En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vira började även att argumentera för Askos fördel, för att sedan vara vara pådrivande i att rösta ut Asko.

Lite besvärande är det också att Vira resonerat kring personer som numera är ute ur leken, men som vi vet inte satt i lyan. Mig har hon ju så fint hållt som vettig, det stör mig lite nu. :p Jag håller definitivt Vira som misstänkt ikväll.
Fast där måste jag faktiskt protestera. Hon argumenterade väl inte till Askos fördel, utan ifrågasatte en teori baserad enbart på Askos aktivitet? Det var hon ju inte direkt ensam om att göra... När det sen började väckas tankar om att Quarter kunde ha information så vände hon. I det kan jag faktiskt inte se något konstigt alls?

Resten behöver jag kika lite närmre på dock.

Fast där måste jag faktiskt protestera. Hon argumenterade väl inte till Askos fördel, utan ifrågasatte en teori baserad enbart på Askos aktivitet? Det var hon ju inte direkt ensam om att göra... När det sen började väckas tankar om att Quarter kunde ha information så vände hon. I det kan jag faktiskt inte se något konstigt alls?

Ja typ alla som var inne och skrev i tråden då ifrågasatte Qs teorier.

Hur tänker du kring de som röstade på dig då? Finns det någon där som är mer misstänkt än någon annan?

Och hur tänker du kring det faktum att ulvarna kanske inte hade någon aning om att Snurrfian var ond, såvitt de visste kunde det ju lika gärna stå mellan två goda, eller kanske att de till och med trodde att du var ond?
Nej dom visste säkert inte vem som var Diamanda men dom visste säkert vem som inte var det.
Står det mellan två goda så spelar det ju ingen roll vem som åker ut, inte om du är en Ulv
En ulv vet ju om vilka andra som är ulvar. Så det vet mycket väl om att jag inte är ond.

Nej dom visste säkert inte vem som var Diamanda men dom visste säkert vem som inte var det.
Står det mellan två goda så spelar det ju ingen roll vem som åker ut, inte om du är en Ulv
En ulv vet ju om vilka andra som är ulvar. Så det vet mycket väl om att jag inte är ond.

Min fetning

Kan du utveckla det där?

Min plan var att vara mycket aktiv och kanske tom hinna läsa hela leken igen - gravt överskattat. Men ja, helt oproduktiv var inte dagen ändå. Känner att jag nog vill rösta redan nu eftersom jag har möte ikväll och börjar tidigt imorgon (ni vet känslan när man ska gå hemifrån strax efter 5?) så jag vet inte hur mycket jag hinner in. Förhoppningsvis mycket men jag kan inte lova något.

Jag tycker inte riktigt att förklaringen håller - som ulv i det läget är ju risken överhängande att personen som precis pekat ut och fått en ulv utröstad är skyddad, så förklaringen har ju stora luckor. Och jo, jag vet att det hände saker efter, men det betyder inte att kommentaren i sig inte var konstig.

Och även om andra fångat min uppmärksamhet är det här det jag tycker är mest skumt. Därför: Mammas röstar på LenaH
Jag tycker du har en god poäng här framförallt när det gället skydet, det är väl snarast så att ulvarna rimligen borde teka att käka Q i det läget just pga risken att Q är skyddad är påtaglig.

Vet du när teorierna mot dig började? jag skulle behöva läsa dem men har inte ork att sitta och leta på måfå.
Inte långt innan Dl3. Prova titta runt 20:00 tiden. Jag försökte bemöta så många jag hann med men jag har ju 4 miniulvar varav en äter mig (jag ammar alltså ;)). Så när flera frågade om samma sak och många frågar samtidigt så hinner jag helt enkelt inte med. Tror till och med att jag skrev ett inlägg om det (att jag inte hinner riktigt med att svara alla).

Så möjligheten att det handlade om ett bevittnande och ulvarna därmed valde att offra Asko tror du inte på? I ett sånt läge kan ju mycket väl ulvar lyfta såna teorier för att verka goda.

Alltså. Jo, jag tror att så kan det mycket väl vara. Menar du att det är Tora som har lyft den teorin för att som ond verka god. Det tror inte jag

Men jag tror för tillfället inte att Tora är en av ulvarna - i mitt pussel har hon fått en annan roll.

Hur kan ulvarna veta vem som inte är Diamanda? Jag vissa har de förmodligen gissningar om, och ganska bestämda, men veta? nej det funkar inte för mig. Och de ulvarna har hyfsad koll på är förmodligen inte så ofta uppe för lynsch då de goda förmodligen har ungefär samma gissningar.

Jag tycker du har en god poäng här framförallt när det gället skydet, det är väl snarast så att ulvarna rimligen borde teka att käka Q i det läget just pga risken att Q är skyddad är påtaglig.

I den här leken finns(fanns) det ju dock en roll som kan sno skydd också så om en person är i uppenbar riskfaktor att bli käkad och därigenom troligt att bli skyddad så var det ju också så att skyddetvar troligt att bli stulet.

Däremot håller jag med Mammas i övrigt i tankarna om lena

Du har rätt, den biten säger inget, men Vira är intressant sammantaget.
Vira höll med @cirkus om att det finns en poäng med att vidga vyerna. Nu vidgar jag vyerna. :D

Alltså. Jo, jag tror att så kan det mycket väl vara. Menar du att det är Tora som har lyft den teorin för att som ond verka god. Det tror inte jag

Men jag tror för tillfället inte att Tora är en av ulvarna - i mitt pussel har hon fått en annan roll.
Äsch så får du inte göra. Jag höll dig för ond men nu är jag inte helt säker. :p

Så frågan är om du är god eller om du är en ulv som försöker lura mig.

Hur kan ulvarna veta vem som inte är Diamanda? Jag vissa har de förmodligen gissningar om, och ganska bestämda, men veta? nej det funkar inte för mig. Och de ulvarna har hyfsad koll på är förmodligen inte så ofta uppe för lynsch då de goda förmodligen har ungefär samma gissningar.
Blanda inte ihop de två sakerna nu. Igen: De visste inte vem som var Diamanda men dom visste vem som inte var det.

Fast vid den röstningen kunde de ju inte veta det, eftersom det fanns en ond utanför lyan kvar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 505
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 987
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 822
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 106
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka