Bukefalos 28 år!

Era senaste filmer, new edition!

Sv: Era senaste filmer, new edition!

Jag älskar att se din häst, den påminner SÅ mycket om båda mina Rambo-hästar! Humöret (nåja, inte alltid) från den ena och utseende/rörelsemönster som den andra :D:love:
 
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Shit vilken resning hästen på tur gjorde i 110! :eek:

Jag tror vi har lite samma problem med våra hästar, fast det visar sig på olika sätt, nämligen att de inte accepterar/förstår varesig skänkel eller hand ordentligt. Nu är de ju fortfarande unga så det är väl inga konstigheter, men störigt likväl.
 
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Shit vilken resning hästen på tur gjorde i 110! :eek:

Jag tror vi har lite samma problem med våra hästar, fast det visar sig på olika sätt, nämligen att de inte accepterar/förstår varesig skänkel eller hand ordentligt. Nu är de ju fortfarande unga så det är väl inga konstigheter, men störigt likväl.
Raderad .
 
Senast ändrad:
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Nu har jag äntligen fixat filmerna från tävlingen igår :p

Hon va en riktig krutdurk! Höll på att åka av innan jag ens kommit upp, men sen höll hon sig hyffsat i skinnet.

100cm
http://youtu.be/TvuOkCTarOs

Debuten 110
http://youtu.be/ervyEPNsYq0

När jag ser din häst undrar jag två saker. Ett; varför har du ingen martingal? Två; hur är den att rida på marken? Jag tycker den ser ut att vara i enormt behov av vettig dressyrarbete. Den är inte på hjälperna för fem öre och det är ju därför det blir problem i 110n. Kapacitet har du till tusen och den behöver du inte träna att hoppa högt med. Däremot att markarbeta minst två dagar i veckan med plutthinder där du verkligen jobbar galoppen och får hästen på hjälperna hade gett er massor. Tror att ni kommer att kunna tävla rätt högt om du bara får ordning på markarbetet.
 
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Grattis till två bra rundor :)! Men så laddad hon verkar, du har inte funderat på att använda martingal på henne? ja hoppkapaciteten är det ju inget fel på.

Tack :laugh: Ja hon va heltoppad! Hoppmässigt är det bra, ridbarhetsmässigt kanske inte riktigt så bra :grin: Höll nästan på att åka av innan jag ens kommit upp på henne och på framridningen va hon mer vild än tam. Så nog va hon laddad alltid, men så länge hon sköter sig på banan så får man väl leva med det :p
 
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Ja det kändes bättre. Även om hon va hoppig, så va jag tvungen att släppa på henne ist hör att hålla tillbaka. Så något positivt med att hon va på det humöret :p

Som sagt denna dagen va hon urj*vlig! Vet inte alls vad som for i henne :crazy:


Haha jag älskar dina filmer!:rofl:
 
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Hon va nog inte beredd på att jag skulle ta den svängen, och jag kom ganska nära henne så tror pollen blev lite paff.

Det har du nog rätt i. Har haft väldiga problem just med att, antingen lyssnar hon inte alls eller är hon jättekänslig. Har ridit henne utan sporrar till för ca 1,5v sen, just för att hon flög i luften om man hade det. Men utan så blev hon loj istället så har valt att ha sporrar så får jag helt enkelt va försiktig.
Vad gäller handen/bettet så testar vi oss fram, har inte hittat något hon riktigt trivs med/ lyssnar på än, men hoppas hitta något snart som funkar för oss båda :)
 
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Tror jag skrev varför jag inte hade martingal i ett annat inlägg. Jag har haft martingal innan, men tog av den för att hon kämpade mot den så mycket att hon slutade lyssna på mig. Ska testa den igen nu när jag har detta bettet och se om det funkar bättre.

Hon är hur fin som helst att rida på marken, det är bara just i hoppningen som hon blir för taggad och stänger ute mig ibland. Vi jobbar på väldigt små hinder både på volt och små serier, just för att hon ska lyssna på mig. Markarbete/dressyr är nästan det enda jag gör hemma, hoppar väldigt sällan höjder då utan det gör jag på träning.
Ja när hon väl börjar lyssna och jobbar med mig istället för mot mig så tror jag hon kommer bli kanon! :love:
 
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Klart hon var tillräckligt förberedd, skrev lite klantigt. Vi hade aldrig hoppat en hel bana men har hoppat flera hinder i följd. Hade hon kännts stressad eller inte haft någon framåtbjudning hade jag utgått direkt.
 
Sv: Era senaste filmer, new edition!

KL

Dressyr ryttares försök till hoppning. Nej då jag har faktiskt tävlat hoppning flitigt också men lagt av pga rädsla :)
Och då passar ju det perfekt med en häst som bara går ;)
Krut är bara förnamnet på denna fröken. Men ack så himla "gött" hon hoppar.
Kanske är något att få igång hoppningen för mig själv på ?

http://www.youtube.com/watch?v=hIk6CFEGRvI&list=UUzNlhIa6Fm7pENjawStO0hw&index=1

En sak bara, det är inga 1,30 hinder du hoppar, räta på ryggen lite så du inte svankar. :)
 
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Haha :rofl: min rygg är svankig på mig så det är väldigt svårt att inte se ut som fru ank stjärt :angel: . Men iaf jag hade det problemet förr när jag började träna hoppning regelbundet. Det gick ju över men nu är det ju likadant igen :)
 
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Tack :-) Jo det gick väldigt mycket bättre !
Tränaren undrade vad vi hade för problem, egentligen eftersom jag skickade ett desperat mess efter förra försöket till hoppning... :-P
 
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Min lilla 8åring och hennes B-ponny i snön :D

 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 202
Senast: Enya
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 545
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 395
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 871
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp