En träningsfråga

Jamtland

Trådstartare
Min lilla shettis dam var synnerligen ojämn att stretcha i fredags, vilket hon inte varit förut. Jag har inte jobbat henne så pass så jag kunnat stretcha henne på ca fyra månader. I somras hade hon ett tag problem i vä. has, och jag tror det är den som spökar igen.

Jag ska givetvis ta ut equiterapeuten, men har inte råd att göra det förrän om ett par veckor, så hur gör man fram tills dess? Skrittpromenader torde väl vara ok? Hon är inte ett smack halt och verkar inte känna av hasen annat än vid stretchingen. Så vad göra? Linimentera är väl också bra va?

Jenny
 
Jag vet inte vad din equiterapeut säger men enligt en vi har haft så kunde man stretch efter en skritt runda, bara musklerna fick bli lite varma, så det är väl kanske bara att stecha på? Vad gjorde du/ni vid problem med hasen i somras? Något du kan göra själv redan nu som inte skadar? Hm mer frågor än svar... ;)
 
I somras så hade jag equiterapeuten ute, det var han som upptäckte skadan i hasen. Den märktes inte ycket då, och märks inte mycket nu. Det är först när man kom upp i höga hastigheter som det märktes att hon var "sämre". I år har vi inte hunnit så långt i uppträningen att hon börjat gå fort, men just det att det märks när jag strechar henne gör mej stressad.

Jenny
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 026
Senast: Efwa
·
Hästvård Vi har en 7-åring hemma som har funnits hos oss i fyra år. När han kom som treåring var han inte mycket hanterad och gick inte att fånga...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 229
Senast: Jate Volim
·
Hästvård Långt. Finns det något hopp för min häst?? :confused: Jag har en 8-årig valack som gjort ngr få starter på galoppen som ung. Hos mig...
2
Svar
22
· Visningar
4 966
Senast: mvz
·
Hästvård Hej. Mitt halvblodssto (F -93) har fått en rörelsestörning på hö bak. Hon lyfter det mkt högre än det vänstra och lixom slår ner det i...
2
Svar
21
· Visningar
4 314
Senast: Qluring
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp