En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skrev ett inlägg tidigare om att jag tyckte att Asko skrev magra och skämtsamma inlägg, istället för att ge uttryck för att leta ulvar. Jag tycker inte att Asko gjort sig mindre misstänkt under kvällen, så jag håller fast vid min tanke att Asko inte letar ulvar.

Sedna röstar på Asko

Jag har snabbläst igenom och satt som ett frågetecken vid Q4s röst på Asko, med den extremt tunna teorin. Sen lyfte ju bl.a Vira tankar om anledning till det så ja, antingen sitter de väl i lyan tillsammans eller så vet Q4 något. De scenariona känns båda mer troliga än att Q4 är ulv och försöker få ut en god Asko på en så svag teori.

Hedinn röstar på Asko

19,44 quarter4ever röstar på Asko
20.03 Sasse röstar på quarter4ever
21.41 LenaH röstar på Asko
21.41 cirkus röstar på Snurrfian
21.46 Snurrfian röstar på Asko

21.48 Vira röstar på Asko

Nej jag menade grovt som i att du inte ville att det skulle kallas tabbe i något inlägg tidigare. :)

Men ja, om det verkligen ÄR en tabbe? Jag vet inte. Men jag misstänker det, och misstankarna förminskas inte av de senaste diskussionerna. :)

Jag tänker då utifrån din poäng där uppe och att det är en tabbe, då är det ju jäkligt misstänkt. Men, vad säger då Snurris röst på Asko?! (alltså nu frågar jag eg. inte dig - tänker mera högt!)

Nej fasiken, nu måste jag sova, men jag har iallafall hunnit läsa hela leken (:bow: till mig), hoppas kunna hänga med bättre imorgon (hoppet är det sista ni vet ;)), men det är dags att rösta först:

jag tycker att snurrfian utmärker sig för genom sin tabbe där hon "vet" att Q är god och sedan genom att veta att ingen i lyan röstade på henne och hennes sätt att resonera de senaste sidorna. Därför: Mammas röstar på snurrfian

Jag tänker avvakta med Snurrfian, jag vill se mer innan jag. Hon har varit rätt hårt ansatt nu och då är det lätt att man skriver snurriga inlägg, även som god - been there, done that.

Jag får basera min röst på gårdagens lynchning, då vi förlorade Koppen och en person både pekade ut en av hennes kommentarer som skum så att det blev fokus på det och sedan även röstade på henne. Alltså:

Dentaku röstar på cirkus

Den som har stått ut mest sedan den senaste dag DL är cirkus. Har lite misstankar mot henne med.
Men jag tycker det är tvivelaktigt att som jag tidigare skrivit, att tre röster faller på Koppen efter att cirkus har fått två röster på sig.
Kan vara att jag hakar upp mig på ingenting, men samtidigt så har den responsen jag fått gjort mig otroligt nyfiken på om jag har rätt eller fel?

(Det här var inte den lättaste leken att börja med när man är ringrostig.)

Men IGEN: Här är röstlistan:

15.33 Lobelia röstar på quarter4ever
16.46 cirkus röstar på Koppen
19.06 LenaH röstar på cirkus
19.36 Koppen röstar på cirkus
19.52 Mirtai röstar på Koppen
21:00 Snurrfian röstar på Mammas
21:02Artline röstar på koppen
21.11Sedna röstar på Mirtai
21.20 Pilot röstar här med på Asko
21.40 Dentaku röstar på Artline
21.47 Gabby_Ossi röstar på Sedna
21.47Vira röstar på Mirtai
21.53 glömmerallt röstar på snurrfian '
21.54@@Sasse röstar på LenaH
21,54 quarter4ever röstar på Mirtai
21,56Tora röstar på Hedin
21,57bollen__ röstar på Gabby_Ossi
22.00Hedinn röstar på Tora
22.00Mammas röstar på quarter4ever

Jag tycker du är så sjukt skum som är helt upphakad på mig. Du förklarar ju ingenting om hur du tänker, Menar du att rösterna på Koppen efter att det kommit två röster på mig skulle vara någon form av räddningsröster? med 11 kvar att rösta?

Kan du förklara vad som gör MIG skum och dessutom sedan DagDL?

Jag tänker då utifrån din poäng där uppe och att det är en tabbe, då är det ju jäkligt misstänkt. Men, vad säger då Snurris röst på Asko?! (alltså nu frågar jag eg. inte dig - tänker mera högt!)

Om snurrfian är ond: Att asko antingen är ond eller god.
Om snurrfian är god: Att asko antingen är ond eller god.

:p Men jag är inte cynisk över de här nedrans lekarna! ;)

Nu ska jag rösta så jag kan återgå till min konferensmiddag. Bastu och vin står på programmet :)

Jag röstar på en person som jag tycker gjort flera konstiga uttalanden och bara snurrar in sig mer och mer i sina svar. Det är lite för mycket säkra påståenden om hur lyan agerat och tänkt. Dessutom ser jag verkligen inte hur Lobelia1s röstmiss påverka när ingen visste att hon var ond och hon inte visste vilka andra ondingar det finns?

Mirtai röstar på Snurrfian

Ni har skrivit 230 inlägg medan jag varit borta! Jag hinner inte läsa igenom det idag.

Artline röstar snurrfian.

Jag förstår inte hennes röst alls förra röstningen och jag tycker som mammas. Hur kunde snurrfian veta att Q4 är god?

Så här långt så har jag tre misstänkta.

Asko och det mest baserat på Qs envishet, varför välja just asko? Är Q siare? Har Q fått något brev? varför sia asko. Eller lykamraten som vill dra nytta av askos önskan att inte vara med, det blev för mycket.

Q antingen vet hon något eller så se under teorierna om asko.

Snurris mistänker jag för att hon virat till det om just Q och varför ondingarna inte röstade på henne.

Sammantaget är nyckeln Q och eftersom q faktiskt möjligen kan vara god enligt detta men asko är mer tveksam så.

Lobelia röstar på Asko

19,44 quarter4ever röstar på Asko
20.03 Sasse röstar på quarter4ever
21.41 LenaH röstar på Asko
21.41 cirkus röstar på Snurrfian
21.46 Snurrfian röstar på Asko

21.48 Vira röstar på Asko

21.49 Sedna röstar på Asko
21.49 Hedinn röstar på Asko
21.50 Dentaku röstar på cirkus
21.50 Mammas röstar på snurrfian
21.52 Mirtai röstar på Snurrfian

Dags att rösta, jag fastnade för cirkus, jag uppfattade som att det blev en form av räddningsröster när Koppen åkte ut igår istället för cirkus. Efter att cirkus fått två röster trillade in tre på Koppen (även Mirtai) som visade sig vara god.
Jag väljer därför att lägga min röst där så Pilot röstar på cirkus.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 505
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 987
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 822
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 106
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka