Det är ganska så enkelt egentligen.Det är något med Tora som inte känns rätt. Tora har hamnat i trassliga diskussioner och det är inte enkelt att vara ny, men resonemangen slår knut på sig själv kan jag tycka.
Tora röstar på Hedinn för att Hedinn var för säker, och hon menar att hon trodde på teorin är hon skrev den. Men hur kan man vara så säker att man faktiskt tror på sin egen teori första DL, det finns ju inget att gå på? Och det samtidigt som Hedinn är för säker?
Och trodde Tora att Koppen var ond eller god? Jag hänger inte med i resonemangen.
Och som sagt, jag vet att Tora är ny, men det skaver ändå. Tora refererar gång på gång till att hon inte har erfarenhet.
Och det är mycket möjligt att det är därför Tora trasslar ihop det, men jag har ändå en tanke om att Tora kan vara ond, det är då tacksamt att skylla trasslet på att allt är nytt och svårt.
Det är första gången jag spelar och har inte en aning om hur jag skall tänka.
Skulle jag hänga på de andras röstande eller skulle jag försöka på egen hand komma fram till en slutsats?
Visst reagerade även jag på Koppens inlägg men det var inte förrän andra började påpeka detta som jag började fundera på om hon kunde vara ond. När då Hedinn började försvara henne (eller det var den känslan jag fick i alla fall och så här i början vad annat än ens känsla har man att gå på) så trodde jag först att båda var onda.
Men man får ju inte bara skriva att någon är ond för att det känns så utan man skall motivera det ordentligt. Men jag hade ju ingen annan anledning egentligen.
Men sen ändrade jag uppfattning. Varför? Tja jag har ändrat uppfattning flertalet gånger. Skillnaden är att jag inte har skrivit om det för jag förstod att det inte är så bra. Det blir för veligt.
Det kändes som om jag famlade mig fram i ett mörkt rum i jakt på en tändare för att i alla fall få något ljus.
Så till slut bestämde jag mig för att Hedinn var ond ändå trots att jag trodde nu att Koppen var god.
Så först trodde jag att koppen var ond sedan god. Vad Hedinn är vet jag inte riktigt. Det är en känsla där som jag inte riktigt kan släppa. Men för tillfället är det oviktigt för mig.
I en annan diskussion så var jag lite för snabb när jag skrev ut vad jag trodde denna personen var. Teorin där skulle i så fall röja en specialroll och sent om sider kom jag på att det kanske inte var så bra men då var det för sent. Jag hade redan råkat skriva ut det.
Så ja mycket av det jag skrivit är pga okunskap och oerfarenhet.
Har kommit fram till att jag funderar både hit och dit och det är fungerar inte att skriva ner det här. Teorierna blir vaga och mycket är baserat på min magkänsla.