En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänkte väl lite så att eftersom ulvarna är de enda som vet något så kanske de försöker styra röstningen åt något håll och få med sig andra, så om jag röstar på någon ny så nappar jag i alla fall inte på ett ulv-bete!
Men jag förstår att det kan bli motsatt effekt också...
Ja det är möjligt att det är en tyckesfråga helt enkelt. Dock så måste man ju vara flera om man ska få ut någon, så ibland tycker jag att motståndet mot "drev" (allmänt i tråden, inte bara det du har uttryckt :)) blir lite överdrivet och kontraproduktivt.

Håller inte med, av framförallt två orsaker. Den första är att det enligt min erfarenhet är rätt ovanligt att någon ulv väljer att försvara en kollega (om det inte stämmer överens med hur hen gjort som god), och sedan att det är ett mycket bra sätt att hitta onda att hitta brister i dens teorier.

Kan du utveckla "högg på"? För mig betyder det att någon misstänker någon annan kraftigt, men jag förstår att du har en annan definition? :)
Det där är vad jag trodde igår. Ser inte riktigt poängen med att utveckla en teori om någon som blev utröstad, som jag dessutom inte ens röstade på. Se det som ett spånande.

Ren allmän OT-info om det är någon som undrar: mormor var som vanligt imorse innan hon blev sämre mot eftermiddagen, alltså som det brukar vara - vilket känns väldigt skönt! Men nu har hon också personal som är där hela tiden :) Känns positivt!

Ja det är möjligt att det är en tyckesfråga helt enkelt. Dock så måste man ju vara flera om man ska få ut någon, så ibland tycker jag att motståndet mot "drev" (allmänt i tråden, inte bara det du har uttryckt :)) blir lite överdrivet och kontraproduktivt.

Ja det är klart, jag tänkte väl mest på att just i första röstningen är det ju bara ulvarna som har någon info om någon annan, i kommande röstningar kommer det ju förhoppningsvis finnas någon god som har någon slags info så då kan ju "drevet" komma från rätt sida också!

När jag skrev den så trodde jag på den.
Hur kan man vara så säker om man inte vet något.

En ganska enkel men tydlig teori.

Jag förstår inte riktigt ändå: Varför är säker samma sak som ond? Och det är inte säker du skriver i teorin, du skriver att hon "resonerar vettigt", och det hänger ännu mindre ihop med ond för mig? Men det var en föstadagsteori eller, inget du tror mycket på? :)

Det där är vad jag trodde igår. Ser inte riktigt poängen med att utveckla en teori om någon som blev utröstad, som jag dessutom inte ens röstade på. Se det som ett spånande.

Poängen är att jag fann ditt resonemang skumt, och jag ber dig utveckla din tanke för att jag ska kunna bedöma dig. Leken handlar ju inte bara om att du ska lista ut andras roller utan också att vi andra ska kunna lista ut din roll. Och för att jag ska kunna komma fram till vad jag tror om dig vill jag veta hur du resonerar. För just nu hänger jag inte med alls.

Ja det är klart, jag tänkte väl mest på att just i första röstningen är det ju bara ulvarna som har någon info om någon annan, i kommande röstningar kommer det ju förhoppningsvis finnas någon god som har någon slags info så då kan ju "drevet" komma från rätt sida också!

Drevet f kan komma från vilket håll som helst. Det är inte alls skrivet i sten att det är ulvar som drar igång, oftast så behöver de inte det - goda brukar tyvärr vara väldigt bra på att rösta på goda särskilt i första DL.

Än en gång lyfter jag fram de två inläggen som hon skrev sent igår kväll tätt efter varandra:

Jag får inte första inlägget att gå ihop med andra inlägget
Hon har redan sovit så trötthet borde det inte vara
Ja det har varit mycket i IRL innan, vilket jag har full förståelse för,
men att inte följa upp det hon skrev
att läsa notiserna, mer än att läsa en sida-två sidor
och inte komma med en enda kommentar om någon alls
det rimmar illa i mina öron

så därför väljer jag redan nu att rösta
quarter4ever röstar på Asko
Alltså... Jag blir lite nyfiken här...
Hur kommer det sig att du väljer att lägga rösten på @Asko redan så tidigt?
Du vill ju enligt egen utsago alltid lägga dina röster sent så vad gör dig så övertygad om Askos ondska att du är först ut idag?

Alltså... Jag blir lite nyfiken här...
Hur kommer det sig att du väljer att lägga rösten på @Asko redan så tidigt?
Du vill ju enligt egen utsago alltid lägga dina röster sent så vad gör dig så övertygad om Askos ondska att du är först ut idag?
ja det är min normala taktik att vänta in rösterna så man kan se om det är något skumt på gång.
Idag hade jag inget annat som för mig verkade mer skumt än detta, och jag får verkligen inte ihop hennes inlägg alls igår,
samt som någon annan skrev
hon ger verkligen inget intryck av att leta ulvar-
alls...

ja det är min normala taktik att vänta in rösterna så man kan se om det är något skumt på gång.
Idag hade jag inget annat som för mig verkade mer skumt än detta, och jag får verkligen inte ihop hennes inlägg alls igår,
samt som någon annan skrev
hon ger verkligen inget intryck av att leta ulvar-
alls...
Det känns aningen... blekt? men ok.

Jag tänkte väl lite så att eftersom ulvarna är de enda som vet något så kanske de försöker styra röstningen åt något håll och få med sig andra, så om jag röstar på någon ny så nappar jag i alla fall inte på ett ulv-bete!
Men jag förstår att det kan bli motsatt effekt också...

Jag förstår hur du tänker, det som dock kan vara bra att tänka på är att du inte bara låter bli att följa någon ond(vilket ju är bra) du gör det också lättare för ulvarna att styra röstningen åt det håll de vill så du riskerar då fortfarande att "hjälpa" ulvarna, bara det att du gör det på ett annat vis.

Sen vill jag påpeka att jag tycker det är jättebra att du tänker själv och går på dina egna ideer. :)

Jag förstår inte riktigt ändå: Varför är säker samma sak som ond? Och det är inte säker du skriver i teorin, du skriver att hon "resonerar vettigt", och det hänger ännu mindre ihop med ond för mig? Men det var en föstadagsteori eller, inget du tror mycket på? :)
Ja det var en förstadagsteori. Men jag har inte helt kastat bort den.

Första dagen är det ju bara ulvar som vet vem som är god och vem som är ond (bortsett från 2 roller). Så om någon är tvärsäker på att någon är god så kan det ju faktiskt inte vara någon annan än en ulv för ingen annan vet.

Jag upplevde att Hedinn var helt säker på att Koppen var god. Därför blev jag misstänksam mot både Koppen och Hedinn.

Det svåra här tycker jag är att många hänvisar till hur spelare har spelat i tidigare ulvlekar.

Jag har ju inga sådana referenser. Det som enligt mig säger mest är hur folk har röstat. Men hur mycket vet man egentligen efter bara en enda röstning? Speciellt med tanke på att vi är så pass många.

Borde det inte vara så att det är först efter andra röstningen och käket som det kanske säger lite mer?

I början är det ju bara ulvarna som vet något om någon annan än sig själv.

Är det verkligen så mycket referenser till tidiga lekar?
Jag har inte reflekterat över det.
Vi är väl flertalet som är nya eller seminya.

Det är för många med!! Jag har fått tagit till ett word dokument för att försöka komma ihåg vem som skriver vad och i vilket sammanhang. :arghh: Det är faktiskt jättejobbigt när jag växlar mellan två datorer och jag måste komma ihåg att uppdatera så jag kommer åt det jag har skrivit från båda ställena...

Så här långt sticker @quarter4ever ut genom sina teorier och ovilja att förstå varför Lobelia inte kan svara på hur hennes tidigare roll tänkt.
Sen kommer jag på mig själv att misstänka alla som är nya för mig, de andra känns trygga bara för att de är välbekanta. :rofl: Så jag måste nog försöka skaka av mig det och fundera lite till.

Jag tyckte det var roligt med din redigering, såg den först inte , men när jag gjorde det så ville jag bara skämta tillbaka och visa att jag noterat att du gjort det.
Pryd är jag inte, utan det var tom så att jag tyckte det var ganska så roligt:)

Nu var det första DL och alla famlar efter något , vad som helst, att kunna rösta om
men att av allt jag skrev igår, så var det detta som stack ut mest?
Men du kanske inte hunnit läsa igenom hela leken, det verkar ju onekligen som du hade ont om tid.

Eftersom min hjärna har blivit körd i en mixer (Okej, kanske inte, men det känns så! :cautious:) så svarar jag kanske dubbelt: men ja jag hade tidsbrist och hade inte hunnit läsa något sedan på eftermiddagen och hann inte läsa igenom något heller utan tog det enda som jag kommit ihåg att jag reagerat på. Nu när jag läser även det som hände igårkväll ser jag annat som hänt och om jag sett allt hade jag nog röstat på ett annat sätt. :) Men för mig var det det enda som fanns just då. :)

I den här leken kan man bli korsförhörs om allt. Mammas är duktig på det, men ger du ett vettigt svar så brukar hon släppa det.

Det som driver leken framåt och som ofta ger resultat är att hitta sprickor och inkonsekvens i vad folk säger och gör.

Ja det var en förstadagsteori. Men jag har inte helt kastat bort den.

Första dagen är det ju bara ulvar som vet vem som är god och vem som är ond (bortsett från 2 roller). Så om någon är tvärsäker på att någon är god så kan det ju faktiskt inte vara någon annan än en ulv för ingen annan vet.

Jag upplevde att Hedinn var helt säker på att Koppen var god. Därför blev jag misstänksam mot både Koppen och Hedinn.

Okej, då förstår jag hur du menar. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 422
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 932
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 801
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 056
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka