Era bästa tips och knep vid potträning?

Sv: Era bästa tips och knep vid potträning?

Man ska inte lita så mycket på att: nu är han torr och barnet springer på toan varje gång. Min syrras yngsta var torr och gick på toan lääänge, slutade helt med blöjor, TILLS han en gång på dagis såg en unge som fick en blöja. Då vägrade han gå på toa igen, han skulle ha blöja. Han vägrade skita/kissa på toa, det skulle vara i blöja. Tur nog höll denna *trend* för honom inte i sig sådär jättelänge tack och lov ;)

Bry dig inte om vad folk tycker, det finns så mycket tyckande. låt ditt eget tyckande bestämma.
 
Sv: Era bästa tips och knep vid potträning?

glömde: använder mest babybjörns pottstol:
055005bg.jpg
 
Sv: Era bästa tips och knep vid potträning?

Här är barnen sena med att bli torra.
Jag orkar inte beskriva så mycket, men man kan läsa lite i min nu 3 år gamla blöjavvänjningstråd:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=630196

Nu är det snart 4-årige sonen som inte ens är i närheten av att vara blöjfri.
Det händer då och då att han sätter sig på toaletten (med sittring - pottan är öht inte intressant för honom) och att det blir något resultat. Men oftast inte. Och det hjälper inte att ta av honom blöjan heller, för han bryr sig inte alls om att han blir dyngsur om han kissar i byxorna. Han är helt enkelt inte redo...
Jag hoppas på en varm sommar så att vi kan ta tag i det då, främst utomhus. Just nu känns det inte särskilt lockande med nerkissade overaller och minusgrader ute.
 
Sv: Era bästa tips och knep vid potträning?

knapplån

Jag hade en massa ideer om att dottern skulle bli tidigt blöjfri. Vi hade tygblöjor och det ska ju snabba på eftersom de inte är lika bekväma. Vi lät henne gå utan blöja hemma så hon märkte vad som hände när hon kissade.

Men det hjälpte inte alls. Tvärtom så var hon totalt ointresserad av att gå på pottan tills hon var drygt tre år. Att försöka få henne att sitta där överhuvudtaget blev bara tjatigt och trist, och hon satt max några sekunder ändå.

Då pratade jag med en jobbarkompis som gav mig tipset på pottgodis. Varje gång hon gjorde ngt på pottan fick hon en godis, och sen tog det bara nån månad innan hon gick utan blöja på dagtid.
Hemma ber hon ibland om pottgodis när hon har vart där, och ibland glömmer hon av det. Jag är bara superglad att hon äntligen går på pottan/toan helt utan problem och tycker inte det gör så mkt att det blir en godisbit då och då.
 
Sv: Era bästa tips och knep vid potträning?

Vi har en hake på toadörren, presis så mycket öppet att katterna kan gå in. Haken sitter givetvis i huvudhöjd på oss så dottern inte kan pilla upp den. Känns lite meckligt att låsa dörren hela tiden då måste man ju springa och öppna hela tiden när katterna ska in på toa. Fast du kanske har din låda någon annanstans ?

Vi har ingen låda men en katt som gillar att sova inne på toa, är väl för det är varmt och skönt...och lugnt där inne. Vi har tänkt sätta dit en sån hasp så katten kan gå fritt ut och in som hon vill medans Emil så vackert stannar utanför dörren.


Idag har Emil suttit på pottan igen, både bajsat och kissat! Sen bad han om att han ville ha kalsonger i stället för blöja. Så det känns ju som han är på gång nu igen med pottan...iaf för tillfället!
 
Sv: Era bästa tips och knep vid potträning?

kl

Jag har aldrig potttränat någon av mina barn utan pottan och toan har varit där och ha de velat ha de fått sitta där. Barnen är ofta med oss vuxna på toa och går mycket nakna.

När de har varit ganska exakt 2 år har det plötsligt hänt något och då har det fungerart och de har varit torra, sonen var lite senare att vara torr nattetid han var nog närmare tre annars har de varit torra vid 2 år.

Lowa slutade med blöja på jullovet och hon blev 2 i januari, dagtid har det hittils inte hänt någon olycka (om man inte räknar de gåner hon fått för sig att kissa i hundens matskål eller likande:eek:) fungerar även på dagis. Nattetid däremot har det hänt olyckor med det är inte så många.
 

Liknande trådar

Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 693
Senast: Pilot
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 061
Småbarn Tankar, tips och input mottages tacksamt. Mitt barn (R), drygt 2 år gammal, började på fsk i september. Han har trivts bra hela tiden...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
15 726
Senast: Badger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 075
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dejtingtråden del 37
  • Glass

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp