Bukefalos 28 år!

En skön fredag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag kunde jag ta det lite lugnt för på fredagar slutar jag jobbet lite tidigare. Jag kom till stallet ganska tidigt, mockningen gick ovanligt fort och sedan blev jag ensam i stallet. Hon som skulle kvällsfodrat frågade om jag kunde ta det eftersom hon inte mådde så bra och ville hem. Inga problem, tyckte jag.

Så jag kunde gå där och pyssla helt på egen hand. Jag gjorde i ordning hästen i lugn och ro och sedan hade jag hela ridhuset för mig själv att rida i. Det går faktiskt bättre att rida när jag är själv för annars är jag så himla koncentrerad på var de andra är och då missar jag mer i själva ridningen.

En mycket bättre fredag än så här kunde jag knappast fått, bortsett från att det varit runt -20 grader hela dagen och vattnet frusit i stallet. Lyckligtvis fanns det en värmekabel installerad som vi fick igång och därmed fick vi även vatten igen. :)

Nu har jag bara två dagar kvar i hoppstallet med stallpass. Sedan kommer hästarnas ägare hem.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
893
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 151
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 442
Senast: Blyger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 016
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp