Bukefalos 28 år!

En del funderingar om Bukefalos folket

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men jag aner inte att Snuffsans exempel ang eltråden är i enlighetet med djuskyddslagen ang att behandla sina djur på ett värdigt sätt.

Det tycker naturligtvis inte jag heller. Men jag tror (vet) att det finns människor där ute i verkligheten som gör så. Och de flesta gör typ sådana saker därför att de tror att det är rätt sätt att göra det på. Att bara ta bort en tråd hjälper inte de hästägarna att förstå vad som är fel. Att argumentera och tala om hur korkat det är och hur man ska göra i stället hjälper.

Om du läser igenom ett antal trådar här om hästar som behandlas på konstiga sätt så ser du okunnighet bakom de flesta misstagen. Om vi svarar och bemöter okunnigheten kan vi kanske hjälpa både hästar och ägare. Och det är just därför man har ett diskussionsforum, för att hjälpas åt och lära av varandra.

Sen tycker jag att det är underligt att du argumenterar för mera censur. Du som varit emot moderatorer och kraftigt talat om det både på senior och på travsidan. :confused:

Drogfrågan tänker jag fortfarande inte kommentera.
 
Vi pratar alltså ALLA olagligheter?

För ett tag sen hade en användare trassel med byggkostnader och skrev att stallrenoveringen var ett svartjobb. Ska moderatorn ta bort en sån tråd eller skriva ett pekpinnneinlägg? Ta bort

Folk skriver att de är hemma utan att vara sjuka. De kan ju ha semester, föräldrarledig
Att deras hovslagare jobbar svart. Ta bort, personligt påhopp
Att de kört för fort och blivit av med körkortet. De har ju fått sitt straff

Olagligt, alltihop - men inte är det moderatorfrågor?

mandalaki

Co-moderator Gammeln :D

huh? stämmer det där kommer hela ungdom iallfall strykas.
 
När det träffar som bäst, svider det som mest. Kanske därför du är så snabb att opponera dig överallt??


Och du, solsken i sitt liv kan man ha utan att ha en sol över sig hela tiden.
 
Jag fick ett par PM, bl.a. Från shady. Alla undrade vad jag hade sagt när jag var på gränsen till förtal? Men jag är ledsen snuffsan, men varken dom eller jag vet vad du menar. Vill du vara snäll och förklara när och i vilken/vilka trådar det var?

Eftersom att jag inte vill dölja något, så ta det rätt upp och ner här i tråden. Så slipper andra att undra vad det var för något.

Sedan snuffsan så har denna tråd absolut inget med dig att göra, så du behöver inte bli upprörd. Andra kan klara sig själva, du behöver inte beskydda dom.

Tråden i sig från början var ett rop på att jag (även med flera efter vad jag läst) tycker att vissa går ut för hårt mot andra. Medan andra kan få hålla på som dom vill utan att något händer. Tycker det är lite mysko.

Förstår på ett vis hur du tänker i detta med att ta bort trådar eller argumentera om att dom är fel. Försöka att prata tillrätta först, fungerar inte det ta bort tråden eller stäng den med hänvisning till att dom talar om djurplågeri eller vad det nu gäller för något.
 
Måhända jag är korkad men jag förstår inte vad du pratar om, kan du ge ett konkret exempel så dumma jag förstår??
 
Andra kan klara sig själva, du behöver inte beskydda dom

Du angriper och kritiserar moderatorerna som klump. Jag är en del av den klumpen.

Angående gränsen till förtal skrev du ju själv för ett tag sen att "ja, det är väl på gränsen det jag skrev". Nu är den tråden ju borttagen så något exakt citat har jag inte. Färgtråd där du ryckte ut och försvarade Shady var det i alla fall.
 
Det var i den borttagna tråden du skrev "Jag vet att det här är på gränsen till förtal men....." Det var när ni tjafsade med Silverkedjan, Inte Ung och Jadzia bland annat. Genetik och färger handlade det om i alla fall. Lååååång tråd.
 
Jag lägger mitt inlägg på en moderator, så sliper det bli diskussion om det hoppas jag. ;)

Men att diskutera konstruktivt om olagligheter, är inte fel. Däremot att uppmana till sådant som lagstadgat är olagligt, är inte tillåtet. Det är regler som bukefalos håller, och det som moderatorerna får hålla sig efter.

När det gäller direkta personangrepp, och någon känner sig träffad så är det ju lämpligt att meddela moderator/Gunnar om detta. För det är precis vad som händer när knappen synpunkt används, ett meddelande hamnar hos aktuell moderator samt ett hos Gunnar.

Eftersom vi alla här är helt eller delvis anonyma, är det ju snudd på omöjligt att veta vad som är sant respektive osant vad gäller lögner mot andra. Då måste man meddela så att inlägget får bli närmare granskad, även om jag skulle läsa ett sådant är det inte säkert att jag skulle reagera mot bakgrund av att det inte handlar om mig. Och den person det verkligen handlar om, känner jag inte alls. Det enda som skulle få mig att reagera omdelbart utan att fråga, är när man förolämpar varann med allsköns olika fula ord sådnat åker bort utan åthävor.

Nivån på forumen kan vara blandade, varför jo vi har en så stor grupp med samma intressen men i olika åldrar. Bukefalos är inte till för vissa, den är helt enkelt til för alla som vill vara här. Valet ligger helt enkelt på en själv, tyckandet och tänkadet kommer att att vara olika.
 
När det träffar som bäst, svider det som mest. Kanske därför du är så snabb att opponera dig överallt??

Vad har det med djurplågeri att göra?

Jag fattar det som om han anser att hon lägger sig i förmycket på för många ställen. Men vad vet jag.
 
OK så du och Roland ska bestämma vad jag ska svara på och vad jag ska ha åsikter om??

Det var en intressant tankegång.. :crazy:
 
Såja, jag föreslår en punkt i den här diskussionen för ni verkar inte komma någonstans mer än till mer onödigt tjafs. ;)

/Erica - moderator
 
Nej, jag vill faktiskt ha svar på frågan om vem som ska bestämma om vad jag ska ha åsikter om och vad jag får skriva??

men shady måste nog fråga Roland om vad hon ska svara först.
 
Ingen ska naturligtvis bestämma vad du ska ha åsikter om eller vad du får skriva, så länge det håller sig inom Bukefalos regler. Jag är övertygad om att du är medveten om det och inte behöver varken shadys eller Rolands ord på det. Jag vill inte behöva låsa den här tråden och det är onödigt att låta den spåra ur.

/Erica - moderator
 
Behöver behöver jag inte, men jag vill ha en förklaring vad shady eller om det är för Roland hon skriver, menar.. jag är trött på antydningar hit och dit, antingen skiver man vad det är man vill säga eller så kan man lika gärna låta bli.
 
Att försvara någon man anser har rätt och inte bara hänger kvar i det gamla utan har lite nytänkande, tycker jag inte är fel. Själv är hon ju även väldigt påhoppad på vissa forums sidor, som jag anser inte är befogat.

Men vissa har satt i system att hoppa på alla hennes inlägg. Likadant som vissa har gjort med mig i mina inlägg. Men detta rör inte bara oss två. Det är fler som blir ifrågasatta i stort sett alla sina inlägg, och oftast av samma personer.

Det är dessa som jag anser att ni som moderatorer bör ha en liten extra koll på. För i och med att ni är och tittar runt på lite olika ställen så bör ju även ni ha uppmärksammat att detta är ett problem? Sedan kan ju nu moderatorer prata lite er sins emellan.

Visst snuffsan sa en sak om att jag drog alla moderatorer över en kant, på ett vis är det så, men på ett vis inte. På snuffsans sidor har jag inte märkt av att detta är ett så stort problem, utan var problemet i mina ögon sett är på avel och hingstar och stamtavlor. (Det är oftast dessa sidor jag kollar på) Jag säger inte att det är bara moderatorns fel att hon inte gör något åt saken.

Men nog borde den/dom moderator ha sett att det pågår något?

Sedan sa någon om att alla kanske drar gränser olika, och visst är det så. Hur skulle det annars se ut. Men en liten fråga då till er som är moderator. Var drar ni gränsen för FÖRTAL, och PERSONANGREPP?

Vore roligt att se hur ni tänker på det. Tänk er själva in i dessa personers perspektiv. Skulle ni vilja bli behandlade som vissa blir? Det tror inte jag. För jag vill det inte. Bukefalos är ju till för alla, och inte bara vissa personer och absolut inte bara för att dom kanske varit där längst.

SHADY: Det var ungefär så jag menade till domaren.

Alltså inget med djurplågeri.

Känner henne inte så det är lite svårt att uttala mig om hur hon sköter sina hästar, och därför säger jag absolut inget om det. Men hennes häst som var på bild i Ridsport såg väldigt välmående ut.

DOMAREN: Hade du haft en isabell? Vore roligt att få veta lite mer om den, ras och stam vore kul.
 
Du får skriva på vilka sidor du vill, men du kan lugna ner dig lite tycker jag.

Du är väldigt sur och nedlåtande i allt du skriver.

Andra människor kan ha rätt så också du. Men jämt är inte din åsikt bäst.

Vad shady skriver få hon stå för. Hon frågar inte mig och jag frågar inte henne. Men hon var tydligen den ända som förstod vad jag menade, eller åtminstonde som svarade.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 027
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 478
Senast: Gunnar
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 366
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 557
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp