En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Meddelande från LL!

Efterlysning på @Sasse & @Gabby_Ossi som missat röstningen! Vill igen påminna om att det är bättre att komma med svaga säkerhetsröster tidigt som ni är öppna för att ändra senare om man får möjlighet, än att helt missa röstningen. :)

När det gäller misstankar om regelbrott vill jag att man tar det med mig i en konversation utanför tråden, inte anklagar varandra i leken. Jag förstår att det är väldigt mycket stridens hetta såhär runt lynchdags, och adrenalinet kan leda en lite vilse emellanåt. Men desto större anledning att påpeka det nu då, när vi alla är luuuuuugna och fina såhär på kvällskvisten. :D
Alltså, om ni undrar om något är ett regelbrott, ta det med mig. Det är däremot helt OK att hjälpa varandra följa reglerna, genom att tex påpeka en ogiltig röst innan DL. :)

Carry on, och krama varandra i trafiken! :love:
(Är någon annan här gammal nog att minnas det...? :cautious:)

Skriver här igen: Vi skulle iväg på restaurang 19.00 och eftersom de stänger 21.00 tänkte jag att jag allra senast skulle komma in igen 21.30, men jag hade missat att vi skulle vidare och fika efteråt också, så det blev en timme senare. Hade börjat skriva på mobilen när jag insåg att jag inte skulle hinna hem men den funkar väldigt dåligt ihop med buke och batteriet hann dö innan jag skrivit klart. Hade inte laddat den sedan under natten och trodde ju att jag skulle vara hemma så tänkte inte på den biten innan jag åkte :(
Ska jag iväg någon mer kväll ska jag lägga säkerhetsröst även om jag borde komma hem i tid, jag lovar :(

Meddelande från LL!

Efterlysning på @Sasse & @Gabby_Ossi som missat röstningen! Vill igen påminna om att det är bättre att komma med svaga säkerhetsröster tidigt som ni är öppna för att ändra senare om man får möjlighet, än att helt missa röstningen. :)

När det gäller misstankar om regelbrott vill jag att man tar det med mig i en konversation utanför tråden, inte anklagar varandra i leken. Jag förstår att det är väldigt mycket stridens hetta såhär runt lynchdags, och adrenalinet kan leda en lite vilse emellanåt. Men desto större anledning att påpeka det nu då, när vi alla är luuuuuugna och fina såhär på kvällskvisten. :D
Alltså, om ni undrar om något är ett regelbrott, ta det med mig. Det är däremot helt OK att hjälpa varandra följa reglerna, genom att tex påpeka en ogiltig röst innan DL. :)

Carry on, och krama varandra i trafiken! :love:
(Är någon annan här gammal nog att minnas det...? :cautious:)

Jag känner att jag vill påpeka för @Artline att jag bara ville hjälpa henne! :) Tyvärr kom mitt påpekade för sent.

det här var det jag reagerade på:
Diamanda måste vara en svår roll med en eländig balansgång, att dels försöka göra sig sedd av älvorna men ändå inte så tydligt att människorna ser det.

och var kom idén om att jag spånar mycket om Diamanda? Ett inlägg och det är mycket? Till skillnad från dig då eller vad? Det verkar snarare som om du vill dra uppmärksamhet till rollen...

Däremot var jag mer nyfiken på ditt intresse för just rollen Diamanda?
Det är många roller som har en knivig sits i denna leken både vad det gäller att hitta varandra(tvillingarna) , drottningen som ska försöka hitta Bagaren, bagaren som ska gömma sig för drottningen etc etc etc,

Jag känner att jag vill påpeka för @Artline att jag bara ville hjälpa henne! :) Tyvärr kom mitt påpekade för sent.

Jag borde själv ha sett det och gett henne en bättre chans att rätta också. Jag har varit så tydlig jag bara kunde med den regeln, men det är ju inte meningen att röster ska behöva diskas. Förhoppningsvis har det ändå fört något gott med sig och gett alla slarvregelläsare (:cautious: ;)) en tydlig påminnelse om hur rösterna ska vara utformade framöver. :)

Du uppvisar en helt annan säkerhet kring att Snurrfian var ond nu än under röstningsdiskussionen. Låter som en efterhandskonstruktion när du fått facit. Jag vet inte om man ska vara så säker på att lyan snappat upp att snurrfian var diamanda. Är inte heller så säker på att man ska vara säker på att Tora är god.

Ponera att q sitter i lyan och att även Tora gör det.

Q valde ju mellan mig och Snurrfian. När det visade sig att jag inte fick så många röster att jag kunde åka så var det bättre att rösta på en "kanske" ond än att kollegan Tora skulle ryka vilket troligen skett om hon lagt rösten på mig. Komihåg att q under hela dagen idag har gjort sitt bästa för att misstänkliggöra mig.

Jag borde själv ha sett det och gett henne en bättre chans att rätta också. Jag har varit så tydlig jag bara kunde med den regeln, men det är ju inte meningen att röster ska behöva diskas. Förhoppningsvis har det ändå fört något gott med sig och gett alla slarvregelläsare (:cautious: ;)) en tydlig påminnelse om hur rösterna ska vara utformade framöver. :)

Jag tror det är svårt för såväl LL som deltagare när rösterna kommer sådär tätt. Jag tror ingen räknar med att du ska hinna se allt på sekunden. ;) :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 536
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 010
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 835
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 124
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Vi som letar häst II