Er bästa investering, stor eller liten, till häst, stall eller dig själv!

Cornelia

Trådstartare
Plockade fram min jättevarma stalloverall som jag köpte begagnad för flera år sedan och som har varit mitt absolut bästa köp vad gäller häst/ryttarprylar. Älskar den!:)

Nu är jag nyfiken; vilken är din bästa investering när det gäller prylar till stallet, hästen eller dig själv?:D
 
Sv: Er bästa investering, stor eller liten, till häst, stall eller dig själv!

Oj, många.. Men de som gör absolut störst praktisk skillnad och underlättar och så

Till stallet/hagen - grovfoderautomaterna och thermobaren

Mig själv - pannlampan, ridvantarna, min säkerhetsridjacka

Sen ser jag ju hjälmen, säkerhetsvästen, sadeln, hästtransporten osv osv osv som förbaskat bra investeringar, men de känns så självklara.
 
Sv: Er bästa investering, stor eller liten, till häst, stall eller dig själv!

Svårt att komma på vad som är bäst investering men jag tror min furminator och mirakelborsten till schabraken är bland de högsta på listan :) Speciellt furminatorn, kan inte förstå hur jag stod med ryktsten innan O_o
 
Sv: Er bästa investering, stor eller liten, till häst, stall eller dig själv!

Bästa investeringarna är nog välanpassade kvalitetsgrejer som håller måttet.

Tex thermobaren, softshellridbyxor, eluppvärmda sulor, roeckl vinterhandskar, min gosiga dunjacka osv.
 
Sv: Er bästa investering, stor eller liten, till häst, stall eller dig själv!

Oj vilken svår fråga :) Fick riktigt tänka till..

Mest använda redskapet är deifinitivt skottkärran, har den till allt när jag är för svag för att bära eller lyfta. En rejäl sak. Enda som saknas är vinterdäck :D

Till stallet är det elaggregatet, en rejäl ordentlig dyr makapär. Går att dra ut sextio kilometer tråd om man så vill.

Till hästarna så är nog dom bästa investeringarna välsittande utrustning, allt från täcken till grimmor.

Till mig själv? Äsch.. Vinterns nya jacka får det nog bli. Håller en lika varm i nollgradigt ösregn som i trettio minus. Värt varenda krona och lite till.
 
Sv: Er bästa investering, stor eller liten, till häst, stall eller dig själv!

Umesläpet med fronturlastning som gör att jag smidigt kan åka och träna även fast jag inte har någon lastningshjälp.

Thermobaren naturligvis

Sladdvindan för vattenslang som jag har i stallet. Underlättar massor eftersom den lindar upp sig automatiskt.

Massagemaskinen från OBH Nordica. Precis lagom brutal tycker både jag och hästarna :D.
 
Sv: Er bästa investering, stor eller liten, till häst, stall eller dig själv!

En värmebalja i hagen så att det finns tillgång vatten vintertid hela tiden.

Kommer aldrig att ha utan vatten vintertid igen, det ger bara dåligt samvete och i värsta fall sjuk häst.

Halm..om man nu kan se det som en investering..men jag är frälst

Nästa investering är bra vinterkläder att ha i stallet..tydligen blir man frusnare med åren (jag kunde för några år sen utan problem klara mig på långkalosonger, ridbyxor och varmfodrat jacka i -20..nu dör jag om jag skulle klä mig så)
 
Senast ändrad:
Sv: Er bästa investering, stor eller liten, till häst, stall eller dig själv!

*kl*

Lägger till värmefilten! Visserligen ingen stallgrej men jäklar vad skönt att krypa in under den i soffan efter att ha fodrat i trettio minus.
 
Sv: Er bästa investering, stor eller liten, till häst, stall eller dig själv!

Mina earbags! Den dagen jag slapp pannband och mössa under hjälmen var lyckan total :D
 
Sv: Er bästa investering, stor eller liten, till häst, stall eller dig själv!

långa chaps! vindtätt och vattentätt + bekväma :D.

hästen; pessoa magic bettet, fungerar jätte fint i hoppningen på det medans ledade bett blir för rörliga och raka bett blir för stumma. och sadlarna såklart, hästen ändrar sig mycket i ryggen/ vidd mellan sommar och vinter så det är underbart att ha utbytbar bomvidd på båda :D

stallet, elementet!!! är bara ett elelement men det blir varmt och gott + att vattnet inte fryser :D, fick det av pappa som köpt det av grannen för en struntsumma när de flyttade.
 
Sv: Er bästa investering, stor eller liten, till häst, stall eller dig själv!

Jag måste nog svara körkort på alla tre :P
 
Sv: Er bästa investering, stor eller liten, till häst, stall eller dig själv!

Här kommer ett urval:
La crosse kängorna,
Den fodrade regnjackan från Abeco,
De fleecefodrade softshell täckbyxorna

Min Freeform Liberty bomlösa sadel, funkar bra på väldigt många hästar, även dom med hög manke och spara på mina knän under vinterhalvåret.
 
Sv: Er bästa investering, stor eller liten, till häst, stall eller dig själv!

Koskrapan och antiglidpadden
 
Sv: Er bästa investering, stor eller liten, till häst, stall eller dig själv!

Tre saker.

Spärrskaftet till brodd. Äh förresten, tappskokurs och hela hovslagarkitet.

Måttbeställd Childeric som visat sig passa på två HELT olika modeller av häst.

Kyra Edingburgh-jacka. När den faller i bitar av ålderdom kommer jag inte klara vintrarna.
 
Sv: Er bästa investering, stor eller liten, till häst, stall eller dig själv!

Åh, här är det allt från hästarna, sadlarna, nyligen inköpta gjordarna till fyndpris, hästtransporten, gården och renoveringen av stallet...för att inte tala om träningarna för bra tränare :)
 
Sv: Er bästa investering, stor eller liten, till häst, stall eller dig själv!

Thermobaren! Ovärderlig både för mig & hästarna.

Värmesulorna - ganska dyra med sina 1500kr men värd varenda krona.

B50 Umesläp med frontutlastning - stort, säkert, används till att frakta både hästar och andra saker.

Pannlampan - inga problem att rida i mörkret nu!

:)
 
Sv: Er bästa investering, stor eller liten, till häst, stall eller dig själv!

Min säckakärra! :D Fantastisk pryl som man kan släpa fram de mest osannolika saker med. Går att köra tre småbalar halm på en gång, går att köra 25 litersdunk med vatten, samt samtidigt ha mindre dunkar hängande över styret. Man kan ha träns hängande över handtagen eller tex en kasse /spann med ryktgrejej. Ja och man kan hänga fast en sadel också om man trixar lite.

För att inte tala om de 35 kilos säckar med spannmål som jag köper av en bonde.

Jag släpar stora osb skivor med den, tegelstenar, husdörrar....

En säckakärra är GULD!!!:D
 
Sv: Er bästa investering, stor eller liten, till häst, stall eller dig själv!

Är beroende av mina Uhip-kläder. Klarar mig inte utan jackan och kjolen.
Roecki-handskarna
Softshell-ridbyxorna
Transporten
BE-körkortet
Dressysadeln
 
Sv: Er bästa investering, stor eller liten, till häst, stall eller dig själv!

Vilka bra tips man får här!! :):)

Måste tillägga, som någon annan redan har skrivit; den automatiska slangvindan till vattenslangen, som står i ett frostfritt "skåp"- ovärderlig!

Värmesulor har några skrivit, det låter som en klok investering, jag fryser jämt om fötterna i stallet ...

Korven: Vad är en koskrapa?
 

Liknande trådar

Utrustning Vet att det är högst individuellt så klart, men jag har själv lovordat ELT-gjorden fram tills nuvarande häst. Ardennerkille, 3 år och...
Svar
11
· Visningar
972
Senast: palle
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
974
Senast: Miingla
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 128
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 357
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp