En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har lyft tankar om Tora tidigare idag, vaga misstankar, men ändå.

Att Tora vill rikta misstankar mot Cirkus och dessutom antyder att hon skulle veta att Q4 fått bevittnande gör mig inte mindre osäker på henne. Men å andra sidan känns det tunt för en röst. Hon är ju ny.
Jag håller med om att det känns tunt och att hon är ny men jag hittar inget mer spännande just nu. :banghead:

Okej, om jag skulle försöka mig på en sammanfattning igen:

cirkus står nog överst på min misstankelista. Dels pga att Pilot blev käkad, men redan innan har jag funderat över cirkus. Jag får inte ihop hennes resonemang, och jag tycker att hon i hela situationen kring Q4/Asko har betett sig konstigt tex när hon inte velat kännas vid att det fanns massor av möjligheter för Q4 att ha extra info - kort sagt, jag tyckte att hon inte riktigt verkade vilja ta alla möjligheter i beaktande utan verkade vilja ha Q4 till ond. Sedan har vi förstås rösten på Koppen dag ett också, som i och för sig var dag ett men jag reagerade en aning då på teori jag inte riktigt begrep - mycket svagt, men nämner det ändå ihop med det andra.

Det som talar emot att rösta på cirkus är väl att det skulle kunna vara precis vad ulvarna vill att vi ska göra. Vet dock inte om jag har någon bättre kandidat för min röst ikväll.

Snurrfian håller jag för neutral. Jag tycker som sagt att misstankarna mot henne är lite överdrivet uppskruvade och ogrundade, vilket får mig att bli lite fundersam kring Mammas - det som brukar göra att jag kan placera Mammas som ond är att hon går på lite för mycket med misstankar utan att vilja se andra sidan av saken, och jag undrar om det här kan vara en sådan gång? Jag har dock inte tittat igenom Mammas inlägg en extra gång och jag hinner nog inte göra det nu, så jag låter misstanken vila här så länge.

Mirtai och Artline funderade jag över dag ett pga rösterna på Koppen, och även om jag visst kan förstå att det var tidsbrist bakom så borde jag nog kika lite extra på dem. Artline har jag varit lite skeptisk till idag i resonemanget om eventuella taktiker av lyan kring , dock så vet jag inte om det egentligen säger något - jag måste titta närmare.

Q4 håller jag som jag tidigare skrivit som troligast god, men inte säkert.

Sedna har resonerat vettigt kring det mesta, vet dock inte om det bara säger att hon är en duktig spelare eller om hon är åt det godare hållet.

Ja som synes är det massor av spelare jag inte har någon särskild uppfattning om, vilket inte känns något vidare. Men det är väl kanske vad man kan vänta sig med en så här stor lek.

I alla fall, med anledning av ovanstående:

Vira röstar på cirkus

Även jag har tittat lite extra på Tora.
Jag undrar också varför hon tror att Pilot var något på spåren. Eftersom jag vet min egen roll så vet jag ju också om Pilot var något på spåret. Jag tror att tanken med att käka Pilot varatt rikta blickarna på mig. Frågan är då om detta gör Tora till en ond som vill vara med och rikta strålkastaren på mig? Eller en god som är osäker.

Jag har behållt mina misstankar mot Artline. Jag upplever att hon slänger in lite misstankar här och där men inte följer upp om ingen annan kommenterar, det känns inte som att hon vågar driva teorier av risk att dra på sig misstankar. I stället hakar hon på andra när det är dags att rösta. Jag anar älvglitter i luften.

Dentaku röstar på Artline

Men det där beror nog på orutin och osäkerhet... Jag har en tanke men när ingen rutinerad följer upp det så är risken att jag är inne på fel spår. Sedan vet jag inte hur jag skulle kunna driva teorierna vidare :(

Ang mina röster i DL 1 och 2.. När jag tvingas rösta så har jag haft väldigt bråttom.

Jag har lyft tankar om Tora tidigare idag, vaga misstankar, men ändå.

Att Tora vill rikta misstankar mot Cirkus och dessutom antyder att hon skulle veta att Q4 fått bevittnande gör mig inte mindre osäker på henne. Men å andra sidan känns det tunt för en röst. Hon är ju ny.
Jag är i samma läge. Jag hänger inte riktig med i Toras tankegångar, men så är hon ju ny och det är svårt då. Samtidigt har jag ursäktat nya spelare på samma sätt tidigare, även såna som senare visat sig vara onda. Men än känner jag inte att jag har nog mycket där.

Röstlista DL3

18,40 Lobelia röstar på Snurrfian
20.08 mammas röstar på snurrfian
21.44 Dentaku röstar på Artline
21.45 Snurrfian röstar på quarter4ever

Även jag har tittat lite extra på Tora.
Jag undrar också varför hon tror att Pilot var något på spåren. Eftersom jag vet min egen roll så vet jag ju också om Pilot var något på spåret. Jag tror att tanken med att käka Pilot varatt rikta blickarna på mig. Frågan är då om detta gör Tora till en ond som vill vara med och rikta strålkastaren på mig? Eller en god som är osäker.
Och nu agerar @Vira likadant? :banghead:

Röstlista DL3

21.47 Vira röstar på cirkus

Men det där beror nog på orutin och osäkerhet... Jag har en tanke men när ingen rutinerad följer upp det så är risken att jag är inne på fel spår. Sedan vet jag inte hur jag skulle kunna driva teorierna vidare :(

Ang mina röster i DL 1 och 2.. När jag tvingas rösta så har jag haft väldigt bråttom.

Det är möjligt att jag är helt fel ute och att du försöker teoria så mot mig bara som någon hämnd för DL1. Och det vore ju illa om vi båda är goda som bara hamnat på helt fel fot med varandra men idag måste jag gå efter vad jag orkat läsa mig till, min hjärna klarar inte av något större tankearbete.

Jag får nog rösta på Snurrfian idag igen. Hon känns mest ond. De andra är mer kanske.

Artline röstar på snurrfian.

Samma teorier som tidigare (bland annat gårdagens röst)

Det är rätt intressant att av den ena så blir jag misstänkt för att mer eller mindre tala om vilken extrainfo som q4 kan ha fått och av den andra blir jag misstänkt för att inte ha tagit extrainfo i beaktande utan bara rakt av säger att q4 är ond. Det gör mig rätt frustrerad faktiskt.

Min fot värker så jag mår illa och jag blir inte klok på något för jag fixar inte att ta in vad jag läser just. Så @LenaH jag fixar inte ens att formulera något försvar till mig själv... Så på grund av tidigare misstankar där q4e offrade sin lyakompis asko så hamnar min röst på q. Snurrfian röstar på quarter4ever
Men jag anar att jag är helt fel ute, men jag måste få in en röst åtminstone.
jag reagerar på denna rösten
inte för att den är på mig utan mer
att hon nästan verkar
vilja bli utröstad?
"fixar inte ens att formulera ett försvar till mig själv"....?
kan det vara att hon vill hindra en annan lyamedlem att åka ut,
jag undrar jag!

Och jag börjar bara bli mer förvirrad av allt det här... Det är väl bara att inse att jag inte kommer hinna bli klokare innan DL. Baserat på Dentakus, enligt mig, svaga röstmotivering på cirkus igår, som byggde helt på att cirkus la första rösten på Koppen dag ett:

Hedinn röstar på Dentaku

Det är möjligt att jag är helt fel ute och att du försöker teoria så mot mig bara som någon hämnd för DL1. Och det vore ju illa om vi båda är goda som bara hamnat på helt fel fot med varandra men idag måste jag gå efter vad jag orkat läsa mig till, min hjärna klarar inte av något större tankearbete.

Hämd och hämd.. Såklart du ger mig dålig magkänsla när jag kände mig missförstod. Men inläggen jag skrivit idag känns mer rättvisa att analysera om man ska tro att jag är ond.

Idag förstår jag att du röstade på mig :)

Intressant konversation mellan dentaku och artline, och hur de sedan röstar.

Anfall är bästa försvar?
Blir lur på Dentaku

Äsch, jag blir för stressad för att fortsätta djupsöka just nu. 9 minuter till DL och jag måste producera något vettigt.

LenaH röstar på Tora

För att hon väl enkelspårigt går på vad jag tror är lyans försök att styra spelet mot cirkus iom käket av Pilot.
Jag upplever också att hon helt köpt läget om att Q4e är god med specialinfo och inte riktigt vill kännas vid det andra alternativet.

Jag tycker det finns så mycket konstiga trådar att rycka i och så vet vi ju att det finns så mycket info i omlopp att snart alla vet något om någon :p

Jag tror att Q visste något om Asko. Att hon inte blev käkad verkar ju tyda på att hon sett Asko käka och därför inte kunde tas av ulvarna. Det gör henne inte god men iaf kanske inte ulv.

Pilot snurrar in på Cirkus och blir sedan käkad. Känns som det är ett sätt att få alla att misstänka Cirkus. Samtidigt så känns det så otroligt uppenbart att jag inte tror på den teorin heller.

Tora verkar vara den som mest lyfter ovanstående teori idag. Eftersom jag inte tror på teorin att rikta misstankarna mot Cirkus så verkar det nästan lite desperat att lyfta den teorin så som hon gör. Kanske en oerfaren ulv som desperat försöker få taktiken att lyckas?

Hur som, nu måste jag rösta och med ovanstående motivering så får det bli såhär...

Mirtai röstar på Tora

Röstlista DL3

21.47 Vira röstar på cirkus
21.50 Artline röstar på snurrfian.

21.52 Hedinn röstar på Dentaku

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 558
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 020
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 841
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 130
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka