Ja det är det ofta.Är det verkligen så mycket referenser till tidiga lekar?
Jag har inte reflekterat över det.
Vi är väl flertalet som är nya eller seminya.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det är det ofta.Är det verkligen så mycket referenser till tidiga lekar?
Jag har inte reflekterat över det.
Vi är väl flertalet som är nya eller seminya.
@Hedinn var du verkligen helt säker på att Koppen var god? Jag uppfattade det nämligen mest som om du inte hade uppfattat Koppen som ond och inte riktigt förstod rösterna mot henne men missförstod jag dig då?Ja det var en förstadagsteori. Men jag har inte helt kastat bort den.
Första dagen är det ju bara ulvar som vet vem som är god och vem som är ond (bortsett från 2 roller). Så om någon är tvärsäker på att någon är god så kan det ju faktiskt inte vara någon annan än en ulv för ingen annan vet.
Jag upplevde att Hedinn var helt säker på att Koppen var god. Därför blev jag misstänksam mot både Koppen och Hedinn.
Det är för många med!! Jag har fått tagit till ett word dokument för att försöka komma ihåg vem som skriver vad och i vilket sammanhang.Det är faktiskt jättejobbigt när jag växlar mellan två datorer och jag måste komma ihåg att uppdatera så jag kommer åt det jag har skrivit från båda ställena...
Så här långt sticker @quarter4ever ut genom sina teorier och ovilja att förstå varför Lobelia inte kan svara på hur hennes tidigare roll tänkt.
Sen kommer jag på mig själv att misstänka alla som är nya för mig, de andra känns trygga bara för att de är välbekanta.Så jag måste nog försöka skaka av mig det och fundera lite till.
Jag upplevde att Hedinn var helt säker på att Koppen var god. Därför blev jag misstänksam mot både Koppen och Hedinn.
Det är för många med!! Jag har fått tagit till ett word dokument för att försöka komma ihåg vem som skriver vad och i vilket sammanhang.Det är faktiskt jättejobbigt när jag växlar mellan två datorer och jag måste komma ihåg att uppdatera så jag kommer åt det jag har skrivit från båda ställena...
Så här långt sticker @quarter4ever ut genom sina teorier och ovilja att förstå varför Lobelia inte kan svara på hur hennes tidigare roll tänkt.
Sen kommer jag på mig själv att misstänka alla som är nya för mig, de andra känns trygga bara för att de är välbekanta.Så jag måste nog försöka skaka av mig det och fundera lite till.
Tips: Jag har mina anteckningar i ett Google Docs, det uppdateras automatiskt så kommer jag åt det från alla datorer![]()
Ja jag var bara nyfiken på varför man gör så.I den här leken kan man bli korsförhörs om allt. Mammas är duktig på det, men ger du ett vettigt svar så brukar hon släppa det.
Det som driver leken framåt och som ofta ger resultat är att hitta sprickor och inkonsekvens i vad folk säger och gör.
Och jag måste använda gammalt hederligt papper och penna, jag vill kunna klottra i marginalen.![]()
Nej jag vet inte heller om det verkligen är ondska utan det var mest ett konstaterande att hon sticker ut, jag vet inte åt vilket håll jag ska sätt henne alls.Q4 är alltid skum men ibland kommmer hon med bra idéer, svårt att sortera dem från de dåliga och ogenomtänkta också. Även om jag tyckte Q betedde sig på snudden till oförskämt när hon inte respekterade att jag har en ny roll så tror jag mest att det är så Q är, nyfiken och vill gå till botten med saker och så verkar hon fastna i ett spår. För mig är det inte något tecken på ondska eller för den delen godhet. Det bara är så.
Lite så känner jag också, och jag gissar att lyan var nöjd med att det gick åt en annan god istället och gjorde inget åt saken.
Alltså om det var två onda från lyan så hade dom ju vetat om varandra. Just därför att jag tyckte Hedinn var så säker på att Koppen var god så var jag inne på att också Koppen var ond.Det här får jag inte ihop. Ingen kunde vara helt säker på vem som är god eftersom det finns onda även utanför lyan. Och om Hedinn skulle ha kunnat veta att Koppen var god, varför skulle det göra Koppen misstänkt? Jag förstår inte.
i Ljuset av att Lobelia1 var (ond) ficktjuv så är det lite intressant att skärskåda hennes inlägg idag innan käket blev offentliggjort
Med tanke på att Lobelia1 verkat för det onda i det fördolda, så finner jag det intressant att hon avfärdar alla uddarösterna såsom menlösa?
För mig är detta första leken med onda karaktärer som inte lyan känner till så jag inser att jag måste fundera mera över det som jag innan tagit "för givna sanningar"
Kanske är det så att det egentligen är uddarösterna som är intressanta?
Tål att funderas på....
Bara för att lyfta ut udda-rösterna så listar jag dem här nedan:
Alla andra med flera röster på sig, inkl mig själv,
har redan diskuterats flitigt
så kanske värt att titta lite mer på dessa också?
asko 1
sedna 1
snurrfian 1
gabby_Ossi 1
Tora 1
LenaH 1
Artline 1
Hedinn 1
Mammas 1
Problemet med det är att det hade varit väldigt farligt, om det hade visat sig att Koppen var ond så hade Hedinn varit väldigt misstänkt.Alltså om det var två onda från lyan så hade dom ju vetat om varandra. Just därför att jag tyckte Hedinn var så säker på att Koppen var god så var jag inne på att också Koppen var ond.
Vill påminna om att i förra leken så hamnade jag och koppen högst upp på röstningslistan under en lynchning och vi båda var onda, så visst kan man ta risken då det visade sig vara värt det! Det slutade med att jag överlevde till slutet pga en liten godförklaring när koppen lynchades och visade sig vara ond.Diskussionen mellan Lobelia och quarte4 fäster jag inte så mycket uppmärksamhet på just nu. Tycker dom har haft liknande diskussioner förr.
Frågan är om båda är onda. Skulle dom då dra uppmärksamheten till sig så mycket? Och riskera att åka ut?
Om båda är goda så kanske dom bara är osäkra på om den andre är god eller ond?
Om en är god och en är ond. Varför skulle den onde dra till sig så mycket uppmärksamhet och riskera att åka ut?
Noterar att Q4 ursäktar någon annan pga denne sagt att det var dåligt med tid, men inte när det var jag som sa att jag skulle komma ha dåligt med tid igår?hon brukar vara ganska aktiv, eller ha jag fattat det fel?
Men tror hon hade aviserat att det var dåligt med tid?
Även om det visade sig att Koppen inte var ond så anmärker jag lite på att hon fann det "ganska troligt" att koppen och sedna skulle sitta i lyan tillsammans men sedan säga att hon inte ska haka på något drev, om man är ganska troligen säker på en ond borde det inte vara bra att rösta bort den här personen även om det kanske gömmer sig några ulvar bland de rösterna? En död ond är ju en bra ond oavsett.Det är jättesvårt att hitta något att gå på såhär i början, men det som är mest misstänkt i mina ögon är inte egentligen @Koppen s kommentar på LenaH's "skämtkommentar" (vilket jag uppfattade den som), jag och de flesta andra tänkte nog samma sak när vi läste det. Att sedan skriva ut det kan dock uppfattas som lite obetänksamt, men om jag tolkar övriga mer erfarna spelare skulle detta också bara kunna vara en typisk "Koppen-grej". Men när sedan @Sedna tar Koppen i försvar blinkar det en liten varningslampa hos mig. Och när hon sedan fortsätter på samma spår i sin röstning och röstar på Mirtai för att hon enligt henne gjort en plötslig vändning angående Koppen ( vilket jag inte uppfattar det som, jag antecknade efter Mirtais första kommentar ang den biten att hon "tänker ungefär som jag men verkar lägga in mer vikt i Koppens kommentar än jag skulle ha gjort") så blir det i mitt huvud ganska troligt att Koppen och Sedna kan sitta i lyan ihop... Men eftersom jag bestämt att jag inte ska haka på något drev såhär första röstningen så röstar jag inte på Koppen utan på den som inte har några röster sedan innan.
Gabby_Ossi röstar på Sedna
Uppmärksamt - noterar att artline först säger att kommentaren inte är skum men sedan säger att den är skum.Jag tycker att:
Artline skrev: ↑
Jag förstår hur koppen tänkte men så kommentaren i sig kanske inte är skum. Men det kanske är skumt att påpeka att man förstod att Lena har en special roll?
rimmar lite illa med:
Artline skrev: ↑
Pojkvännen påstår att glass och chips inte är riktigt mat så jag måste rösta nu.
Artline röstar på koppen
Dels för den skumma kommentaren om LenaH och för att rösten på cirkus kändes som en hämd röst som en ond hade gjort för att rädda sig själv ifrån misstankar.
Läge att läsa slarvigt i den här leken?Ok, tack - slarvigt läst av mig.
Haha det var inte meningen att dra igång en ot diskussion om hur man för anteckningar!
Tabbe från vem?![]()
Haha det var inte meningen att dra igång en ot diskussion om hur man för anteckningar!
Tabbe från vem?![]()
Alltså om det var två onda från lyan så hade dom ju vetat om varandra. Just därför att jag tyckte Hedinn var så säker på att Koppen var god så var jag inne på att också Koppen var ond.
Ja det var en förstadagsteori. Men jag har inte helt kastat bort den.
Första dagen är det ju bara ulvar som vet vem som är god och vem som är ond (bortsett från 2 roller). Så om någon är tvärsäker på att någon är god så kan det ju faktiskt inte vara någon annan än en ulv för ingen annan vet.