Bukefalos 28 år!

Erfarenhet av kloslip?

Jag har en Oster och är helnöjd med hur den fungerar. Har dock mindre hundar, men med rejäla kraftiga klor. Jag slipar typ enbart :)
När jag köper en ny någon gång framöver kommer det dock bli en antingen uppladdningsbar eller en med sladd, för den drar rätt bra med batterier om jag vill ha rejäl effekt :cautious:
Jag använder aldrig skyddskåpan, för som någon redan sagt - den är bara ivägen :)
 
Det beror säkert också på hur snabbt klorna växer. Jag klipper säkert 2mm i veckan känns det som och då får man hålla på ganska länge med slip. Har fem hundar och alla har ganska hårda och snabbväxande klor.
 
Det beror säkert också på hur snabbt klorna växer. Jag klipper säkert 2mm i veckan känns det som och då får man hålla på ganska länge med slip. Har fem hundar och alla har ganska hårda och snabbväxande klor.
Min äldsta har klor som växer som ogräs - typ 0,5 cm varannan vecka slipar jag väck :nailbiting: HOn sliper typ ingenting alls. Hanen slipar jag nog bara någon millimeter på då. Men kloslipen slipar ändå ner snabbt på mina, så jag är nöjd :) Men allting är relativt beroende på storlek på hundar.
 
Min äldsta har klor som växer som ogräs - typ 0,5 cm varannan vecka slipar jag väck :nailbiting: HOn sliper typ ingenting alls. Hanen slipar jag nog bara någon millimeter på då. Men kloslipen slipar ändå ner snabbt på mina, så jag är nöjd :) Men allting är relativt beroende på storlek på hundar.
Samma här. Min gräver mycket och ofta förutom att jag tycker att det borde slita mer på dem bara i vardagen när han springer och går. Ingen av mina tidigare hundar har behövt klippas/slipas så ofta som nuvarande. Stenhårda klor som han visserligen får vassa genom grävningen men längden påverkar det nog minimalt. Jag vet ju inte hur det hade varit om han inte hade rört sig så mycket som han gör men de växer enormt fort. 3-4 mm i veckan tar jag bort minst, på förra hunden var det vad jag tog varannan vecka.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 170
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 861
Senast: Takire
·
Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 481
Senast: attheedge
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 809
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp