EN ENVIS HOPPARE!!!

M

MIRABELLE

Hej Min kompis har en sommar häst ett russ!! :bump:

nu behöver hon råd om hoppning :confused:

Hon vägrar eller går över dom även om hon driver jätte mycket :( // MIRABELLE.... :devil:
 
hästen kanske inte änns gillar hoppningen??
har dåligt självförtroende?, prova först cavaletti bommar och beröm mkt! sadeln kanske inte sitter helt rätt?? din kompis kanske inte har rätt sits?
 
Men om hästen inte är hoppglad så tvinga den inte! Din kompis kan hoppa med en annan häst.
 
Om det är samma kompis som viilee tävla sin 3½ och det gäller samma häst så bör ni nog väta med hoppningen ett tag till!
 
ta små hinder och om hästen vägrar gör emn liten liten vålt och gå på det igen! gör mycket anorlunda ridning inte bara hoppning rid ut mycket! galoppa över långa fällt rid mot en varm röd solnedgång! klätra i backar det finns massa roliga saker man kan göra istälet för att hoppa!
Lycka till//amanda :D
 
Jag vet hur jag ska ta min 3½ åring, vänd dig gärna till trådskapren, det är hon som behöver råd.
 

Liknande trådar

Ridning hej! jag har ett litet problem. min maxade c ponny från irland tycker typ inte om att hoppa. typ 2020 hoppade han jätte bra med sin...
Svar
13
· Visningar
1 263
Senast: Nikan
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: zarmino
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
935
Senast: BornAgain
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Sminktråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp