En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag började snarare svaja om @Tora nu, först tänkte jag YES! en tabbe! Men nu börjar jag nog tro att hon är god bara för att hon verkar så övertygad! :p
Fast nej. Jag har inget annat jag verkligen reagerar på.
Jag röstade på Tora igår för att hon väl enkelspårigt går på vad jag tror är lyans försök att styra spelet mot cirkus iom käket av Pilot.
Jag upplever också att hon helt köpt läget om att Q4e är god med specialinfo och inte riktigt vill kännas vid det andra alternativet.
Idag lägger jag till att hon inte riktigt svarar när hon blir ifrågasatt och nu senast vad som kan ha varit en dundertabbe när hon hävdar att ulvarna visste att hon inte var Diamanda. Jag känner att jag vill syna henne.

LenaH röstar på Tora

Jag tror att gårdagens röstning var en tillbakalutad historia för ulvarna, de såg hur det stod mellan två som inte var en av dom (eftersom jag tror att Tora är god - ända tills motsatsen är bevisad och jag fattar hur hon tänker i sitt Diamanda resonemang, det passar med den rollen jag tror att hon har, men hon har missuppfattat en detalj i hur vissa saker funkar och därför är hon skriver hon som hon gör). Om Ulvarna hade misstänkt att Snurrfian var Diamanda hade de nog försökt styra över rösterna på Tora mer tror jag.

Jag förstår hur du tänker angående Toras resonemang.
Det här kan mycket väl vara en fälla.

Menar du att du tror att ulvarna hade styrt över rösterna på Tora om det stod mellan en ond Tora och en Diamanda som de kände till?

Jag känner mig jättekluven till Tora. Jag vill tro att hon är nybörjare - dessutom i en väldigt stor och krånglig lek - som därför rör till det lite i sina inlägg. Och jag gillar inte att det blir den här typen av ifrågasättanden precis innan DL, för vem kan ge några vettiga svar till 5 olika personer som ställer frågor under den pressen? Men jag vet verkligen inte.

Nu ligger jag uppe och ammar min minsting eftersom hon vaknade. Har bara mobilen och då är det svårt att svara alla.

Dessutom måste jag hinna bestämma vem jag skall rösta på innan Dl.

Jag tror att gårdagens röstning var en tillbakalutad historia för ulvarna, de såg hur det stod mellan två som inte var en av dom (eftersom jag tror att Tora är god - ända tills motsatsen är bevisad och jag fattar hur hon tänker i sitt Diamanda resonemang, det passar med den rollen jag tror att hon har, men hon har missuppfattat en detalj i hur vissa saker funkar och därför är hon skriver hon som hon gör). Om Ulvarna hade misstänkt att Snurrfian var Diamanda hade de nog försökt styra över rösterna på Tora mer tror jag.

Men. Jag blir alldeles förvirrad. Först börjar jag tänka att hon nog är god, sen kommer Diamanda diskussionen och jag tänker att jag har fel hon måste ju vara ond, och sen kommer du med det här!! Och jag fattar ingenting :banghead:

Röstlista DL4

14.29 Mammas röstar på LenaH
19.18 Vira röstar på cirkus
21.41 Mirtai röstar på Tora
21.44 LenaH röstar på Tora

Eftersom jag inte kommer nånvart med alla mina misstänkta så går jag på liknande spår som igår - jag tror att Vira är troligt ond. Hennes teori mot mig igår var jag skeptisk till. Jag vet ju min roll och jag tror att käket av Pilot är ett försök av lyan att servera mig på silverfat. Vira har hakat i den teorin och visst...kan vara god. Men jag undrar varför hon som god i så fall inte letat mer speciellt när hon själv säger att hon ska vidga cirklarna. Så kör hon samma teori som dagen innan. Inte ens ett litet tillägg.

cirkus röstar på Vira

detta med att vidga cirklarna (som jag själv föreslog) är visserligen svårt som fan i denna lek, men jag har i allafall kommit lite längre i mitt pussel idag.

Jag känner mig jättekluven till Tora. Jag vill tro att hon är nybörjare - dessutom i en väldigt stor och krånglig lek - som därför rör till det lite i sina inlägg. Och jag gillar inte att det blir den här typen av ifrågasättanden precis innan DL, för vem kan ge några vettiga svar till 5 olika personer som ställer frågor under den pressen? Men jag vet verkligen inte.
Nej exakt jag hinner inte.

Fast alla ställer ju samma fråga, går ju att svara flera samtidigt tänker jag. För mig blir det bara snurrigare och snurrigare!

Jag tror att hennes tanke bygger på att ulvarna trodde att Pilot var siare och hade siat mig. Det skulle ju stämma bra om 1. Pilot var siare 2. jag var ond.

Grejen är ju att Pilot var ju inte siare visade det sig.

Jag är säker på att ulvarna käkade Pilot och på så sätt ville misstänkliggöra mig. Så antingen är Vira ond och försöker lansera denna teorin ännu mer. Eller så är hon en god som går i deras fälla

Om man vet att du är god är det glasklart. För oss som inte vet din roll kan pilot lika gärna blivit äten för att ulvarna trodde att hon var ond (sorry kursivt, bara första ordet som skulle vara det men går inte att stänga av från mobilen :p)

Mycket teorier kring Cirkus och Tora och jag känner mig inte tillräckligt insatt men av det jag läst så verkar vissa tycka att Vira försvarar Tora och misstänker Cirkus för att vara ulv.
Sen hittar jag inga tankar från Tora om Vira någonstans men jag kanske är blind?
Vira funderar på om Pilot kan ha vetat något om Cirkus och helt omöjligt är det ju faktiskt inte men hur stor kan chansen vara?
Och skulle en ond Cirkus vilja ha blickarna på sig så efter att Pilot blev middag om hon nu är ond? Inte smartare att käka någon annan istället?
Men Vira är en skicklig spelare även om hon inte spelat på ett tag och jag vet av erfarenhet att hon kan lura en till månen och tillbaka om hon har lust. Så varför skulle hon välja att gå på Cirkus så här utan någon som helst info? Och samtidigt försvara Tora?
Sedan säger Cirkus att hon måste sluta älta Vira och fokusera på någon annan.
Frågan är om någon vet något om någon och då vem som vet vad?
Tora är ju ny och svårt att veta hur hon spelar men än så länge så uppfattar jag henne som en god som inte vill få misstankar på sig och när hon får det så blir det försvarsställning direkt. Så kan även en ond spela men det finns inget jag reagerat på som skulle få henne att tippa över på onda sidan just nu. Jag kan inte säga att hennes spelstil avslöjar något om hennes roll i dagsläget eftersom hon är ny. Och om hon är en ulv. Skulle hon våga spela som hon gör just nu då? Hon verkar ha en förmåga att få blickarna på sig.
Nu börjar hon dessutom bli skum känner jag!
Men jag känner mig för osäker för att vilja lägga min röst där.

Jag går på att jag tror Vira kan sitta på någon info om Cirkus.

Matmissbrukaren röstar på Cirkus

Men jag måste ju vara trög (eller du ond) men jag fattar inte!

Om man vet att du är god är det glasklart. För oss som inte vet din roll kan pilot lika gärna blivit äten för att ulvarna trodde att hon var ond (sorry kursivt, bara första ordet som skulle vara det men går inte att stänga av från mobilen :p)
Varför skulle de ätit henne om de trodde hon var ond?

Men. Jag blir alldeles förvirrad. Först börjar jag tänka att hon nog är god, sen kommer Diamanda diskussionen och jag tänker att jag har fel hon måste ju vara ond, och sen kommer du med det här!! Och jag fattar ingenting :banghead:

:banghead::banghead:

Jag förstår att du inte fattar.
Jag kan ha fel. Men jag tror att hon missuppfattat en sak och det gör att hon tror att ulvarna kände till hennes roll.

Tora - jag sliter som fan för att dom andra ska se det jag fattat och om du lurar mig upp på läktaren så ...spolar jag ner mig

Jag tycker du har en god poäng här framförallt när det gället skydet, det är väl snarast så att ulvarna rimligen borde teka att käka Q i det läget just pga risken att Q är skyddad är påtaglig.

Precis, det är därför jag hävdar att det är ett pseudoargument, det säger varken bu eller bä om man inte redan har andra argument för att hon är ond. Det är det som skaver.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 422
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 933
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 801
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 056
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka