Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde ha mer än 24 timmar.
Helt omöjligt hinna med allt man vill och borde göra under denna tiden.
Jobb, sova, umgås, hästar, ärenden osv
Visst går det att optimera tiden. Aldrig gå tomhänt nånstans. Tex upp för trappan ta med det som ska upp. Lägg detta på det fjärde trappsteget. Då är det redo sen än att tas upp.
Tvätta minst en maskin dagligen. Och ladda diskmaskinen även med sånt som skulle kunna diskas för hand. Men för att spara tiden.
Påminnelser i telefonen. Skriva upp i papperskalendern också.
Laga mat när det går. Gärna för mycket så det även blir någon matlåda över.

Vad har bebis med detta att göra? För hennes skull detta. Annars hade vi kunnat mötas någon annanstans.
Ja jag vet inte. Kanske lika bra backa och ta det efter jul eller så
Ja eller aldrig träffa honom kanske? Vänta, bli stabilare i ditt mående och sjukdom och träffa sen en normal vettig man. En som inte skiter i dina gränser, som inte tjatar och övertalar dig fast du sagt nej.

Såna män finns faktiskt, man får sålla lite och inte nöja sig med första bästa som mest bara vill sätta på nån.

Vad har bebis med detta att göra? För hennes skull detta. Annars hade vi kunnat mötas någon annanstans.
Ja jag vet inte. Kanske lika bra backa och ta det efter jul eller så
Du kallar det inte dejt men vad är det då?

Det handlar om en man som du inte känner men har tagit kontakt med för att träffas, verkar det som. I alla såna sammanhang brukar råden vara neutral plats, informera nån om var du är, var uppmärksam och var inte ensam med honom inomhus. Typ sånt tipsar kvinnor varann om.

Men kommer han hem till dig och har andra intentioner än du tänkt är du ännu mer försvarslös än du annars skulle vara eftersom du har en bebis att hantera.

Jag vill inte ta med bebis för sent nånstans. Hon är svårast kvällstid. Annars är hon experten i egen hög person ❤️

Det förstår jag att du inte vill, men min fråga handlade om att du är på väg att bjuda hem en man du inte känner, en man som tydligt inte lyssnar på att du skrivit att du inte ville ses hos dig. Vilket en normalt funtad man förstår och inte propsar på att kvinnan ska ändra sig. Att han såhär tidigt i er relation sätter sina egna behov före att lyssna på dig, är inte ett gott tecken för att han skulle lyssna på dig och dina behov i andra sammanhang.

Om du har förhoppningar om en långsiktig relation med den här mannen (vilket är svårt att se utifrån det jag skrev ovan, men vi vet ju inte exakt vad som sagts och hänt, så han kanske är bättre än vad som framkommit här) så har ni all tid på er att hitta en tid som passar er båda för att träffas på en neutral plats. Det finns ingen anledning till att stressa och låta honom klampa in i ditt och din dotters hem.

Och om du inte har förhoppningar om en långsiktig relation så känns det onödigt att bjuda in till ännu mer drama än du redan har i ditt liv. Om jag förstår det rätt så är du och partner inte riktigt samstämmiga i hur er relation ska se ut, eller vilken information ni ska ge till er omgivning. Red ut det först, innan du öppnar för mer drama. Drama skapar triggers, och jag hoppas du får mindre av sånt nu när julen är här ❤

Egentligen är sådana här kvällar som ikväll mysigast. Fixat en grej tillsammans med P som var bra få gjort sen gjorde han mat som blev väldigt gott och nu ska han tydligen baka också. Jag har mest sjungit nu på kvällen och nu ligger vi i sängen jag och liten.

Vi kanske bara ska låta TS vara ifred så hon får skriva av sig i sin egen tråd? Eller hur det nu var.
Menar du att du på allvar tolkade kommentarer om att inte skamma TS för att hon tänker på och skriver om alkohol som samma sak som att inte ifrågasätta att bjuda hem en okänd man till sig och bebis?

Eller är du bara en Karen och jävligt stött för att du inte fick medhåll?

Menar du att du på allvar tolkade kommentarer om att inte skamma TS för att hon tänker på och skriver om alkohol som samma sak som att inte ifrågasätta att bjuda hem en okänd man till sig och bebis?

Eller är du bara en Karen och jävligt stött för att du inte fick medhåll?
Jag tycker att båda missbruk kring ett litet barn är precis lika allvarliga. När TS skriver om alkohol på det sätt som hon gör är jag inte alls säker på att det bara handlar om att just skriva och tänka. Men ingen av oss vet vad som pågår i TS hem. Det är bara tolkningar, och vare sig du, jag, eller någon annan kan vara säker på vad som försigår, eller hur? När TS skriver om männen som hon funderar på att bjuda hem är det kanske också bara funderingar och fantasier, vem vet?

Jag tycker att båda missbruk kring ett litet barn är precis lika allvarliga. När TS skriver om alkohol på det sätt som hon gör är jag inte alls säker på att det bara handlar om att just skriva och tänka. Men ingen av oss vet vad som pågår i TS hem. Det är bara tolkningar, och vare sig du, jag, eller någon annan kan vara säker på vad som försigår, eller hur? När TS skriver om männen som hon funderar på att bjuda hem är det kanske också bara funderingar och fantasier, vem vet?
Nej och därför är det väl ännu mer anledning att inte skamma någotdera. Det skulle varit lika fel om du eller någon annan skrivit ”alla dina trådar börjar handla om män, trots att ingen annan skrivit om män”

Problemet är inte att skriva om det, tänka på det, ventilera det, överväga det osv - problemet är ju att agera på de impulserna.

Och TS skulle knappast skriva här utan syfte. Om hon vill och tycker det är okej att dricka sig full och ha sex och bjuda hem män till bebis kommer hon att göra det. Att skriva om det, särskilt i den form hon gör, ser jag snarare som ett försök att bringa reda i tankar och försöka navigera och få input. Och ja, det kan vara hittepå och trolleri men det kan allt på internet. Jag tar risken.

Nej och därför är det väl ännu mer anledning att inte skamma någotdera. Det skulle varit lika fel om du eller någon annan skrivit ”alla dina trådar börjar handla om män, trots att ingen annan skrivit om män”

Problemet är inte att skriva om det, tänka på det, ventilera det, överväga det osv - problemet är ju att agera på de impulserna.

Och TS skulle knappast skriva här utan syfte. Om hon vill och tycker det är okej att dricka sig full och ha sex och bjuda hem män till bebis kommer hon att göra det. Att skriva om det, särskilt i den form hon gör, ser jag snarare som ett försök att bringa reda i tankar och försöka navigera och få input. Och ja, det kan vara hittepå och trolleri men det kan allt på internet. Jag tar risken.
Jag tycker det är en väldigt liten del. Iaf just nu. Bebis är snarare den som tar mest tid, fokus och engagemang.
Män kan jag vara utan helt så där förstår jag inte helt kommentarerna alls.
Sen att jag hade tänkt på ett sätt men så händer saker både för mig och den andra och det är svårt att få till nånting alls. Och när jag berättade läget med bebis så lyfte han frågan om att ses hos mig istället. Så inget tvång eller hetsande. Jag skrev igår att han får adressen idag. Mitt telefonnummer ville han också ha men det känns onödigt. Vi kan ju prata via det forumet vi redan skriver på.
Mitt telefonnummer är reserverat för viktiga personer, privata och jobbrelaterade.
P är här. Jag har inte nämnt något om detta alls till honom. Ska jag göra det? Han kan oavsett inte vara kvar här då

Jag kan bli helt manisk vid tanken på alkohol och kan inte dricka som en vanlig vettig människa.
Så blir jag inte med nånting annat. Finns ingenting annat som är som en infektion i hjärnan på samma sätt. Som jag aktivt måste ifrågasätta och jobba med -varje dag-
Det är alltså inte alls jämförbart.

Jag tycker det är en väldigt liten del. Iaf just nu. Bebis är snarare den som tar mest tid, fokus och engagemang.
Män kan jag vara utan helt så där förstår jag inte helt kommentarerna alls.
Sen att jag hade tänkt på ett sätt men så händer saker både för mig och den andra och det är svårt att få till nånting alls. Och när jag berättade läget med bebis så lyfte han frågan om att ses hos mig istället. Så inget tvång eller hetsande. Jag skrev igår att han får adressen idag. Mitt telefonnummer ville han också ha men det känns onödigt. Vi kan ju prata via det forumet vi redan skriver på.
Mitt telefonnummer är reserverat för viktiga personer, privata och jobbrelaterade.
P är här. Jag har inte nämnt något om detta alls till honom. Ska jag göra det? Han kan oavsett inte vara kvar här då
Du tänker alltså verkligen ta hem en okänd man till dig och din bebis? Helt sjukt. Hoppas P ingriper även om det inte är hans barn.

-------
De här två går inte ihop. Bebis tar mest tid, fokus och engagemang. Det förstår jag, det är oundvikligt när man har så små barn.

Men varför lägger du då ens en minuts tankemöda på hur du ska hantera P vs att ta hem en främmande man som du inte ens vill ge ditt telefonnummer? Varför ska du träffa honom överhuvudtaget? Och om det nu inte är en dejt, varför kan P inte vara där?

De här två går inte ihop. Bebis tar mest tid, fokus och engagemang. Det förstår jag, det är oundvikligt när man har så små barn.

Men varför lägger du då ens en minuts tankemöda på hur du ska hantera P vs att ta hem en främmande man som du inte ens vill ge ditt telefonnummer? Varför ska du träffa honom överhuvudtaget? Och om det nu inte är en dejt, varför kan P inte vara där?
Därför att han är på bra humör nu och skulle tycka det var en extremt dålig idé

Jag tar in det ni skriver.

Därför att han är på bra humör nu och skulle tycka det var en extremt dålig idé

Jag tar in det ni skriver.
Ja jag hoppas faktiskt att du tar in det. Den där röran med män som du ofta beskrivit kan inte vara bra för dig. Nu väntar du besök av en man som du inte kunde säga nej till när han ville komma hem till dig, trots att du inte ville att han skulle göra det. Och en annan man vill du inte försämra humöret på. Din dotter behöver en mamma som står upp för sig själv och sätter gränser runt er båda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Värdet av en mobiltelefon?
  • I'll come running with a heart on fire
  • The story so far ...
  • R
    Att förlora ett barn

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn