En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu börjar det snart bli dags att skriva röstinlägg :banghead:

De som varit uppe för diskussion verkar vara LenaH, cirkus och Tora.

Jag hänger inte med på det som cirkus tror sig ha fattat om Tora. Men på något sätt så tror jag Tora sticker ut FÖR mycket för att vara en ulv. Och nu har cirkus vänt från att rösta på Tora till att tro sig veta vilken (god) roll Tora har. Så jag känner inte egentligen att jag vill rösta på någon av dem.
Då har vi LenaH kvar. Som jag tycker har vettiga resonemang egentligen och som om hon är god och åker ut känns det som en förlust.
Hon har fått en röst av Mammas med motivering att kommentaren om att ulvarna borde försökt käka q4 var skum.
Sedan var hon den första som röstade på Tora. När röstningen sedan var över och det hade trillat in en massa andra röster försökte hon bortförklara sin röst med att hon trodde att ingen skulle hänga på. Var det en kupp av lyan som misslyckades, och hon ville säkra upp ifall Tora nu inte skulle åka ut? Eller säkra upp för att hon trodde att Tora skulle åka ut och att vi i så fall skulle få veta att hon var god?
Detta tycker jag är lite skumt. Röstar man på någon så vill man väl att den ska åka ut och behöver inte börja bortförklara sig eller släta över rösten? Så det fast det tar mig emot så hittar jag inget bättre:

Gabby_Ossi röstar på LenaH

Nej, jag känner inte att misstankarna på Tora är starka nog för min del. Däremot kvarstår mina misstankar på cirkus, som hade teorier om Q som ulv ända tills det visade sig att Q var god. Hon var också en av dem som Q hade som misstänkt.

Dentaku röstar på cirkus

Om man vet att du är god är det glasklart. För oss som inte vet din roll kan pilot lika gärna blivit äten för att ulvarna trodde att hon var ond (sorry kursivt, bara första ordet som skulle vara det men går inte att stänga av från mobilen :p)
Alltså, jag känner mig rätt korkad nu men varför skulle de äta Pilot om de trodde hon var ond?

Jag förstår hur du tänker angående Toras resonemang.
Det här kan mycket väl vara en fälla.

Menar du att du tror att ulvarna hade styrt över rösterna på Tora om det stod mellan en ond Tora och en Diamanda som de kände till?
Nu skriver jag inte mer innan Dl för jag hinner inte. Jag måste rösta själv.
Det här är svårt och komplicerat. Man måste tänka lite utanför lådan. Dom visste att dom två som stod högst på lynchen var två goda. Dom visste att en utav dom inte var Diamonda efter att ha lagt ihop två och två. Då var det ju säkert att rösta på den som dom visste inte var Diamonda.

Jag tror att gårdagens röstning var en tillbakalutad historia för ulvarna, de såg hur det stod mellan två som inte var en av dom (eftersom jag tror att Tora är god - ända tills motsatsen är bevisad och jag fattar hur hon tänker i sitt Diamanda resonemang, det passar med den rollen jag tror att hon har, men hon har missuppfattat en detalj i hur vissa saker funkar och därför är hon skriver hon som hon gör). Om Ulvarna hade misstänkt att Snurrfian var Diamanda hade de nog försökt styra över rösterna på Tora mer tror jag.
Jaha, bara för att jag börjat bestämma mig för att rösta på Tora... Men om jag ska tro på det där, att det finns en anledning till att hon skriver som hon gör och att det är nybörjarmissar, och hoppas att du inte lurar mig totalt... ;)

Då får det nog luta åt Dentaku för min del ändå idag. Jag har kikat igenom lite snabbt, inga, vad jag upplever, revolutionerande teorier åt något håll utan ett mer diskret tillvägagångssätt. Det ihop med rösten på cirkus DL två, som hon sen själv erkände var svag, men hon verkar ändå inte släppt cirkus som misstänkt så jag funderat på om hon försöker leda misstankarna däråt.

Hedinn röstar på Dentaku

Röstlista DL4

14.29 Mammas röstar på LenaH
19.18 Vira röstar på cirkus
21.41 Mirtai röstar på Tora
21.44 LenaH röstar på Tora
21.48 cirkus röstar på Vira
21.52
21.52 Dentaku röstar på cirkus
21.53 Hedinn röstar på Dentaku

Men jag måste ju vara trög (eller du ond) men jag fattar inte!

Alla är tröga eller så är jag lurad.

Min teori - jag tror ju att Tora är god. För ulvarna såg gårdagen ut att vara en strid mellan två goda OM de inte visste att Snurris var Diamanda - OM de hade vetat så tror jag att de hade försökt styra flera röster på Tora.

Jag tror inte att ulvarna åt Pilot för att de trodde att Pilot siat cirkus.
Jag tror att ulvarna vill få oss att misstänka cirkus.
Vira har varit drivande mot cirkus och Vira får därmed min röst

Sedna röstar på Vira

Har inte hunnit kolla alla, inte i närheten ens men försökt fundera lite på vad jag tror om folk och främst de som har röster. Och där finner jag lenaH mest misstänkt det känns(som tex mammas var inne på att hon försökte sprida misstankar mot Q hon var det första som tog upp att asko och Q kunde vara ulvar ihop och desutom fortsatte hon att teoria mot Q genom att tycka det var konstigt att hon inte blev käkad. Jag förstår heller inte riktigt teorin mot tora

glömmerallt röstar på LenaH

Röstlista DL4

14.29 Mammas röstar på LenaH
19.18 Vira röstar på cirkus
21.41 Mirtai röstar på Tora
21.44 LenaH röstar på Tora
21.48 cirkus röstar på Vira
21.52
21.52 Dentaku röstar på cirkus
21.53 Hedinn röstar på Dentaku
21.55 Sedna röstar på Vira
21.55 glömmerallt röstar på LenaH

Alla är tröga eller så är jag lurad.

Min teori - jag tror ju att Tora är god. För ulvarna såg gårdagen ut att vara en strid mellan två goda OM de inte visste att Snurris var Diamanda - OM de hade vetat så tror jag att de hade försökt styra flera röster på Tora.

Om du tror starkt på att hon är god så kanske du borde ändra din röst för att rädda henne?

Och jag känner att jag måste välja sida nu.
LenaH ändrar röst till Vira då hon varit drivande mot cirkus både igår och idag och jag får helt enkelt våga lita på att cirkus har sett ljuset.

Tora röstar på LenaH

För att LenaH var den första att rösta på mig igår och jag tror hon ledde de andra Ulvarna

Jag trodde att jag skulle ha minst ett par timmar ( kunde inte tänka mig att det skulle ta mig 2,5 timmar att flytta 5 småbalar hö 3 meter) men nu sitter jag här med tidsbrist igen. Det blev en snabbläsning och det enda som sticker ut ordentligt är Toras teorier om diamanda. Jag vet inte riktigt hur hon fick till det men hela resnoemanget är skumt. För att veta om de onda har koll på Diamanda eller Tora själv så måste man sitta i Lyan annars kan man bara gissa.

Lobelai röstar på Tora

:banghead::banghead:

Jag förstår att du inte fattar.
Jag kan ha fel. Men jag tror att hon missuppfattat en sak och det gör att hon tror att ulvarna kände till hennes roll.

Tora - jag sliter som fan för att dom andra ska se det jag fattat och om du lurar mig upp på läktaren så ...spolar jag ner mig

Jag är också rädd för att bli lurad för jag vet inte vilken pusselbit du har, men det känns alldeles för osäkert att rösta på Tora nu iom att jag övervägde tidigare idag att hon nog inte var ond.
Nu måste jag verkligen rösta och jag hinner inte titta så mycket mer på någon idag :(

bollen__ röstar på LenaH för att om ovanstående stämmer som Cirkus skriver, var hon den första som skrev något om en teori om ond Tora, och efter röstningen så kändes det som att hon försökte bortförklara sin röst när det var flera röster till som hamnade på Tora.

Har inte hunnit kolla alla, inte i närheten ens men försökt fundera lite på vad jag tror om folk och främst de som har röster. Och där finner jag lenaH mest misstänkt det känns(som tex mammas var inne på att hon försökte sprida misstankar mot Q hon var det första som tog upp att asko och Q kunde vara ulvar ihop och desutom fortsatte hon att teoria mot Q genom att tycka det var konstigt att hon inte blev käkad. Jag förstår heller inte riktigt teorin mot tora

glömmerallt röstar på LenaH
Klart jag försökte sprida misstankar mot Q, jag var väldigt inne på att scenariot var att de var ulvar tillsammans. Och klart att jag fortsatte teoria om hennes eventuella ondska, jag trodde ju på den.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 460
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 943
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 801
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 065
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka