En del funderingar om Bukefalos folket

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snälla stäng inte tråden.

Detta är ett problem som måste lösas. För allas trivsel här på Bukefalos.
 
Och för att DU tycker så så bör jag göra det??, Det bestämmer jag själv vännen..

Dessutom så läser du som percis som du vill läsa, jag är inte alls väldigt sur och nedlåtadnde i alla mina inlägg och jag har ALDRIG påstått att jag alltid har rätt eller min åsikt är bäst, så kom inte och anklaga mig för det, däremot står jag för min åsikt och talar i klarspråk vad jag tycker och sitter inte har och hymmlar hit och dit, det kanske är det du har problem med, rakheten??

Har också "roat mig" med att läsa lie inlägg från dig, så jag vet inte riktigt om du är den rätta att komma och klaga över ton..

angånde isabellen så är det här kanske fel ställe, men det var ett polsk halvblod, numer stendöd.
Hästen ägdes inte av mig men jag hade den som min, på den tigen var nog den enda hingsten jag kände till Irco Marco så isabellens stam kommer jag inte ihåg, har sett pappren och det var typiskt polska namn, alltså outtalbara och omöjliga att komma ihåg.
 
På snuffsans sidor har jag inte märkt av att detta är ett så stort problem, utan var problemet i mina ögon sett är på avel och hingstar och stamtavlor. (Det är oftast dessa sidor jag kollar på) Jag säger inte att det är bara moderatorns fel att hon inte gör något åt saken.

Men nog borde den/dom moderator ha sett att det pågår något?
Läs gärna mitt svar till shady här i tråden, samt Bojs svar. Dels förklarar vi båda där svårigheten med att avgöra vad en person själv tycker är stötande - det enda sätt vi kan få reda på det är via synpunkter till moderatorn. Jag har aldrig fått synpunkter från varken dig eller shady på några trådar inne på Avel så jag föreslår att ni börjar skicka såna så fort ni hittar något ni tycker är olämpligt.

Sedan har jag även försökt förklara att vi inte modererar efter personligt tycke eller smak, utan utifrån reglerna. Jag rensar bort sådant som är rena personangrepp. Är det något du tycker borde rensas bort som vi låter stå kvar så återigen - skicka synpunkt! Du kanske läser inläggen på ett annat sätt än vad moderatorn gör?


Men en liten fråga då till er som är moderator. Var drar ni gränsen för FÖRTAL, och PERSONANGREPP?
Det är väldigt svårt att ge någon allmän förklaring på det - jag tror det beror väldigt mycket på situatonen.

/Erica
 
Den minns jag. Mycket intressant diskussion, men den förstördes av allt snack om kompisgäng och hålla-bakom-ryggen-snack.
 
Att försvara någon man anser har rätt och inte bara hänger kvar i det gamla utan har lite nytänkande, tycker jag inte är fel. Själv är hon ju även väldigt påhoppad på vissa forums sidor, som jag anser inte är befogat.

Men vissa har satt i system att hoppa på alla hennes inlägg. Likadant som vissa har gjort med mig i mina inlägg. Men detta rör inte bara oss två. Det är fler som blir ifrågasatta i stort sett alla sina inlägg, och oftast av samma personer.
Hrmm, hur var det nu med att låta folk försvara sig själv?
 
Suck, så du försvarar aldrig någon då , som du anser har rätt men blir dåligt behandlad??

Jag har aldrig påstått att roland och jag pratar oss samman om vad som skall skrivas. Åter igen, vet knappt vem människan är, har bara träffat honom 1 gång.

Påstår nu inte heller att det är du som sagt detta utan jag svarar bara på sista inlägget.
 
En förklaring till dig från mig: och den är för oss bara.

Du låter väldigt arg, nedlåtande osv i dina inlägg. Det här har du och jag diskuterat förrut. Men inget verkar ha blivit löst trots din förklaring. Tycker fortfarande att det är så.

Själklart får du ha dina åsikter, men då skall du även låta andra ha sina. Mina åsikter måste vara väldigt dumma, jobbiga korkade ja vad du nu vill ha det till, eftersom att du i 8 av 10 fall klankar på dom.

Mig veterligen har jag aldrig gjort dig något ont, däremot åsamkar du mig ganska mycket smärta genom dina påhopp på mig hela tiden.

Så egentligen måste jag nog ha varit fruktansvärt elak mot dig. Men det kan kanske ha varit i ett annat liv.
 
Naturligtvis gör jag det, men så uppmanar jag heller inte någon att låta folk försvara sig själva eller att de ska sluta beskydda andra.
 
Jag klankar på dig i 8 av 10 inlägg, dvs alltså i över 1000 inlägg som du har skrivit så har jag klankat på dig, nu får du väl ändå ge dig..

Om du nu tycker att jag låter så arg och sur så får du tycka det, du har fel men jag kan inte hjälpa att du uppenbaligen läser in vad du vill emellan åt, på något annat sätt kan jag inte föklara det, och vad jag vet så har vi aldrig diskuterat det förut, men mitt minne är kanske kort, uppdatera mig gärna.

Och självklart får du och alla andra ha era åsikter och SKA ha dem, men för att mina inte alltid övernsstämmer med era så är det inte så att jag inte får yttra mina, båda dina och mina åsikter är lika mycket värda oavsett hur korkade vi tycker varandras är, men vi måste båda få yttra dem.. om du sen inte gör det utan gör konstiga antydningar utan förklaring så är det upp till dig, jag skriver som sagt rakt ut vad jag tycker.
VAR har jag någonsin hindrat någon att tycka vad de vill?? :confused:

Dessutom lägg ner den där självömkan, den klär dig inte.
 
Pajkastning

Var inte detta trådhållarens poäng att man ägnar sig åt pajkastning på dessa sidor.

Hela denna tråd har ju totalflippat och verkar nu mest gå ut på att smutskasta varandra....

:crazy:
 
Jag tror att ett problem med att skriva istället för att tala är att man itne ser och hör nyanser. Hur lätt är det inte att folk missuppfattar saker och ting bara för det.

Många blir dessutom väldigt upprörda när de frågar om råd eller så och int alls får de svar de vill ha. Har man inte samma åsikt som dem så är man en elak människa. Jag vet med mig att jag kan uppfattas som elak för att jag är väldigt stark i vissa av mina åsikter - men det är ju inget elakt ment, jag bara tycker inte samma sak.

jag har skickat synpunkt till moderator vid några tillfällen, ibland har trådar tagits bort/flyttats ibland har ingenting hänt - då har jag själv PM-at och undrat varför och alltid fått svar. jag tycker att det systemet är helt ok. Vi kan itne vänta oss att moderatorerna skall hålla koll på enskilda användare.
 
Re: En del funderingar om Bukefalos folket *DELETED*

Inlägg raderat av Cheeserica
 
Re: Finn Fem Fel på Snuffsan *DELETED*

Inlägg raderat av Cheeserica
 
Re: Finn Fem Fel på Snuffsan

Fegis!! :mad:

Att inte våga stå för vem du är, gör att dina åsikter inte är värda ett skit i mina ögon (till motsats mot vad jag skrivit i ett inlägg tidigare, att alls åsikter är lika mycket värda, det gäller inte om är så feg att man inte vågar stå för dem..)

patetiskt!!
 
Re: Finn Fem Fel på Snuffsan

Att du klankar i 8 av 10 svar var kanske att ta i, men många är det. (Som du ser kunde jag erkänna).

Men snälla du, jag är ju uppenbarligen inte ensam om att tycka att du behandlar vissa användare som skit.

Sedan läser jag absolut inte mellan raderna, på dina inlägg.

Däremot vet jag att jag själv har mycket svårt att uttrycka mig i ord med vad jag menar. Därav att det ibland kan bli konstiga svar. Detta problem hänger ihop med min dyslexi. Tyvärr kan jag inte annat än att arbeta med att det skall bli bättre.

Men ibland blir man frustrerad och skriver hälften av vad man tänker och vill att andra skall läsa mellan raderna och ändå förstå vad jag menar. Vissa användare vet om detta och har lärt sig att ändå förstå mina svar, men jag anser inte heller att alla skall kunna det. Men som sagt va är det något som är konstigt så går det ju att fråga på ett snällt sätt. Eller?

Självklart har du likväl som alla andra rätt att yttra dina åsikter, men det som är konstigt är att det oftast blir på MINA svar du hänger upp dig på. En förklaring kanske vore bra.

Vi diskuterade detta om din surhet och elaka kommenterar på en tråd (antingen på gnägg el. senior) i somras tror jag det var. Tror att det var något om att analysera användare. Tråden handlade inte om det från början, men gick över i det mot slutet. Är som sagt inte säker, men något åt det hållet var det.

Sedan är du ABSOLUT inte rätt person att bedöma om jag utför självömkan eller inte.

Är det någon som skall bedöma det så är det folk som känner mig. Det gör inte du, annat än genom Buke. Om man nu kan kalla det att man känner någon här.

Hänger ut mig själv väldigt mycket ljust nu känns det som. Men hur jag mår fysiskt och psykiskt vet du inget om, så det skall du inte yttra dig om över huvud taget. Men inte mår man bättre av att ständigt (fel ord, kanske) få konstiga/elaka svar från dig och vissa andra användare i tid och otid. Jag har lika stor rätt som du och alla andra att vara här på Buke.

Mina åsikter är lika bra/dåliga som dina och andras.
 
Re: Finn Fem Fel på Snuffsan

Jag kan förstå att både du och andra som är moderatorer, tröttnar ibland. Men är det inte så att ni själva valt detta?

Även om du verkar ha tagit åt dig väldigt mycket i denna tråd, så anser inte jag att du gör ett dåligt jobb. Att du sedan är på dåligt humör ibland, det har alla rätt att vara. Även ni som är moderatorer.

Men är det kanske så att Gunnar ger er för mycket ansvar i detta med att sköta om sidorna? (Inget illa menat utan bara i fundering på att ni kanske får för mkt att kolla så ni inte orkar med ert jobb här). Ni har ju trots allt ett liv utanför Buke också.

Vet inte riktigt hur det fungerar, men är han inne och hjälper er att kolla trådar osv? Kanske vore en ide att vara fler än 1 moderator på varje sida? Men även också Gunnar. För det är han väl nu också eller? Alltså moderator på alla sidor. Har för mig att jag sett hans namn som moderator på alla sidor.
 
Re: Finn Fem Fel på Snuffsan

Men snälla du, jag är ju uppenbarligen inte ensam om att tycka att du behandlar vissa användare som skit.

Hoppas du blir lyckligare då över att inte vara själv, du får gärna dra ihop en namninsamling om du känner för det.

Självklart har du likväl som alla andra rätt att yttra dina åsikter, men det som är konstigt är att det oftast blir på MINA svar du hänger upp dig på. En förklaring kanske vore bra.
Jag hänger inte upp mig mer på dina än någon annans, men det kan vara så att dina åketer är det som är raka motsatsen från mina.

Vi diskuterade detta om din surhet och elaka kommenterar på en tråd (antingen på gnägg el. senior) i somras tror jag det var. Tror att det var något om att analysera användare. Tråden handlade inte om det från början, men gick över i det mot slutet. Är som sagt inte säker, men något åt det hållet var det.

Det här minns jag inte alls, min om den tråden finns kvar så leta gärna upp den, det skulle vara intressant att läsa.

Mina åsikter är lika bra/dåliga som dina och andras. VAR har jag påstått något annat?? :confused: men jag tycker inte alltid det, tex den fega anonyma som skriver i den här tråden, för mig är inte åsikter som inte någon kan stå för värda ett skit.

Eftersom du mår så psykist dåligt av mina svar, varför inte bara skita i att läsa dem eller ignorera dem??

och nu när vi ändå har en frågestund där jag ska sitta och förklara mig för dig så är det väl dags att du står upp får vad du menar med att jag skulle vara avundsjuk på dig för..

Klarar du av att ge ett rakt svar på det ännu??
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 403
Senast: Gunnar
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 314
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 332
Senast: Hazel
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 057
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp