Bukefalos 28 år!

Era senaste filmer, new edition!

Sv: Era senaste filmer, new edition!

Jag har lite för lite tryck i henne så galoppen är inte rund nog. Sen red jag bedrövligt dåligt till tvåan! :eek: Men den låga höjden är såklart rätt förlåtande så det gör inte jättemycket.

Varje tävling med den damen är bonus och lycka. Nästa tävling blir det nog LC och LB istället :D
 
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Ja okej lite bättre galopp kan jag hålla med om, såg också att hon körde upp huvudet inför ett räcke närmast kameran, vad hände där? Såg du hindret? :p
 
Senast ändrad:
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Det var tvåan som hon gjorde så på. Jag red ingen bra väg till tvåan och när jag försökte korta henne blev hon förbaskad på piloten :rofl:
Menar du om jag såg hindret för hennes viftande huvud? Hmm, jag antar det iaf men med Cinna är det egentligen inte så noga. Hon hoppar allt oavsett om piloten ser något eller ej :D
 
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Vilken fin runda!
Och bättre galopp denna gången ;)
Hon fick ju till några riktigt fina språng där det var högt över och med jätte trevlig teknik :)
 
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Tack! ja jag är väldigt nöjd med henne, är bara ryttaren vaken så hoppar hon inte så tokigt. :)
 
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Kan inte annat än att hålla med rebeckasff! Riktigt snygg runda och mycket bättre flyt än i Åstorp!:d Tummen upp!:banana:

Missade din ritt, kom precis när 90 va slut :p
 
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Jaha jag tittade lite efter ett cerise schabrak men såg inget, :p
tack för snälla kommentarer :)

hur gick det för dig? vilka klasser red du?
 
Senast ändrad:
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Haha startade rätt sent i 100cm så kanske därför ;)


Jodå, va nolla i 100cm och 1ner +1 tidsfel i 110. Men är glad jag bara kom upp på henne till första klassen då hon va helvild! :crazy: Men kändes grymt bra båda rundorna, har bytt bett så vi inte behöver fightas lika mycket. Hon va väl inte helnöjd med att inte få bestämma så mkt själv så blev lite luftsprång. Men med bara 1ner i 110 debuten och bra känsla så är jag helnöjd!
 
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Grattis till två bra rundor :)! Men så laddad hon verkar, du har inte funderat på att använda martingal på henne? ja hoppkapaciteten är det ju inget fel på.
 
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Vilken skillnad det är ändå måste jag säga!

Mycket bättre och jämnare rytm !

Sedan kan ju hästen vara mer stissig än vanligt eller skygga för saker, men tycker du har jobbat din häst åt rätt håll! Keep it up! Mera jobb på ytterhjälperna så ska du se att det blir ännu lättare för dig =)


På tal om Stissig häst, idag har jag fått ungefär 3 komprimerade ryggkotor och en del viplashskador i nacken efter en mer vild än tam häst som skulle motioneras över hinder...
http://www.videofy.me/v/831705
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 859
Senast: Enya
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 470
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 294
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 850
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp