En fråga om löp och p-piller

Trani

Trådstartare
Om det inte märks alls på katten när hon löper, bör jag ändå ge henne p-piller? Det är givetvis en innekatt som inte kommer i kontakt med andra katter och som ska kastreras så småningom.

Att det finns nackdelar med p-piller vet jag, men finns det andra nackdelar med löp förutom beteendet (som ju är obefintligt i det här fallet)?
 
Sv: En fråga om löp och p-piller

Upprepade löp kan ge livmoderinflammation, så om katten löper hårt och ofta hade jag nog satt den på piller. P-piller kan ju också ge livmoderinflammation, plus diverse andra otrevligheter. Kontentan av det hela är att en lugnt löpande (som min egen unghona nu över vintern) får gå utan piller, en hona som löper mycket mår bättre av att slippa. Pest eller kolera liksom... I ditt fall hade jag ju också låtit bli.
 
Sv: En fråga om löp och p-piller

Ok, men då avvaktar jag med piller tills hon börjar visa tydliga tecken på löp (om hon hinner göra det innan kastrering). Tack för svar!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 813
Senast: Migo
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 185
Senast: Ridinglady
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 615
Senast: Caoimhe
·
Katthälsa Tant siames är 12 år i vinter och har aldrig haft urinproblem. Tills nu. I skrivande stund är hon helt nyopererad för urinsten. Stenar...
Svar
1
· Visningar
614

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp