P
PeRosa
Pratade med en P.R.E uppfodare haromdagen som pastod att P.R.E:n ar annorlunda att rida in an andra hastar. Gick inte alls att jamfora med halvblod t.ex. Om jag forstod honom ratt sa ar P.R.E:n "svarare'' att rida in, fram for allt mycket kansligare. Maste ta det mycket mjukare och forsiktigare med en P.R.E. Men mjukt och forsiktigt ska man val ta med alla hastar oberoende ras?
Sa att det ar bast att fraga nan som ridit in P.R.E:n tidigare och vet vad de sysslar med.
Har en bekant som ska rida in min. Hon ar utbildad att rida in hastar och har ridit in flera men hon har ''bara'' halvblod.
Tror inte att det kan vara sa stor skillnad men det har borjat gnaga och jag funderar pa det. Sa jag beslot att skriva har och fraga. Vad ar era erfarenheter?
Sa att det ar bast att fraga nan som ridit in P.R.E:n tidigare och vet vad de sysslar med.
Har en bekant som ska rida in min. Hon ar utbildad att rida in hastar och har ridit in flera men hon har ''bara'' halvblod.
Tror inte att det kan vara sa stor skillnad men det har borjat gnaga och jag funderar pa det. Sa jag beslot att skriva har och fraga. Vad ar era erfarenheter?