Era tankar om Ram.. :)

Sv: Era tankar om Ram.. :)

Ja för släpper man inte igenom den rörelsen :idea:
kan man omöjligt vara stabil och sitsen självständig, men det känns som vissa börjar i fel ände

Eller snarare - det är svårt att vara tillräckligt genomsläpplig

jag tycker inte man kan ha hästen "framför sig" (ang ram) om man inte är det

Precis så menar jag:idea: Och därför är det svårt att klara av att ha hästen framför sej hela tiden, men för mej är det tänket jacko skrev en suverän hjälp att få mej själv på banan och fånga upp med sätet igen istället för att börja sitta emot hästen.....
 
Sv: Era tankar om Ram.. :)

Det var i annan tråd, - Stöd.

Hon skrev bara i ett inlägg;

(Från baksidan av min kropp in i framsidan)

Suveränt bra bild för just mej, i alla fall (jag tänker i bålen, mellandelen då) Ger följsamheten, framåttänkande hand (lätt att den blir bromsande om hästen går ur framåt annars) rätar upp, öppnar i höften, halvhalterna för sätet går igenom osv. Nu har jag ju en sk het häst emellanåt som gärna vill gå iväg framåt och särskilt då är det bra, men öht för att stärka sin egen position, följsamhet och inverkan.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet ju att manga har anser att det ar narmast "djavule's pafund" :p. Jag kopte en mest for att det regnar for mycket i vissa...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 301
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej alla. Nu ar det inte langt tills vi far hem nya valpen :) Vi har redan en 2.5 arig schafer tik, och valpen kommer bli en hane...
Svar
9
· Visningar
1 671
Senast: ElinAgnes
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 008
Senast: Corminta
·
Mat Min Chrons har beslutat att vara riktigt besvarlig igen och just nu ar jag lite "lost" i vad jag kan fixa for mat som ocksa smakar som...
2
Svar
24
· Visningar
2 093
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Möhippa

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp