En svullnad runt kotleden(?)

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Natalya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 162
N

Natalya

Min häst är svullen runt kotleden, han ömmar inte och är heller inte halt. Är det någon som möjligen orkar spåna kring vad det skulle kunna vara...

Jag tycker du borde låta en veterinär undersöka det, inte bra om det skulle vara kotledsinflamation eller nåt o hästen går med det..

Bara runt ena kotleden?

då innebär det ju att den leden är påverkad på något sätt. Den kan ha vrickat sig lite lätt eller så kan det vara kotledsinflamation kanske?! Hur som helst ska man vara väldigt uppmärksam på sådana svullnader.

Om jag var du skulle jag låta hästen ta det lugnt några dagar har inte svullnaden gått ner skulle jag ta kontakt med veterinär.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har varit svullen hasen vid spetsen i ca en vecka. Hon går själv i hagen, finns inga stenare eller träd i hagen, inte...
Svar
3
· Visningar
399
Senast: Sirap
·
Hästvård Är det någon som haft en häst med liknande skada. Hur gick det i så fall för den och hur lång tid innan den blev bra. Är vår första egna...
Svar
9
· Visningar
1 372
Senast: annikarun
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 155
Senast: MayGrace
·
Hästvård Min häst fick idag ett broddtramp när vi var ute och red vilket jag märkte efter jag kommit tillbaka från ridturen. Han blödde lite...
Svar
3
· Visningar
290

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka