En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
19,44 quarter4ever röstar på Asko
20.03 Sasse röstar på quarter4ever
21.41 LenaH röstar på Asko
21.41 cirkus röstar på Snurrfian
21.46 Snurrfian röstar på Asko

21.48 Vira röstar på Asko

21.49 Sedna röstar på Asko
21.49 Hedinn röstar på Asko
21.50 Dentaku röstar på cirkus
21.50 Mammas röstar på snurrfian
21.52 Mirtai röstar på Snurrfian

21.53Artline röstar snurrfian.
21.53 Lobelia röstar på Asko
21.54 Pilot röstar på cirkus

21.55 glömmerallt röstar på Asko
21.56 bollen__ röstar på Snurrfian
21.56 Gabby_Ossi röstar på Asko

21,59 Tora röstar på Asko

22.00Asko röstar på Q4E

rätt så?

Dags att rösta, jag fastnade för cirkus, jag uppfattade som att det blev en form av räddningsröster när Koppen åkte ut igår istället för cirkus. Efter att cirkus fått två röster trillade in tre på Koppen (även Mirtai) som visade sig vara god.
Jag väljer därför att lägga min röst där så Pilot röstar på cirkus.

Men alltså - jag begriper inte att du har så svårt att läsa hur det verkligen var och teoria därefter.

Det kom in TVÅ röster på Koppen efter att jag fått två röster. Sen var det ELVA kvar att rösta.

19,44 quarter4ever röstar på Asko
20.03 Sasse röstar på quarter4ever
21.41 LenaH röstar på Asko
21.41 cirkus röstar på Snurrfian
21.46 Snurrfian röstar på Asko

21.48 Vira röstar på Asko

21.49 Sedna röstar på Asko
21.49 Hedinn röstar på Asko
21.50 Dentaku röstar på cirkus
21.50 Mammas röstar på snurrfian
21.52 Mirtai röstar på Snurrfian

21.53Artline röstar snurrfian.
21.53 Lobelia röstar på Asko
21.54 Pilot röstar på cirkus

21.55 glömmerallt röstar på Asko
21.56 bollen__ röstar på Snurrfian
21.56 Gabby_Ossi röstar på Asko

21,59 Tora röstar på Asko

22.00Asko röstar på Q4E

asko 10 röster
Snurrfian 5 röster
cirkus 2 röster
Q4E 2 röster

Jag inser att du var stressad och under tidspress, men hur tänkte du att rösten på Q skulle rädda dig?
När jag började skriva så fanns det två röster på mig och en röst på Q4 (eller något liknande), uppenbarligen så hade jag inte hängt med i andras röster medan jag skrev på min. Tog längre tid än vad jag räknat med.

edit: svar till @bollen__ också

Uppdatering!

Smörblomma var lycklig. Den här världen var så stor! Och överallt fanns det darrande små varelser som pep eller skrek när man klämde på dem - underhållning, var han än såg! Drottningen hade verkligen fört dem till en underbar plats! Han hade dock hört att här fanns mycket järn, men det hade han inte märkt så mycket av.

De andra älvorna var fortfarande nöjda med att studera de där märkliga dansarna, men Smörblomma hade tröttnat - han ville utforska den nya världen! Hitta någonting ännu roligare... :sneaky:

Han hade begett sig mot slottet han kunde se över trädtopparna, och blev förvånad när han upptäckte att där inte fanns någon vakt på post. Där fanns faktiskt ingen alls. Vilken besvikelse, ingen att leka med! Smörblomma lutade sig mot en träspak som stack ut ur väggen vid porten, kanske han borde stannat med de andra älvorna ändå. Det här var ju dödstrå-
*mrmrmrmrmrmrmrmrmrmrmrmr-duns!*
Spaken han lutat sig mot gick till fällgallret, med ett plötsligt muller släppte spärren och gallret föll ner över Smörblommas utsträckta ben. Nu fick han stifta närmare bekantskap med den här världens järn, och upptäckte under de få ögonblick han hade kvar i livet att han verkligen, verkligen inte tyckte om det...

Asko var Smörblomma (älva)

Natt-DL kl 10!

Skönt. Nu är väl dock frågan vilket av alternativen som stämmer?
Känns som om vi som överlever natten får analysera hur det ser ut imorgon.

Inte så oväntat och det säger mig ärligt talat inte nånting mer än att antingen så har LenaH rätt i sin tanke om att q4 och Asko är onda tillsammans och helt enkelt kommit överens om detta och försöka få två flugor i en smäll (asko ut och godförklarat q4) eller så har q4 nån info

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 515
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 000
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 829
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 114
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka