En sån där "hur hade ni reagerat"-tråd

Om jag skulle vara hos en vän, det blev sent och jag frågade om jag fick sova över, skulle jag tycka det var väldigt underligt om vännen sa "ska bara fråga min sambo om det är okej". Typ som när man var barn och skulle fråga sina föräldrar om en kompis fick sova över.
Ja gud ja! Eller om vännens sambo varit sur och tvär mot mig för att jag sov där. Eller om klockan blivit mycket och jag fått åka hem för att sambon inte ville att jag skulle sova kvar. Helt otroligt obekväma situationer. Och förmodligen lite av en törn för den vänskapen.
 
Även om jag tycker det är ett helt onödigt OT-stickspår så måste jag kommentera att det är märkligt att prata om valloner som en homogen grupp med tanke på att de flesta kom till Sverige i början av 1600-talet.
 
Även om jag tycker det är ett helt onödigt OT-stickspår så måste jag kommentera att det är märkligt att prata om valloner som en homogen grupp med tanke på att de flesta kom till Sverige i början av 1600-talet.
Och ända sedan dess har deras HUMÖR minsann nedärvts till alla generationer, alla dessa ättlingar har precis samma egenskaper.

Ja, det låter ju så fruktansvärt rimligt.
 
Även om jag tycker det är ett helt onödigt OT-stickspår så måste jag kommentera att det är märkligt att prata om valloner som en homogen grupp med tanke på att de flesta kom till Sverige i början av 1600-talet.
Ja, jag tänkte också på det. Borde inte eventuellt vallonblod vara otroligt utspätt nu om man inte hållit på med någon strikt inavel för att hålla kvar det i släkten?
 
Och ända sedan dess har deras HUMÖR minsann nedärvts till alla generationer, alla dessa ättlingar har precis samma egenskaper.

Ja, det låter ju så fruktansvärt rimligt.
Själv har jag ett jävla humör och inte en droppe vallonblod i mig (såvitt jag vet) så det kan nog komma lite varstans ifrån.
 
Själv har jag ett jävla humör och inte en droppe vallonblod i mig (såvitt jag vet) så det kan nog komma lite varstans ifrån.
På farfars sida fanns det svedjefinnar, på farmors sida fanns det valloner. Bästemor var förmodligen tvättäkta dansk bonntös, medans det lär ha funnits en svarthyad sjöman på bästefars sida av släkten.

Det gör mig till vad?
 
Rashygien? Kan du lägga ut texten lite om hur du tänker då utifrån athena arabians uttalande.
Rasbiologi, snarare, iofs. Att förklara egenskaper med hänvisning till etniskt ursprung. "Vallonhumör", "svarta har rytmen i blodet" med mera.

Det har varit ganska illa sett de senaste decennierna.

Jag hade inte haft något problem med det om det hade varit ett slags familjeskämt, ungefär som i min familj om de arga barnens hårfärg, men det verkar ju inte vara ett skämt.
 
Nej det är inte okej. Jag hade blivit sur. Hemmet är en fridad zon, jag vill inte att människor jag inte tycker om invaderar den utan förvarning.

Tur att jag och min pojkvän är särbos så jag slipper såna problem. :up:
 
Nej det är inte okej. Jag hade blivit sur. Hemmet är en fridad zon, jag vill inte att människor jag inte tycker om invaderar den utan förvarning.

Tur att jag och min pojkvän är särbos så jag slipper såna problem. :up:
Så om din särbo har nattliga gäster går du hem till dig?
 
Om vi hade bott i samma stad: ja absolut. Ser ingen poäng i att vara 3e hjulet på vagnen när jag har mitt eget fina hem att åka till.
 
Så om din särbo har nattliga gäster går du hem till dig?
Nu var detta inte till mig, men för mig är detta en ickefråga som särbo. Har min särbo en kväll hemma med sin vän (som jag i detta fall inte ens gillar) så hade jag inte ens varit hemma hos honom. Jag hade varit hemma eller ute och träffat mina vänner. Alltså finns det ingenting att störa sig på. Dessutom som särbo är det lite mer "ditt" och "mitt" och självklart har han vem han vill över i sitt hem. Skulle han däremot bjuda hem folk till mig så är det en helt annan sak (vilket faktiskt ett ex gjorde... Jag blev inte glad)
 
Jag har funderat och jag tycker nog att det är okej.
Jag vill ju kunna göra så vid behov och då är det givetvis okej åt andra hållet. Jag tycker nog mest det är trevligt, eftersom jag är en feeder och blir glad av fler att mata. Visst finns det vänner jag inte dyrkar, men de flesta är normalt artiga. Det finns EN jag har svårt för men skulle denne av outgrundlig anledning behöva sova över så skulle jag givetvis inte ifrågasätta detta. Sen kan jag lägga mig tidigt eller sätta mig och läsa, det ser jag inte som konstigt.
Det är ju en enstaka gång, sover gästen över regelbundet skulle jag ta upp fenomenet.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 998
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 752
Senast: lundsbo
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 970
Senast: Elendil
·
Relationer Ja, jag kan inte vara den enda? Jag verkar ha träffat en kille, jättefin på alla sätt och vis och jag känner mig faktist alldeles...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 780

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp