En del funderingar om Bukefalos folket

Status
Stängd för vidare inlägg.
Re: Finn Fem Fel på Snuffsan

Men är det inte så att ni själva valt detta?

Jodå, jag har valt att vara moderator. Och jag kan visst diskutera huruvida jag sköter mitt uppdrag eller ej. Men att kallas otrevlig, att få gliringar om icke besvarade pm, att kallas hora, [censur ;-)] och kärringjävel tycker jag inte ingår i det jag valt då jag valde att vara moderator. Att få hotfulla, otrevliga pm för att jag tagit bort någons felplacerade tråd osv. Ni skriver om personangrepp och tonen på forumen, om ni visste hur tonen är mot mig då jag tar bort t.ex. ett inlägg som är otrevligt mot någon annan användare. Den delen ser ni aldrig.

Att jag är moderator gör inte att man får slakta mig som person, offentligt, tycker jag. Alla borde kanske ibland tänka efter hur forumen skulle se ut UTAN moderatorer som städar.

Och de som nu tycker att jag gör ett så uselt jobb - anmäl ert intresse att bli moderator själv. Det är bara att höra av sig till Gunnar.
 
Ja du Roland, du tog det hårt att jag slog i telefonkatalogen du. Men det är faktiskt inget brott eller ens särskilt mycket av ett personligt påhopp heller.

I övrigt, vilken förskräckligt gräslig tråd.
Den som inte gillar att vara här, kan ju för i hela friden gå härifrån.

Jag ogillar i högsta grad, så mycket att jag faktiskt tycker riktigt illa om det, vuxna människor som skall lära andra vuxna människor hur de skall uppföra sig i sällskapslivet. Särskilt när de dånar in i en samling av människor och skall försöka att ändra på hur dessa umgås med varandra.

Det enda, och jag menar ENDA stället där man kan och skall kräva ett visst uppförande är på arbetsplatser och andra liknande ställen, typ skolor och sådant, där man måste få till ett fungerande samarbete mellan ALLA. Detta är ett forum, att jämföra med att träffas för nöjes skull, passar det inte - ja ta då och gå någon annanstans. Detta klagande är som om någon kom in på ett Danspalats och plötsligt krävde att alla som nu dansar Disco och tycker att det är kul, de skall ta och dansa Wienervals i stället för den nyanlända gillar inte Disco. Hur populärt skulle det vara på en skala?

Så till alla som inte tycker att Moderatorer och annat löst folk, som jag då, är tillräckligt trevliga: Ta och gå någon annanstans i stället för att klaga.

Det är inte som om Discodansaren råkar trilla in på en bal på Slottet, för där så skulle Discodansaren åka ut. Och mig veterligt så har vi inte åkt ut än, trots att vi varit här i flera år nu.

Det är Gunnars Forum, Gunnars och bara Gunnars. Och det är därför Gunnar som bestämmer. Och det är inget att bråka om. Vill han inte svara på vissa mail eller PM, så vill han väl inte det. Han gör väl som han vill med det? Gunnar utser sina Moderatorer, och det är inte heller något att ens ifrågasätta.

SÅ FY SKÄMS PÅ ER GNÄLLSPIKAR, när nu Gunnar håller oss med denna lekplats, att ni har mage att klaga. Och FY SKÄMS PÅ ER, när alla dessa moderatorer ger oss av sin tid för att hjälpa Gunnar att hålla oss med lekplatsen, att ni har mage att klaga.

USCH OCH FY!
 
Re: Finn Fem Fel på Snuffsan

Självklart skall ingen, varken moderatorer eller andra slaktas offentligt som du skriver, men åsikter om varandras inlägg måste man väl få kunna ha, och tycker då någon att någon annan är otrevlig så måste man väl kunna diskutera en sådan sak också? Likaväl som att en person är trevlig?
 
Re: Finn Fem Fel på Snuffsan

Tycker du? Utanför internet, pratar du med dina vänner huruvida andra vänner är trevliga eller ej? Analyserar någons personlighet tillsammans? Och i så fall, gör du det när den du pratar om lyssnar?

Om jag startar en tråd som heter "Lotus är en tjurig, tråkig typ som gnäller på allting". Sen får alla skriva där vad de tycker. Är det ok, eller? Var går gränsen?
 
Re: Finn Fem Fel på Snuffsan

Jag tycker att gränsen går vid offentlig diskussion av en person, såsom i en tråd. Är folk missnöjda med någon kan det lika bra skötas per PM.
 
SÅ FY SKÄMS PÅ ER GNÄLLSPIKAR, när nu Gunnar håller oss med denna lekplats, att ni har mage att klaga. Och FY SKÄMS PÅ ER, när alla dessa moderatorer ger oss av sin tid för att hjälpa Gunnar att hålla oss med lekplatsen, att ni har mage att klaga.

USCH OCH FY!
:bow: :bow: :bow: :bow:Bra!!!!
 
Re: Finn Fem Fel på Snuffsan

Men att kallas otrevlig, att få gliringar om icke besvarade pm, att kallas hora, [censur ;-)] och kärringjävel

Menar du allvar? Det är ju fruktansvärt.

om ni visste hur tonen är mot mig då jag tar bort t.ex. ett inlägg som är otrevligt mot någon annan användare.

En anledning till att jag absolut inte skulle vilja bli moderator.

Och de som nu tycker att jag gör ett så uselt jobb

Gör du inte. Inte vad jag sett i alla fall
 
Re: Finn Fem Fel på Snuffsan

Någon namn lista anser jag inte nödvändig. Folk här skall väl kunna vara så rakryggade att dom kan erkänna det öppet till dig i alla fall, och stå för det. Men som jag sagt tidigare, du är inte ENSAM. Det finns fler som hackar osv.

Men dom anonyma har jag inget för. Stå för era åsikter.

Tråden där vi diskuterade förut, hittar jag inte. Är väl så långt tillbaka att den försvunnit. Eller så är det för att jag inte kommer ihåg vad tråden hette från början. Men jag vet att du, veronican och gunter pratade mycket i den. Eller så har jag blandat ihop trådarna.

Från början kan tråden ha varit skapad av den användare som ville surra eltråd runt mulen på hästarna så dom lärde sig vad ström var. Men det är jag osäker på. Men har detta någon betydelse? Eller är det något du tror jag bara tagit i luften?
 
Re: Finn Fem Fel på Snuffsan

Det får du pm:a Cheeserika eller Gunnar och fråga. Jag är INTE moderator här.

Men det är ju smart av dig att upprepa det du skrev igen då det första inlägget togs bort. Andra gången får det säkert ligga kvar, tror du inte? :angel:
 
Re: Finn Fem Fel på Snuffsan

Det ringer ingen klocka alls om en sån tråd, jag säger inte att du hittar på men jag kan för mitt liv inte påminna mig om det och mitt minne brukar vara ganska bra när jag får en påminnelse så brukar en klocka börja ringa så att jag känner igen det även om jag kanske inte minns detaljer, men inte i detta fallet.
Om Veronican eller guther har med detaljer så jag kan friska upp minnet är de välkomna.

Men du har fortfarade inte svarat på min fråga. VARFÖR??
 
Re: Finn Fem Fel på Snuffsan

Jag tog bort ditt inlägg samtidigt som jag tog bort alla i diskussionen om Snuffsan som följde efter, något som inte alls var nödvändigt för att föra diskussionen vidare. Dessutom har vi ju redan kommit fram till att man inte ska diskutera enskilda personer på forumet. ;)

Egentligen är den här diskussionen redan väldigt urspårad men jag vill inte behöva ta bort den så snälla försök hålla diskussionen på en saklig nivå! :bow:

/Erica
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 403
Senast: Gunnar
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 314
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 331
Senast: Hazel
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 057
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp