En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är något med Tora som inte känns rätt. Tora har hamnat i trassliga diskussioner och det är inte enkelt att vara ny, men resonemangen slår knut på sig själv kan jag tycka.
Tora röstar på Hedinn för att Hedinn var för säker, och hon menar att hon trodde på teorin är hon skrev den. Men hur kan man vara så säker att man faktiskt tror på sin egen teori första DL, det finns ju inget att gå på? Och det samtidigt som Hedinn är för säker?

Och trodde Tora att Koppen var ond eller god? Jag hänger inte med i resonemangen.

Och som sagt, jag vet att Tora är ny, men det skaver ändå. Tora refererar gång på gång till att hon inte har erfarenhet.

Och det är mycket möjligt att det är därför Tora trasslar ihop det, men jag har ändå en tanke om att Tora kan vara ond, det är då tacksamt att skylla trasslet på att allt är nytt och svårt.
Det är ganska så enkelt egentligen.

Det är första gången jag spelar och har inte en aning om hur jag skall tänka.

Skulle jag hänga på de andras röstande eller skulle jag försöka på egen hand komma fram till en slutsats?

Visst reagerade även jag på Koppens inlägg men det var inte förrän andra började påpeka detta som jag började fundera på om hon kunde vara ond. När då Hedinn började försvara henne (eller det var den känslan jag fick i alla fall och så här i början vad annat än ens känsla har man att gå på) så trodde jag först att båda var onda.

Men man får ju inte bara skriva att någon är ond för att det känns så utan man skall motivera det ordentligt. Men jag hade ju ingen annan anledning egentligen.

Men sen ändrade jag uppfattning. Varför? Tja jag har ändrat uppfattning flertalet gånger. Skillnaden är att jag inte har skrivit om det för jag förstod att det inte är så bra. Det blir för veligt.

Det kändes som om jag famlade mig fram i ett mörkt rum i jakt på en tändare för att i alla fall få något ljus.

Så till slut bestämde jag mig för att Hedinn var ond ändå trots att jag trodde nu att Koppen var god.

Så först trodde jag att koppen var ond sedan god. Vad Hedinn är vet jag inte riktigt. Det är en känsla där som jag inte riktigt kan släppa. Men för tillfället är det oviktigt för mig.

I en annan diskussion så var jag lite för snabb när jag skrev ut vad jag trodde denna personen var. Teorin där skulle i så fall röja en specialroll och sent om sider kom jag på att det kanske inte var så bra men då var det för sent. Jag hade redan råkat skriva ut det.

Så ja mycket av det jag skrivit är pga okunskap och oerfarenhet.

Har kommit fram till att jag funderar både hit och dit och det är fungerar inte att skriva ner det här. Teorierna blir vaga och mycket är baserat på min magkänsla.

Vem litar på någon? Jag hänger inte med.
Kan du möjligen sammanfatta vad du inte förstår, att förklara mening för mening känns inte direkt produktivt. Jag spånade lite om roller och sammanhang och du verkar hugga som en iller.

I vissa lekar finns det folk som jag av diverse skäl litar mer eller mindre på och jag givetvis inte kan gå in närmre på då hinting inte är tillåtet och att outa roller är tveksamt. För mig är det dessutom gissningar och spekulationer. Är det konstigt eller?

Då har du tolkat mig fel. Jag litar inte på någon.
Jag upplevde det som du skrev inlägg för att stödja Qs teorier om Asko, då kanske jag missuppfattade det. För mig beöver man inte nämna den man litar på man kan visa det genom handling.

Förstår jag dig rätt så misstänker du Q4 lika starkt som alla andra? Du råkade bara ha samma åsikter och hitta en Älva i Askos fåtaliga inlägg?

Kan du möjligen sammanfatta vad du inte förstår, att förklara mening för mening känns inte direkt produktivt. Jag spånade lite om roller och sammanhang och du verkar hugga som en iller.

I vissa lekar finns det folk som jag av diverse skäl litar mer eller mindre på och jag givetvis inte kan gå in närmre på då hinting inte är tillåtet och att outa roller är tveksamt. För mig är det dessutom gissningar och spekulationer. Är det konstigt eller?

Jag har förstått att du fått uppfattningen att jag litar på Q4, men det gör jag inte.
Jag tycker det är intressant att du gör den kopplingen och det är därför jag frågar varför.

Kan siarlärlingen verkligen ha siat två ggr? "Siar första natten och varannan därefter. Får varje natt försöka gissa vem hennes tvilling är, när någon av dem träffat rätt får de ha kontakt utanför leken (tvillingar) och får använda sina krafter varje natt därefter."

Jag känner att jag har dålig koll på det här med när specialrollerna skall 1. meddela sitt val och 2. får sin information...

När specialrollerna ska medela sina val står tydligt i rollistan bara att kolla på raden under deras namn. Eveentuell info som specialarna får ges efter deadline eftersom de kan ändra sina val fram till deadline.(normalt i varje fall ov @Monstermom borde skrivit om det är ändrat.)

Jag är övertygad om att Q röstade på Asko pga någon form av specialinformation. Hur den här specialinformationen ser ut är ju svårt att veta. Är det för att hon är ulv, har en förmåga eller fått någon information är svårt att veta.

Men med tanke på hur lite det fanns att gå på när det kommer till Asko så blev jag väldigt förvånad över den rösten. (Och jag var ju inte den enda) Q brukar alltid ha omfattande teorier och det här var så korthugget och så olikt Q det bara kan vara.

Så denna gången valde jag att hänga på Q och rösta på Asko.
Var övertygad om att Q visste något om Asko.

Men givetvis kan hon fortfarande vara en ulv som luras.

Den hade jag inte tänkt på!

Kom på en sak till också: Drottningen kan ha gjort en av sina gissningar, och om spionraden innehöll info om den gissningen så borde det betyda att den som blivit gissad på inte sitter i lyan. Eftersom hon bara har tre gissningar borde hon inte slösa bort en bara för att förvilla den som får spionraden?

Hur menar du nu? Att drottningen skulle valt en älva? Det anser jag väldig osannolikt och långsökt. För det första vet vi inte alls om det överhuvudtaget står med i spioninfon. Fördet andra om det nu skulle göra det så kan drottningen isåfall missleda någon ond eftersom det finns onda utanför lyan som kan få spioninfo.

När specialrollerna ska medela sina val står tydligt i rollistan bara att kolla på raden under deras namn. Eveentuell info som specialarna får ges efter deadline eftersom de kan ändra sina val fram till deadline.(normalt i varje fall ov @Monstermom borde skrivit om det är ändrat.)

Jag har inte ändrat något sådant, roller gör sina val inför den DL som finns angiven i deras rollbeskrivning och resultatet på dessa val kommer på/efter DL. :up:

Ja det kan mycket väl vara som du säger, å andra sidan är lyan stor och jag kan tänka mig att ulvarna har lite olika taktik. Var misstankarna bestämda? Du framhöll ju Q4s teori som svag igår?

Ja och nej.
Eftersom Q inte på något vis ångrade sig, kom in och diskuterade saken eller kom med andra misstankar vartefter leken framskred så uppfattar jag henne som bestämd. MEN själva teorin tycker jag var svag.

Ja och nej.
Eftersom Q inte på något vis ångrade sig, kom in och diskuterade saken eller kom med andra misstankar vartefter leken framskred så uppfattar jag henne som bestämd. MEN själva teorin tycker jag var svag.
Men att hitta på en stark teori om Asko utifrån vad som fanns tillgängligt i tråden var inte direkt lätt. Och att Asko uppenbarligen hade en del trubbel hemma så blir det inte lättare att alla reagerar på försöken att påpeka detta.

Men att hitta på en stark teori om Asko utifrån vad som fanns tillgängligt i tråden var inte direkt lätt. Och att Asko uppenbarligen hade en del trubbel hemma så blir det inte lättare att alla reagerar på försöken att påpeka detta.

Exaktemente och det är just det faktumet som får mig att fundera på om Q kan vara en god med extrainformation, jag tänker att hon kan ha fått ett bevittnande med posten till exempel - sett Asko ha ihjäl enhörningen och sen försökt vaska fram vad som gick ur det lilla som Asko hade skrivit.

sådär
har nu läst igenom leken en gång till
samt kollat lite till på en del som jag känner att jag
behövde lite mer om
Deltagare:

1. Lilltess/ Lobelia2 verkar ha kommit igång i sin nya roll, verkar leta efter möjliga scenarion, och ger ett intryck av försöka bena ut det hon kan, håller henne neutral så länge

2. bollen__ har jag inget konstigt på så här långt, håller även henne neutral

3. Asko ulv

4. Mirtai svårplacerad, skriver inget konstigt egentligen, men vet att hon har en mycket slipad sida så kan inte riktigt släppa henne ändå. Men just nu neutral

5. Snurrfian Jag har läst och läst och läst,och kan bara instämma i att det hon skrev var underligt. Jag tillhör de som misstänker henne, dels på grund av det samt att hon så ivrigt försöker få det till att jag skulle vara ond nu istället...?

6.Quarter4ever- jag!

7. cirkus här är det en till jag har svårt att lita på faktiskt! Jag får motstridiga signaler från henne, dels tycker hon att jag kan vara en tillgång, dels tycker hon att jag kan vara misstänkt i lyan? jag kan hänga med på att det kan vara svårläst pga mitt spel, men tyckte @Sedna fångade det bra tidigare idag, håller henne som misstänkt idag tills vidare

8. Mammas kom in igår och började komma med skarpa inlägg, som jag inte finner något konstigt med så här långt, får intrycket av att hon letar ulvar, men håller samtidigt ett öga på henne då jag förstått att hon kan vara riktigt slipad!. Håller henne för neutral hittills

9. Sasse Röstade på mig igår, och såg att hon kände sig krasslig, så antar att hon inte kanske varken hunnit eller orkat vara inne sedan dess. Håller ändå neutral tills jag sett mer av henne

10. Pilot bybo

11. Dentaku gick lite emot strömmen igår med sin röst på cirkus, vet inte riktigt hur jag ska tolka den? Inte varit med så mycket efter röstningen igår, så behöver se mera för att kunna bilda mig en uppfattning om henne, håller henne neutral så länge

12. Lobelia1 var Ficktjuv!

13. LenaH Jag tycker att hon verkar försöka komma med idéer och möjliga scenarion, den stora frågan är för vilka hon gör det- onda eller goda? Så länge neutral, men håller ögonen på henne.

14. Artline var den första att kommentera Snurrfian, fast då utifrån att det var konstigt att rösta på Mammas för att hon saknade henne? Jag kan också tycka att det år konstigt. Dessvärre lite för upptagen av-hm-andra saker än leken just nu så räknar med att få se mer av henne framöver .Håller henne neutral till vidare

15. Koppen var häxa

16. Vira Verkar som sagt vara erfaren spelare, som jag tycker väger alla för och emot och sedan tar beslut efter det, verkar mycket vettig och sansad, håller henne åt det godare hållet

17. Sedna ännu en jag tycker har ärliga intentioner i sitt letande, ifrågasätter, utesluter inga möjligheter, blir bara vettigare ju mer jag ser av henne, håller även henne åt det godare hållet just nu

18. Tora Har fått jobba hårt med att förklara hur hon tänkt utifrån vad hon skrivit. Hon är svårplacerad för mig, så avvaktar med en åsikt om henne så länge

19. Hedinn har inte hunnit vara inne sedan röstningen igår, svårplacerad för mig, håller henne för neutral tills jag sett mer av henne

20. glömmerallt har ingen anledning att revidera min uppfattning från igår utan håller henne fortfarande åt den goda hållet

21. Gabby_Ossi här är jag lite fundersam, en del av det hon skriver får jag inte ihop med annat, men hon kanske är en sån som funderar mycket istället för att skriva? då kan det bli svårt att hänga med i tankegångarna. Med tvekan håller jag henne neutral så länge.

Exaktemente och det är just det faktumet som får mig att fundera på om Q kan vara en god med extrainformation, jag tänker att hon kan ha fått ett bevittnande med posten till exempel - sett Asko ha ihjäl enhörningen och sen försökt vaska fram vad som gick ur det lilla som Asko hade skrivit.
Ja det eller enligt LenaHs teori att Q sitter i lyan och spelar att hon har info och att i stället för ersättare lägger upp Asko för lynch.

Bevittnade posten eller en sia är det jag kan komma på. Samtidigt är det fler som kommit med teorier mot folk. Snurris blev hårt ansatt och fick många röster och du fick själv ett par. Alla är liksom kandidater och jag får inte riktigt ihop det.

Nu har jag äntligen lektid. Så nu ska jag fört och främt försöka ta mig igenom 250 inlägg (Där ingår gårdagens röstning).

Nu har jag inte läst några röstningsmotiveringar än men jag tror chansen är väldigt stor att Asko offrade sig. Det känns inte helt lätt att komma in i en lek när man missat mycket i början.

Men frågan är om hon offrade sig före eller efter Q4s röst (som jag inte läst än)

Jag förvarnar, idag kommer jag inte vara så värst aktiv idag. Kommer att ha en stund tidig kväll och eventuellt några minuter innan DL

Ja och nej.
Om nu @quarter4ever ville förmedla för oss goda att hon hade specialinformation om en spelare och få oss att rösta på denne personen så kunde hon ju knappast börja göra ännu mer och fler teorier om Asko. Ingen skulle ha uppfattat det som något konstigt när det kommer till @quarter4ever . Visst kan man vara väldigt säker på hur saker och ting är.

Men precis lika säkert som ett brev på posten så hade Q blivit anklagad för att vara en ulv och få hade litat på henne.

På detta sätt hon gjorde nu var så olikt henne att tom jag reagerade.

Att just göra motsatsen mot vad hon brukar göra fick verkligen många att hajja till (inkl mig). Dessutom genom att lämna leken tillfälligt så höll hon ifrågasättandet av hennes röstande på en så låg nivå det bara gick.

Så att hon var så vag är inte konstigt. Det var enda sättet att få våran uppmärksamhet utan att bli riskerad att tas för ulv av många.

Sen har man väl alltid i bakhuvudet att man kan bli lurad men ibland kommer man ju till slut till en punkt där man måste tro för att komma vidare.

så här har det sett ut bland de som är kvar
Kan alla kontrollera att jag noterat rätt
och även om färgläggning verkar stämma?

cirkus röstar på koppen- snurrfian
LenaH röstar på cirkus- Asko
Mirtai röstar koppen- snurrfian
snurrfian röstar mammas- Asko
Lobelia 2/lilltess röstar på --- Asko
Artline röstar koppen- snurrfian

Sedna röstar Mirtai- Asko
Dentaku röstar Artline- Cirkus

Gabbi_Ossi röstar Sedna -Asko
Vira röstar Mirtai- Asko
Glömmerallt röstar Snurrfian- Asko
Sasse röstar LenaH- quarter4ever

quarter4ever röstar Mirtai- Asko
Tora röstar hedinn- Asko
bollen__röstar Gabbi_Ossi - Snurrfian

hedinn röstar Tora- Asko
Mammas röstar quarter4ever- Snurrfian

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 535
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 009
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 835
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 124
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka