En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men planterade hon verkligen idén? Jag vet inte, jag är väldigt osäker på Mirtai, men jag uppfattade snarast att hon tog upp teorin som någon annan redan hade nämnt och avskrev den efter att ha resonerat kring den. Jag vet i alla fall att jag hade tänkt tanken med Pilot redan innan Mirtai nämnde den (vet dock inte om jag hade skrivit något innan?), och att jag tyckte att hon avskrev teorin om dig som ulv lite väl snabbt.

Det är faktiskt möjligt att hon inte gjorde det.
Jag gick igenom just hennes inlägg och dubbelkollade inte om någon nämnt det tidigare i så fall tror jag att det är den vi ska rikta blickarna på.

Ahh, tack. Jag undrade just

Femton jävla sekunder innan man får posta
Haha ja, annars vore det väl en fantastisk teori? "Cirkus och Sedna verkar överens, Sedna var god, därför är cirkus ond" ;)

I övrigt funderar jag lite kring dina tankar om @Dentaku, möjligheten att hon är god och att det främst blir diskussioner mellan goda så att ulvarna kan flyta med och titta på känns inte alls helt främmande.

Jag verkar ju ha varit ganska ensam om misstankarna mot henne, så jag kan mycket väl ha varit helt fel ute.

Haha ja, annars vore det väl en fantastisk teori? "Cirkus och Sedna verkar överens, Sedna var god, därför är cirkus ond" ;)

I övrigt funderar jag lite kring dina tankar om @Dentaku, möjligheten att hon är god och att det främst blir diskussioner mellan goda så att ulvarna kan flyta med och titta på känns inte alls helt främmande.

Jag verkar ju ha varit ganska ensam om misstankarna mot henne, så jag kan mycket väl ha varit helt fel ute.

Det värsta är att jag tror att de flesta som fått misstankar på sig är goda O_o

Så mina två cent är att börja leta ulvar bland dom med få misstankar.

(Nu ska jag åka och hämta hem min älskade kattpojke :love::love: som spenderat 3 dygn på Bagarmossens djursjukhus)

bollen__ har inte fått någon röst emot sig i någon av röstningarna

bollen__ har röstat på Gabby_Ossi, Snurrfian, Tora, LenaH

Det första jag reagerar på med bollen är såklart att hon har röstat på mig :p. Hon motiverade det med att min röst och motivering på Sedna var märklig. Dock så var det ju första röstningen, och jag lägger inte så stor vikt vid detta.
bollen__ röstar på Gabby_Ossi
Har gått igenom Sednas inlägg och läst de frågor hon fått och svaren hon gett. Sedan såg jag G_O´s röst och jag hittar verkligen inget försvar i Sednas ord. Jag tycker mer att hon ifrågasätter. Och det är ju fler som gjort det. Så jag tycker denna röst är mycket märklig och därför så röstar jag på henne.

Sedan pratas det en del om drev, vad som menas med det.

Hennes första riktiga teoriinlägg drar hon upp Pilot, Asko, quarter4ever och mig igen
Har läst i leken hela dagen, men inte gått tillbaka och kollat så mycket utan läst och kommenterat lite. Har gått tillbaka och kollat på några spelare nu, då jag tycker leken är för stor för att jag ska klara att hålla koll på alla så får jag ta några i taget - de som jag tycker utmärkt sig på något vis, för mig.
Pilot Jag reagerade på Pilots röst på Asko igår. Först för att jag inte riktigt kunde läsa vad som stod men sedan efter förklaring så var det en väldigt tunn teori tycker jag. Dock en förstadags teori så man kanske inte ska läsa in allt för mycket, vilket Pilot förklarat med att hon hade ont om tid och ville hinna rösta. Idag håller hon inte Asko mer misstänkt än någon annan vilket gör att jag köper att det var en typisk första DL röst. Sen håller hon LenaH till det goda hållet, pga att hon är tveksam på Cirkus och att Koppen som åkte ut var god. Detta sticker ut för mig och gör att det är en användare jag vill hålla ett extra öga på och gärna se mer av.

Asko har varit på tapeten lite idag men – det som ifrågasätts verkar vara varför Asko inte var vaken, varför hon inte läst mer i leken, ända sen igår osv osv. Väldigt mysko att bli ifrågasatt för att man har lite tid eller somnat. Dock så hoppas jag att Asko får tid att skriva mera, men jag tycker inte att det känns rätt att misstänka en person så hårt pga aktiviteten, eller bristen på den.

Detta får quarter4ever att sticka ut. På vilket sätt vet jag inte än. Jag tycker att q4 är svår att läsa för hon skriver mycket och grottar ner sig i massor och hittar ofta saker. Vilket ju är viktigt för leken och därför blir jag så förvånad av den tunna teorin på Asko, som baseras på Askos frånvaro i leken. Men Q4 brukar skriva mycket så kanske jag hinner få grepp om henne och se mer hur hon tänkte.

Sen reagerade jag också på Gabby_Ossi vilken jag röstade på igår, för jag tyckte att teorin mot Sedna var ytterst märklig. Finner det även märkligt som några påpekat idag, att hon fann det troligt att Koppen var ond men ville inte rösta på Koppen. Det måste ju alltid vara bäst att rösta på den person man starkast misstänker som ond, och förhoppningsvis bidra till att få ut den personen. Naturligtvis kan den vara god, precis som Koppen var igår men, det visste ju ingen före resultatet kom.

Sedan diskuteras Snurrfians vara-eller-inte-vara-tabbe, följt av att bollen röstar på Snurrfian
bollen__ röstar på Snurrfian
Först tyckte jag inte att kommentaren många reagerade på verkade speciellt märklig. Men efter att bla @Mammas fick upp mina ögon över hur man kan tänka, samtidigt som Snurris snurrar in sig en del och haft en hel del tankar kring hur lyan borde/har röstat. Det kanske är sån hon är, och det är svårt att förklara sig när man blir ifrågasatt det har jag också fått prova på, men min röst hamnar här idag.

Sedan fortsätter hon spåna angående Pilot och vad hon kan ha vetat
Snurrig var rätta ordet! Det jag funderar över Pilot (och det kanske hunnits skrivas redan, håller på att läsa) hur hon kunde uttrycka sig så säkert kring 2 personer. Jag hade förstått det om hon tex visat sig vara siare då kunde hon väl både siat och fått ett paket. Men när hon nu var bybo så borde hon väl inte haft 2 informationer sas. Om hon nu inte både fått paket och spioninfon? Samtidigt beror det ju också lite på vad man ska tro om Q4. Om man tänker som LenaHs teori ang. att Asko och Q4 sitter i lyan ihop, då skulle ju Pilot kunnat få både paket och spioninfo antar jag. Men om Q4 inte sitter i lyan med Asko. Så borde Q4 haft någon slags information iom. den tidiga rösten som inte alls är likt henne..och då finns det väl inte tillräckligt med information kvar till Pilot - att kunna vara säker på både LenaH och cirkus.
Jag blir bara förvirrad när jag funderar på det. Vet inte hur man ska tolka det Pilot skrivit. Ska kika hennes teorier kring LenaH och cirkus.
Ja, jag tror nog inte heller att Pilot hade någon info. Den borde ju inte har räckt till att veta något om 2 användare tänker jag.

Här tar hon upp cirkus i ett svar till q4
Har du kikat något på cirkus? Finns det något som gör att du misstänker henne? Skall kolla igenom hennes inlägg när jag läst allt ordentligt :) Det känns sådär spontant att alla 4 alternativen skulle kunna stämma, men man kanske kan utesluta nr 1 genom att kika lite mer på cirkus?
Hennes första röst på Asko - här kunde hon ju inte ha någon info (som du säkert också redan tänkt på) och Asko hade väl inte skrivit något av substans den dagen heller om jag minns rätt. Så den borde väl vara en ren lyckträff sas?!

forts i nästa inlägg

forts om bollen__

I nästa teoriinlägg pratar hon om quarter4ever, LenaH, Mammas och cirkus
Quarter4ever igår tyckte jag att Q4 stack ut efter sin röst på Asko som var tidig vilket är olikt för henne, och teorin var tunn. Men när vi nu vet att Asko var ond kan man se med nya ögon på Q4s röst. Jag tror att Q4 fått info om Asko på något sätt – och försökte hitta en teori – vilket ju måste varit supersvårt med tanke på Askos få inlägg. Hon röstade nog tidigt för att hon var säker, trots att risken fanns att faktiskt Q4 kunde få röster mot sig eftersom teorin var så pass tunn. Däremot kan ju onda utanför lyan också sitta på info så det säger ju inte säkert att hon är god.

LenaH Kom igår med teorin: ”Ju mer jag tänker på Asko och quarter4ever så får jag uppfattningen att de kan sitta i lyan tillsammans och att Q försöker verka stensäker på Asko (som har dåligt med tid) och därigenom om Asko blir lynchad blir godförklarad.
Är jag helt ute och cyklar nu?”

Vira Skriver att LenaH:s teori gav henne en anledning att våga rösta på Asko, eftersom hon trodde att Q4 hade extra info och inte satt i lyan ihop med Asko.

Artline Säger att det är en anledning till att LenaH skulle kunna vara ond. Eftersom hon tror att Asko offrade sig och Q4 misstänkte henne. Hon tycker inte att det känns troligt att både Lena och Q4 är onda ihop.

Jag tror inte heller att de borde vara onda ihop. Frågan är då vem som är ond? Är någon av dem ond?

Ser att LenaH skriver att hon släpper det hela ett litet tag, för hon kan inte se att vi kan få varken det ena eller det andra bekräftat idag.

Känns inte rätt att lägga rösten på någon av dom (q4 o LenaH) idag. Vill se mera.

Mammas röstar tidigt på Snurrfian och håller fast vid de teorier hon hade igår + lite mer som snurrfian skrivit idag. Jag hoppas man kan få mer uppfattning om Mammas när hon har mer tid.

Kikade på Cirkus och diskussionen med Pilot. De diskuterade att Pilot misstänkte att cirkus röst var en räddningsröst. Cirkus frågar hur Pilot kan misstänka det med 11 kvar att rösta. Ja det har jag också lite svårt att se – med 11 röster kvar har man ingen aning om utfallet. Svårt att lägga en räddningsröst då. Just nu tycker jag att Pilots misstankar om cirkus känns konstiga. Men OM pilot hade info om Cirkus kanske det skulle säga mera. Samtidigt var ju hennes teori väldigt konstig. Speciellt när hon höll fast vid den trots att Cirkus bemötte den flera gånger men Pilot gav sig inte ändå, det kan ju tyda på att Pilot hade info, lite som i Q4s fall mot Asko det var ju också en tunn teori. En sak kan ju också vara att Pilot blev käkad för att ulvarna trodde att hon siat Cirkus. Isåfall borde cirkus vara ond. Men pilot var inte siare. Kan hon haft någon extrainfo och tex. siat Cirkus så?
Jag menade att q4 inte behöver vara god för att hon ev hade extra info - det finns ju också onda som kan få extra info. Sen kan hon ju såklart vara en ond också och redan veta vilka som är goda. Kanske tänkte konstigt? Men jag menade som så att man inte kan godförklara q pga att man tror att hon hade fått info om Asko eftersom det kan ju en ond också få.
Jag tänkte att det kunde vara ett paket, det behöver ju inte vara spioninformation. Så att hon visste att Asko var ond och såg att hon hade lite tid. Samt att hon ev. tänkte sig verka mer god pga det. Men det kanske är långsökt. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om henne.Hon kan ju som sagt vara god också :)

Sedan lägger hon en sen röst på Tora med motivering att Tora försöker göra cirkus misstänkt i kombo med att även käket av Pilot kan ha haft samma syfte
Jag blir misstänksam när Tora säger att Cirkus är inne på att extrainformationen kommer från ett bevittnande. Jag har läst Cirkus inlägg och det stämmer det hon svarar Tora ovan, att hon skrivit om vilka paket, inte att det var just bevittnande.
Jag tror att Tora vill få Cirkus misstänkt, precis som jag funderar på om inte ulvarnas käk av Pilot var pga samma sak. Därför:
bollen__ röstar på Tora

När jag kommer med min teori att Toras beteende inte passar med att hon skulle sitta i lyan kommer hon med en liten invändning (precis som ett par andra också gjorde)
Så tänkte jag också i min första lek, att en ny i lyan skulle få hjälp av sina lyakompisar. Men det blev jag snarare misstänkt för att jag trodde. För tydligen brukar man inte spela direkt på det viset i lyan.
Säger ju egentligen inget om Tora.
Men hur tänker du kring att de skulle hjälpa henne, de kan ju då dra på sig misstankar själva?
Vilka frågor som Tora ställt är det du tänker på?

Edit: ser att @cirkus redan hunnit fråga detta.

Sedan är hon med i den ändlösa diskussionen om Tora och Diamanda och vem som vet vad eller inte, men den orkar jag inte citera och det var ju inte så länge sedan så man kan väl gå tillbaka själv om man tror man kan få ut något av den :p

Sedan har vi då röstningen i går kväll där hon röstar på LenaH (igen sent) med motivering att hon inte vågar rösta på Tora eftersom hon inte vet hur cirkus passar in i det hela, och för att LenaH var den första som misstänkte Tora men sedan sa att hon inte trodde det skulle bli så mycket röster.
Jag är också rädd för att bli lurad för jag vet inte vilken pusselbit du har, men det känns alldeles för osäkert att rösta på Tora nu iom att jag övervägde tidigare idag att hon nog inte var ond.
Nu måste jag verkligen rösta och jag hinner inte titta så mycket mer på någon idag :(

bollen__ röstar på LenaH för att om ovanstående stämmer som Cirkus skriver, var hon den första som skrev något om en teori om ond Tora, och efter röstningen så kändes det som att hon försökte bortförklara sin röst när det var flera röster till som hamnade på Tora.

Så, det var vad jag kunde hitta på bollen__

Jag har två stall att fixa nu i eftermiddag så hinner inte riktigt analysera vad det kan betyda just nu, ska fundera lite mer och återkommer när jag är färdig ikväll, men om någon vill plocka upp tråden så varsågoda! :)

Nu agerar jag djävulens advokat, men säger du inte emot dig själv här? Om det är så att du varit ensam om misstankar mot mig(jag tycker iofs att det varit flera som dragit upp mig som misstänkt) så borde väl @cirkus tankar om att det mest varit goda som varit misstänkta i stället tyda på att jag är ulv?

I övrigt tycker jag att väldigt många teorier baseras på att Sedna satt på extra info men det är verkligen inte säkert! Inatt blev hon ju käkad, så då kunde hon inte utnyttja något även om hon fått det och tidigare har jag upplevt andra bybor som säkrare på sin sak än henne. Jag är tveksam.

Nu agerar jag djävulens advokat, men säger du inte emot dig själv här? Om det är så att du varit ensam om misstankar mot mig(jag tycker iofs att det varit flera som dragit upp mig som misstänkt) så borde väl @cirkus tankar om att det mest varit goda som varit misstänkta i stället tyda på att jag är ulv?
Såpass med misstankar att jag valt att rösta på dig. Lite funderingar har såklart kommit upp från andra, men med cirkus tankar syftade jag på dem idag som mest hade med er diskussion sinsemellan att göra.

I övrigt tycker jag att väldigt många teorier baseras på att Sedna satt på extra info men det är verkligen inte säkert! Inatt blev hon ju käkad, så då kunde hon inte utnyttja något även om hon fått det och tidigare har jag upplevt andra bybor som säkrare på sin sak än henne. Jag är tveksam.
Vilka bybor tänker du på då?

LenaH och Pilot har det väl spekulerats i om de haft info? LenaH finner iaf jag för trolig. Och bagaren finns ju också kvar så det är som sagt vanskligt att förutsätta att Sedna satt på info.
Vad tror du att de kan ha suttit på info om? Har du möjlighet att citera något vore ju det kanon, men med tanke på lekens storlek godkänner jag även sånt du kan plocka från huvudet. ;)

Vad tror du att de kan ha suttit på info om? Har du möjlighet att citera något vore ju det kanon, men med tanke på lekens storlek godkänner jag även sånt du kan plocka från huvudet. ;)

Jag får nog gå tillbaka och leta, jag minns iaf att Pilot i princip godförklarade LenaH. Sedan har jag reagerat på att båda misstänkte cirkus.

Jag fattar - och då tänker jag direkt på paket - kan hon ha fått en sia i ett paket och siat Snurrfian som ond?

Vet vi hur de onda utanför lyan ser ut i sior? Ibland är det ju så jävligt att de ser ut som goda.
@Vira @glömmerallt @Tora
Har ni några reflektioner på mitt inlägg #1736 - där jag funderar runt Mirtai?
Jag kommer att behöva lägga en röst ganska tidigt - och just nu så lutar jag åt att rösta på henne. Det räcker med att få ut en ulv O_o och jag vill bara bolla lite och se om ni tycker att mina tankar är helt åt skogen?
Jag surfar från mobilen och då syns inte nr på inläggen.

Har precis läst igenom leken sen dl igår men får återkomma senare. Nu ska jag till stallet och efter det ska vi iväg på kalas men jag tänkte leka lite i smyg :p

Jag surfar från mobilen och då syns inte nr på inläggen.

Här är inlägget men då cirkus citera flera inlägg så behövs det gås tillbaka för att få sammanhanget

Då tar vi lite sporadiskt olika spelare. Och jag nämde ju själv Mirtai som en av de jag inte riktigt fått grepp om och som jag tyckte borde funnits med på Sednas lista.

Här börjar Mirtai lyfta varför Pilot snöade in på mig

¨

Här presenterar hon teorin som sedan Vira och Tora nappade på, men hon själv la inte rösten på mig utan på Tora för att hävda att det är Tora som lyft teorin om mig.

(Inlägg 1179)

ÄNDÅ så fortsätter hon att gå på Tora och rösta där i nästa DL.

Pling i ulvometern. Mirtai känns skum

Det har spekulerats i tråden om ifall pilot hade info om cirkus(ond) och lenaH (god) och också om hon åts för att ulvarna trodde hen hade info.

Jag tror dock inte pilot hade någon info, går inte ihop med vad jag tror i övrigt.

Vilka teorier är det du tycker baseras på att Sedna satt på extra info?

Hur säkert någon utrycker sig är nog ganska personligt och en del är väldigt noga med att inte riskera att bryta hintningsregeln, speciellt om de faktiskt har extra info.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 411
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 926
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 801
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 055
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Ridskoleryttare