Er bästa kökspryl?

Vattenkokaren. Använder den många gånger varje dag. Jag har till och med fått en liten portabel sådan av en vän så jag kan ha med om jag ska bo på hotell utan vattenkokare...
 
Hemma hos mig är det definitivt diskmaskinen, annars hade det stått berg av disk är sämst på att diska och det i sin tur får mig att må dåligt, simsalabim så är den onda cirkeln igång. Diskmaskinen tar bort det så den är super, bara önskade att jag kunnat koppla in en tidigare och sluppit massa ångest och depression pga disken.
 
Vad är det absolut bästa du har i köket? Något som du använder varje dag, eller som underlättar någon tråkig syssla, eller bara är något roligt som förgyller matlagningen?

Jag kan börja med min hackarburk från Rusta, kostade knappt någonting men används orimligt ofta när det ska hackas grejer. Extra bonus för att barnen tycker det är roligt att dra i handtaget, så har de plötsligt gjort allt hackande :D
Visa bifogad fil 102071

Min vattenkokare med temperaturinställning är min favorit i köket! Kokar tevatten, pastavatten osv. Sparar tid och teet blir godare när vattnet har rätt temperatur.

Oj, jag glömde diskmaskinen! den är så sjävklar att jag glömde den! Den är helt klart nummer ett!!! Vill inte vara utan den. Hatar att diska för hand.
 
Jag gillar verkligen mina tunna, böjbara skärbrädor i plast. De är inte vackra men de är lätta att lyfta, gör det mycket lättare att få det som ligger på dem att ramla åt rätt håll och enkla att handdiska. Hade nog aldrig köpt dem själv men de flyttade in med mitt ex och jag var väldigt glad att låta honom få med sig det snygga, tjocka och otympliga blocket i oljad ek som han föredrog.
 
Vad är det absolut bästa du har i köket? Något som du använder varje dag, eller som underlättar någon tråkig syssla, eller bara är något roligt som förgyller matlagningen?

Jag kan börja med min hackarburk från Rusta, kostade knappt någonting men används orimligt ofta när det ska hackas grejer. Extra bonus för att barnen tycker det är roligt att dra i handtaget, så har de plötsligt gjort allt hackande :D
Visa bifogad fil 102071
Räknas bänkdiskmaskin som kökspryl? I så fall den :) ! Annars är jag väldigt förtjust i min crockpot också.... :)
 
Borde nog också köpa en sådan där hackare :)

Annars så är jag nog tacksam för vattenkokaren och brödrosten, och vår minst 20 år gamla micro som bara (peppar peppar :nailbiting:) fungerar och fungerar.

Sedan är jag också väldigt nöjd över vårat våffeljärn. Det används inte så ofta och då bara till våfflor egentligen, men det är ett bra våffeljärn. Det är snabbt och gräddar jämnt och allt som ska lossna lossnar som det ska :D

(Bubblare: min gamla, analoga köksvåg. Den går bara på 25gr när, men den har fungerat bra i all sin enkelhet)
 
Vattenkokare i glas från Biltema. Snorbillig men otroligt bra.

Mina knivar - dom är inget fancy, en del kommer fan från soprumsfynd, men jag har haft dom i många år och slipar dom själv som jag vill ha dom.

Alla metallverktygen, har samlat och bytt ut långsamt och nu är jag äntligen plastbefriad. Och ugnsformar i olika storlekar i plåt! Ingen plast, inget med teflon.

Min käraste gryta är en kopparbottnad traktörpanna som jag fick av morfar.
 
Lätt mina knivar. Jag använder Sabatier. Jag har en hel uppsättning för lite olika ändamål. Men om jag måste välja en så är det den stora kockkniven som är min absoluta favorit. Jag vet inte vad man ska jämföra med. Men att växla upp till bra knivar i köket är som skillnaden mellan att steka ägg på Trangiakök och på vanliga spisen.
 
Jag skulle inte längre klara mig utan min airfryer. Skulle den gå sönder skulle jag skaffa en ny på studs. Den underlättar vardagen så extremt mkt! Vattenkokaren kan jag heller inte leva utan.
 
Har hört folk hylla airfryer innan men nu blir jag ännu mer nyfiken efter att så många höjt den till skyarna i denna tråd.
Kan man göra tex biffar i airfryer?
 
Lätt mina knivar. Jag använder Sabatier. Jag har en hel uppsättning för lite olika ändamål. Men om jag måste välja en så är det den stora kockkniven som är min absoluta favorit. Jag vet inte vad man ska jämföra med. Men att växla upp till bra knivar i köket är som skillnaden mellan att steka ägg på Trangiakök och på vanliga spisen.

Bra knivar är mest vassa knivar tycker jag. Jag trivs väldigt bra med både mina halvdyra knivar och mina billigare, det viktiga är att de grundslipas tillräckligt ofta. (Fast jag har å andra sidan inga riktigt dyra, så jag kanske har missat nåt :-)). Tyngdpunkt och vikt är parametrar jag vill ha rätt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 803
Senast: fejko
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 847
Senast: Gunnar
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 409
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Jag vet att det just ju känns extra jobbigt med allt för att det är mitt i natten och jag är extremt trött. Inget blir ju någonsin...
2
Svar
26
· Visningar
4 863
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp