen inte gjort hehe så det sätter ju Ferrari lite under lupp oxå tycker jag

Det fetade är en mycket intressant reflektion tycker jag!

Jfrelin röstade på Q. Och jag håller verkligen med fio, om Q är god så borde de valt att käka någon som röstade på MikaTela eftersom fåret inte borde valt att rösta på den onde av två möjliga ifall att en är ond och en är god.

som sagt tidigare varsågoda att rösta ut mig om jag ställer till det i huvudena på er- kommer ge er en hel del svar skulle jag tro....

Fortsätter med min genomgång:

Artline Väljer Astrid, röstar Mirtai, MikaTela, Snurrfian. Röstar på Mirtai pga att denne lade första andrarösten på ngn annan än Astrid (så Astrid inte ledde omröstningen) Förtydligar rösten sedan med att Mirtai skrivit hon håller m Dentaku (i valet av författare) och undrar om Mirtai är ett svart får som följer en ulv?

Förstod att hennes röstmotivering skulle orsaka uppståndelse men förtydligar med att hon tyckte det var tråkigt att lägga en ren OTröst så hon la till får-delen. Tror dock inte att Mirtai som får skulle skrivit så utan isf varit mer diskret, så hon förstår rösterna på sig själv.

Förstår inte rösterna på Habina då dennes röst var en ren förstadags OT-röst.
Noterar att Snurrfian var först att nämna att Artline kunde vara fåret så hon förstår inte varför denne valde att rösta på Habina och inte Artline själv. Förstår inte heller MikaTelas röst och hänger inte med på hur denne tänkte.

Undrar vidare om ulvarna misstänkt henne för att vara fåret och undrar då om det bara är icke-ulvar som röstat på henne, samtidigt vet hon att hon själv som ulv gärna röstar på potentiellt får för det är enkelt sätt att låtsas vara god, men hon tyckte inte rösterna på henne var konstiga. Svarar mig att det var den teorin hon kunde komma på i det läget, hon vet att den som ofta pekar ut ngn för att vara svart får själv brukar vara ond eller bli misstänkt att vara ond. Men det var mest tidsbrist. Röstar på MikaTela för hon förstår inte dennes röstinlägg DL1.

Funderar över om MT ville offra sig själv, för inte har hon direkt försvarat sig. Skriver vidare att en ond Q kanske inte hade försökt lägga en fjärderöst, skriver också att hon inte funderat så mycket över Q än och behöver läsa igenom leken noggrannare.

Tror inte att MT hade ngt emot att bli lynchad, undrar om Q som ulv verkligen hade försökt lägga en fjärderöst på denne vid DL1, visserligen bra alibi men vet inte. Sedan tror hon att om Q var ulv så hade de nog misstänkt Jfrelin som svart får. Kommenterar att Jfrelin skrev Qs namn i fetstil att det kan bero på att hon kopierade namnet ifrån ngn lista där Qs namn var fetstilat så det behöver inte betyda något, samtidigt så förstår hon misstankarna mot Q så hon håller denne som neutral.

Röstar på Snurrfian i DL3 för att hon i första DL inte röstade på Artline för hon är ulv som trodde Artline var får. Sedan kan dennes röst igår vara ett försök att rädda MikaTela. Sedan att ulvarna åt Svarta fåret så måste Snurrfian så klar vara ulv..

För att ha skrivit så få inlägg så är det bra jobbat att ha blivit så misstänkt ;)
Jag är fundersam till Artline, jag greppade att rösten på Mirtai var en typisk tidig förstadagsröst, men förklaringen nu som hon ger att ”hon inte trodde Mirtai var fåret egentligen och att hon visste det skulle ge reaktioner” – det känns lite udda. Jag kommer nog fortsätta hålla ögonen på Artline.

Jag tyckte tidigare idag att det var lite osannolikt om två ulvar var uppe för lottning redan i DL1 bredvid Habina och var nästan beredd på att sätta Artline som neutral men nu undrar jag igen.

Låter lite udda att inte ha funderat ngt över Q när Q var så ”på tapeten” efter DL1 och under hela gårdagen. Visserligen har Art knappt varit inne i leken men att Q varit uppe för diskussion kan väl ingen missat? Sedan i dagens röstinlägg så förstår hon att folk har misstankar mot Q men håller denne som neutral. Skriver att om Q varit i lyan så hade ingen missat att Jfrelin var svarta fåret – antar att hon menar att Jfrelins följdröst på JK Rawlings borde visat för lyan (om Q var där) att hon var svarta fåret?

eh säger du inte lite emot din egen slutsats här
Om jag är god så är det väl klart att fåret röstar på mig - eller hur?

Nej, jag säger inte emot mig själv. Om du är god så borde lyan inte valt att käka en som röstade på dig för att riskera att käka fåret (som rimligen borde valt att rösta på den gode av en ond och en god)

Frågar dig med , du verkar ju fortfarande misstänksam mot mig, jag kan förstå varför iofs, men även om du tror att jag är ulv- så vilka mer bör vara det ?
Jag tror ju att det är 3 onda kvar , minst är det 2 annars har @Lobelia varit snäll mot goda sidan:p ( om det bara skulle finnas en ond kvar alltså )
jag tror också att det är 3 onda kvar, men var de gömmer sig... well, jag försöker bena ut det för mig själv just nu.

Du kanske har sett mina genomgångar jag börjat med idag? Well, där har du svaret hur jag funderar just nu. Är misstänksam mot Ferrari och Artline, men sedan är det alldeles för många jag inte har gått igenom helt så jag vet inte om det är andra som borde in på den listan istället för ngn av dem.

Vad det så ni tänkte i lyan alltså ;)

Faktum är att om du är god så borde lyan valt sitt käk bland bland dom som röstade på Mika Tela för där borde inte fåret ha röstat iallafall. Är ni båda onda blev det svårare...Sen undrar jag om man vågat sticka ut så mkt som får att helt plötsligt dra till med en tredje god kandidat när man röstar kl 21 som Jfrelin gjorde? Troligtvis inte...

Nu kanske hon röstade tidigt på en ulv i dl 1 för att signalera då hon kanske fattade att lyan inte uppfattat signalerna. Vilket dom uppenbarligen inte gjort hehe så det sätter ju Ferrari lite under lupp oxå tycker jag

Det fetade är en mycket intressant reflektion tycker jag!

Jfrelin röstade på Q. Och jag håller verkligen med fio, om Q är god så borde de valt att käka någon som röstade på MikaTela eftersom fåret inte borde valt att rösta på den onde av två möjliga ifall att en är ond och en är god.

Intressant tanke - jag hade faktiskt missat det
Men jag håller med er om det.

jag tror också att det är 3 onda kvar, men var de gömmer sig... well, jag försöker bena ut det för mig själv just nu.

Du kanske har sett mina genomgångar jag börjat med idag? Well, där har du svaret hur jag funderar just nu. Är misstänksam mot Ferrari och Artline, men sedan är det alldeles för många jag inte har gått igenom helt så jag vet inte om det är andra som borde in på den listan istället för ngn av dem.
ja jag ser att du jobbar :up:

Nej, jag säger inte emot mig själv. Om du är god så borde lyan inte valt att käka en som röstade på dig för att riskera att käka fåret (som rimligen borde valt att rösta på den gode av en ond och en god)
Alla som röstade på mig kan ju inte vara onda jag fick ju 7 röster så nej lite haltar det resonemanget.
Ffa som Jfrelin ju inte ingick i lyan och helt uppenbarligen hade de inte en tanke på henne som fåret....
Då kan det vara mer troligt att de antingen
a) gick efter nån de kunde misstänka var Emil
b) någon de såg som ett säkert käk
och de sitter säkert och flinar i lyan nu när det kommer upp tankar som din och fios
såtillvida inte ni två sitter i lyan och försöker spä på mot mig?
( nu har jag iofs en tanke om att ni inte sitter där- men jag har den tanken med att ni faktiskt är onda )

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka