Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde ha mer än 24 timmar.
Helt omöjligt hinna med allt man vill och borde göra under denna tiden.
Jobb, sova, umgås, hästar, ärenden osv
Visst går det att optimera tiden. Aldrig gå tomhänt nånstans. Tex upp för trappan ta med det som ska upp. Lägg detta på det fjärde trappsteget. Då är det redo sen än att tas upp.
Tvätta minst en maskin dagligen. Och ladda diskmaskinen även med sånt som skulle kunna diskas för hand. Men för att spara tiden.
Påminnelser i telefonen. Skriva upp i papperskalendern också.
Laga mat när det går. Gärna för mycket så det även blir någon matlåda över.

Nu skrivs det inget mer om detta. Har redan sagt för mycket. Vill inte ha några frågor. Kommer inte svara. Och skulle jag få ett återfall så gör det inte mig till en dålig människa. Även om ni tycker det.

Nu skrivs det inget mer om detta. Har redan sagt för mycket. Vill inte ha några frågor. Kommer inte svara. Och skulle jag få ett återfall så gör det inte mig till en dålig människa. Även om ni tycker det.
Vet du, jag är helt säker på att inte en enda person i tråden eller utanför den tycker du är en dålig människa!
Att man ibland tar dåliga beslut innebär inte att man är dålig som människa! 💙 Detta oavsett om man tar besluten på grund av sjukdom eller annat.

Eventuellt blir det antabus en bit in på nästa år. Alltså att jag börjar ta den då. Känns ju sådär.
Jag har precis pratat med mina kontakter idag i telefon men känner att det knappt hjälpte nånting. Tror och hoppas imorgon blir bättre. Jag känner mig alltid stärkt efter att varit på ”rehaben”. Han är så himla duktig 🙏

Eventuellt blir det antabus en bit in på nästa år. Alltså att jag börjar ta den då. Känns ju sådär.
Jag har precis pratat med mina kontakter idag i telefon men känner att det knappt hjälpte nånting. Tror och hoppas imorgon blir bättre. Jag känner mig alltid stärkt efter att varit på ”rehaben”. Han är så himla duktig 🙏
Att det tar tid innan du får antabus eller att du ens ska ta det? Ett beroende är ju inte över på en gång det är ett livsåtagande...

Det är rätt intressant hur dina trådar ALLTID leder tillbaka till alkoholen, och det utan att någon har frågat dig om det. Ser du hur fast du fortfarande är i ditt beroende?

Det är rätt intressant hur dina trådar ALLTID leder tillbaka till alkoholen, och det utan att någon har frågat dig om det. Ser du hur fast du fortfarande är i ditt beroende?
Utan att ha analyserat tidigare trådars innehåll närmare, så jul och nyår är ju dock en väldigt utmanande tid för den som har minsta problematiska förhållande till alkohol.

Så just nu är det inte alls konstigt att tankar om alkohol och beroende och risk för återfall mm dyker upp. Grejen är ju dock vad man gör med det, och där kan ju graden av beroende och sjukdomsinsikt osv spela avgörande roll

Utan att ha analyserat tidigare trådars innehåll närmare, så jul och nyår är ju dock en väldigt utmanande tid för den som har minsta problematiska förhållande till alkohol.

Så just nu är det inte alls konstigt att tankar om alkohol och beroende och risk för återfall mm dyker upp. Grejen är ju dock vad man gör med det, och där kan ju graden av beroende och sjukdomsinsikt osv spela avgörande roll
Sant, men alla dagbokstrådar hamnar där.

Jag tycker faktiskt inte heller att det är konstigt. Är man mitt uppe i behandling mot ett missbruk vore det snarare konstigt om det inte var väldigt centralt i ens liv. Som när man bantar och det enda man kan tänka på är mat.
Jag tänker att ni nog missuppfattar lite grann. Utifrån sett ser ju resten av oss det, eller hur? Det var riktat till TS som väl var noga med i början av tråden att hon inte skulle skriva om alkohol alls. Ingen annan har heller gjort det heller. Men ändå hsmnar också denna tråd i precis samma loop, trots att TS inte vill skriva om det. Men det spelar kanske ingen roll.

Jag tänker att ni nog missuppfattar lite grann. Utifrån sett ser ju resten av oss det, eller hur? Det var riktat till TS som väl var noga med i början av tråden att hon inte skulle skriva om alkohol alls. Ingen annan har heller gjort det heller. Men ändå hsmnar också denna tråd i precis samma loop, trots att TS inte vill skriva om det. Men det spelar kanske ingen roll.
Jovisst. Men vad jag menar är att det inte är konstigt att hon skriver om det, trots att hon egentligen inte vill.

Jag tänker, som @hundtant att det inte är konstigt alls. Redan att skriva att man inte ska skriva om alkohol, är ju på sätt och vis att göra just det. Så funkar beroende. Det är inte konstigt. Och inget att skuldbelägga.

Vad tänker du att det du skrev och sättet du formulerade skulle tillföra för @karamelldrottningen
Även jag läste det rätt skuldbeläggande och kritiskt och mer för att knäppa på näsan än som stöttande eller beklagande
Helt ärligt så tror jag den här tråden börjar spåra ur på ett sätt som inte är speciellt nyttigt för TS, vare sig det handlar om vad hon själv skriver, vad jag skriver, vad du skriver, eller vad någon annan skriver. Förra tråden stängdes pga att TS började fundera på självskadebeteende, och det verkar som om denna tråd är på väg i den riktningen också?

Skuldbelägga? Jag tycker att det är djupt tragiskt.
Att vara alkoholist (även en nykter sådan) är nåt man antagligen får jobba med livet ut. Då kanske det rentav är bra att ventilera sina tankar och känslor ibland? Istället för att stänga in dem och låtsas som ingenting. Elefanten i vardagsrummet, ungefär. Men då är det bra om man kan ventilera på en någolunda trygg plats; Buke är ofta en sån plats och det borde den få fortsätta att vara. Även om ts får konstruktiv kritik ibland, och välmenta råd och pepp, vilken hon också behöver få. :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Värdet av en mobiltelefon?
  • I'll come running with a heart on fire
  • The story so far ...
  • R
    Att förlora ett barn

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn