En hög sopor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är vad jag känner mig som. Inget att ha.

En del saker hade jag säkert kunnat göra annorlunda, men inte är det mycket. Ändå känner jag mig som en komplett idiot.

Tur att Senioren skiter i det i alla fall.

jagochmondrix.jpg
 

Det är ingen poäng med det då jag ändå läst allt.


Det beror mest på att jag blir trött på att formulera svar. Inte att jag i princip har något emot det. Men att formulera svar tar energi. Det är mycket annat som tar energi också. Ridningen t.ex.

Jag känner nog precis som @Lovisaleonora, det känns inte helt lätt att försöka stötta eller hjälpa när det både finns en risk att såra dig (genom lösningsförslag eller frågor som inte är välkomna) eller att någon självpåtagen trådpolis berättar vad som är ok att diskutera eller inte. Jag tänker nog att du själv verkar så pass på banan att du själv kan säga ifrån om det blir för mycket?! Sedan finns det nog en ovana med själva dagboksforumet. Är det ens meningen att det ska finnas möjlighet att kommentera där?
 
Jag känner nog precis som @Lovisaleonora, det känns inte helt lätt att försöka stötta eller hjälpa när det både finns en risk att såra dig (genom lösningsförslag eller frågor som inte är välkomna) eller att någon självpåtagen trådpolis berättar vad som är ok att diskutera eller inte. Jag tänker nog att du själv verkar så pass på banan att du själv kan säga ifrån om det blir för mycket?! Sedan finns det nog en ovana med själva dagboksforumet. Är det ens meningen att det ska finnas möjlighet att kommentera där?
En dagbok är samma som en blogg och kommentarsfunktion bör finnas tycker jag. Annars kan jag lika gärna gömma det jag skriver i datorn, vilket är väl typ det som händer de gånger jag skriver ett inlägg och sedan raderar det innan jag publicerar. Här om dagen låg ett inlägg i ett dygn på skärmen, innan jag raderade det.
 
Jag är inget socialt geni har jag ju sagt. Jag tar inte plats. Jag vill inte vara mittpunkten i större sällskap.

Iaf. MIN uppfattning var att du inte ville ha kontakt, att du inte ville prata eller umgås med oss. Jag går inte emot en sådan energi utan lämnar den energin i fred. Vilket den efterfrågar.

De säger inget. De går.
Och kvar står jag och fattar inget.

I de lägena får man acceptera läget o låta det hela vara därhän. Jag har själv en sådan relation i närheten o har efter många år insett att den ser ut så här. Jag kan inte göra ett skit åt det heller. Acceptans.
 
Inte vidare värst, kan jag tycka. Jag tycker din undertext var rätt tydlig, om än lite passiv-aggressiv sådär?
Så det tyckte du. Men då har du fel. Jag ville visa Magiana på en bakdörr, ifall hon tyckte att frågorna blev för många på en gång. Jag vände mig till henne. Du kan vara helt viss om att hade budskapet varit till någon annan i tråden, då hade jag vänt mig till den personen. Feg är det sista jag är.

Du kan naturligtvis fortsätta hävda att det du anser är undertext är det som gäller. Eller så kan du ge mig förmånen att få bestämma vad min text betyder.
 
Jag trodde det var så förr. Men i verkligheten får jag sitta ensam.

Jag har i flera år ljugit för mig själv att det är okej att vara ensam och att jag trivs med det. Den lögnen har tyvärr spruckit.

Jag kan relatera lite till det här. Det är JÄTTESVÅRT att inse att man inte är nöjd med hur ensam man är, samtidigt som man har begränsad ork till förändringar. Det är också en sak om man redan har ett befintligt socialt kontaktnät som man inte riktigt underhåller som man önskar under en period, en helt annan sak att knyta nya kontakter.
 
Tack, det var en fin känga! Ännu finare hade det kanske varit om du vänt dig direkt till mig. Feghet är så - fegt.

Jag frågade Magiana hur hon upplevde de frågor hon får. Ni måste vara ovanligt ömtåade som tar åt er av det.
Jag föredrog att inte vända mig direkt till dig eftersom jag upplever att det nog säkerligen varit fler trådpoliser i trådarna och jag orkade helt enkelt inte gå igenom alla trådar och skriva en lista. Den som tar åt sig tar åt sig och den som inte gör det slipper. Det är helt ok om du tycker det är fegt men jag är inte ute efter en personlig vendetta utan mer att beröra företeelsen i stort.
Jag förstår att det ligger en välvilja bakom "trådpoliseri" men ibland får det helt fel verkan.
Just i det här fallet/trådarna upplever jag att det är nog svårt att formulera sig gentemot ts och jag tror för min del inte att det gynnar @Magiana att kraven på inläggen blir än hårdare.
 
Så det tyckte du. Men då har du fel. Jag ville visa Magiana på en bakdörr, ifall hon tyckte att frågorna blev för många på en gång. Jag vände mig till henne. Du kan vara helt viss om att hade budskapet varit till någon annan i tråden, då hade jag vänt mig till den personen. Feg är det sista jag är.

Du kan naturligtvis fortsätta hävda att det du anser är undertext är det som gäller. Eller så kan du ge mig förmånen att få bestämma vad min text betyder.
Som du säkert vet så har inte sändaren med självklarhet tolkningsföreträde när det gäller vad ett budskap betyder. Även om det vore väldigt praktiskt för sändaren - fråga Donald Trump t ex.;) Han skulle helt säkert hålla med dig, ni har samma problem med dumma lyssnare/läsare som inte hör det ni vill att de ska höra. :cool:
 
@Magiana: För att visa hur olika personer uppfattar saker olika: Jag fick inget sådant intryck av dig som @Squie fick i somras eller förra sommaren (inte särbon heller, han tyckte också att det var roligt att du kunde komma igen). Att jag inte är så ingående social när det är fest är pga extremt hög värdinnestress (något jag är en mästarinna på :D) så jag hoppas verkligen att du kände dig välkommen från min sida även om jag kanske inte hann umgås så mycket med dig.
 
@Magiana: För att visa hur olika personer uppfattar saker olika: Jag fick inget sådant intryck av dig som @Squie fick i somras eller förra sommaren (inte särbon heller, han tyckte också att det var roligt att du kunde komma igen). Att jag inte är så ingående social när det är fest är pga extremt hög värdinnestress (något jag är en mästarinna på :D) så jag hoppas verkligen att du kände dig välkommen från min sida även om jag kanske inte hann umgås så mycket med dig.
Det faller ingen skugga på dig. Jag vet att det är mycket att stå i vid sådana arrangemang.
 
Upprepat. Förutom familjen är det två gånger till med andra personer. Det har skett på lite olika sätt.

Men du. Tre gånger. Det är verkligen ingenting. Egentligen. Det kan absolut känns som ett mönster, som att "alla" gör si eller så. Bara jämföra med kärleksrelationer - har tre partners varit otrogna t ex är det lätt att känna att "alla" är si eller gör så. Men i realiteten är de verkligen ingenting. Nada. Säger inget mer än att de tre individerna var si och gjorde så.

Sen är det extremt svårt att upprätthålla en vänskapsrelation med någon med väldigt låg självkänsla eller en mycket negativ grundsyn. Extremt få människor orkar det. Så nu mår du dåligt och ser allt i svart pga det - men hur är du i "normala" fall? Kan en del av svaret kanske vara där?
 
Som du säkert vet så har inte sändaren med självklarhet tolkningsföreträde när det gäller vad ett budskap betyder. Även om det vore väldigt praktiskt för sändaren - fråga Donald Trump t ex.;) Han skulle helt säkert hålla med dig, ni har samma problem med dumma lyssnare/läsare som inte hör det ni vill att de ska höra. :cool:

Donald Trump?
:rofl::rofl::rofl:

Nåja, om du inte förstår ett enkelt inlägg med en enda mening så är det nog ett större problem för dig än för mig. Magiana verkade inte ha några svårigheter med det och det är det viktiga.

Men det är lite fascinerande att du vet bättre än jag vad som pågår i min hjärna. Jag lovar att fråga dig nästa gång jag inte vet!
 
Men du. Tre gånger. Det är verkligen ingenting. Egentligen. Det kan absolut känns som ett mönster, som att "alla" gör si eller så. Bara jämföra med kärleksrelationer - har tre partners varit otrogna t ex är det lätt att känna att "alla" är si eller gör så. Men i realiteten är de verkligen ingenting. Nada. Säger inget mer än att de tre individerna var si och gjorde så.

Sen är det extremt svårt att upprätthålla en vänskapsrelation med någon med väldigt låg självkänsla eller en mycket negativ grundsyn. Extremt få människor orkar det. Så nu mår du dåligt och ser allt i svart pga det - men hur är du i "normala" fall? Kan en del av svaret kanske vara där?
Det finns inget "normala fall". Det är mer eller mindre dåligt hela tiden även om jag tror att det är bättre ibland eller lyckas fejka till det till det bättre med lite "positivt tänkande".

Och vad gäller dessa 5 personer (3 tillfällen) så är det nästan samtliga av dem som betytt något för mig. Det är inte 100% av alla som stått mig nära men åtminstone över 50% med viss råge.
 
Det finns inget "normala fall". Det är mer eller mindre dåligt hela tiden även om jag tror att det är bättre ibland eller lyckas fejka till det till det bättre med lite "positivt tänkande".

Och vad gäller dessa 5 personer (3 tillfällen) så är det nästan samtliga av dem som betytt något för mig. Det är inte 100% av alla som stått mig nära men åtminstone över 50% med viss råge.

Fast alla som betytt något för dig har inte gått. Utan just de specifika individerna.

Om det normala är en låg självkänsla och negativ grundsyn tror jag att när du får hjälp med det och det blir bättre (för jodå det kan det, jag lovar!) så kommer du att uppleva en lättnad i sociala relationer och i social interaktion. Men om man inleder relationer med en, om än tyst, tanke om att man ändå inte kommer duga åt personen, person kommer gå, personen nog egentligen inte bryr sig utan bara försöker vara snäll eller liknande - då blir det lätt så. Inte för man är en hög sopor - utan för att den andra personen känner av det där och det gör lätt att personen känner sig oönskad, ifrågasatt etc. Det blir lite ett moment 22. Som går att bryta dock :)
 
Donald Trump?
:rofl::rofl::rofl:

Nåja, om du inte förstår ett enkelt inlägg med en enda mening så är det nog ett större problem för dig än för mig. Magiana verkade inte ha några svårigheter med det och det är det viktiga.

Men det är lite fascinerande att du vet bättre än jag vad som pågår i min hjärna. Jag lovar att fråga dig nästa gång jag inte vet!
Det har jag aldrig påstått. Det jag sa var att andra vet bättre än du hur det du skriver uppfattas av andra. Det gäller ju inte bara dig, såklart, utan alla. Och att man som sändare dessvärre inte kan bestämma vilket budskap andra ska få. Det beror inte på att andra är dumma i huvudet eller snarstuckna, utan på att mänsklig kommunikation fungerar så. :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag har jag ägnat dagen åt att stå och sälja honung och kransar på en julmarknad. Fick sålt en del. Och nu känner jag mig dränerad...
Svar
19
· Visningar
1 438
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 591
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 644
Senast: Flixon
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 434
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp