Bukefalos 28 år!

Ett lämpligt startkit vid valpköp?

break_a_leg

Trådstartare
Vad tycker ni är "nödvändigt" att införskaffa i samband med valpköp? (För att ingen ska förfasa sig över frågan är jag hundvan, men utrustningsutbudet har blivit mycket större sedan jag hade hund senast).
 
Sv: Ett lämpligt startkit vid valpköp?

Koppel
Halsband
Bajspåsar
Mat och vattenskål
Tuggleksak/ben
Fäll att sova på
 
Sv: Ett lämpligt startkit vid valpköp?

Kamomillas lista är jätte bra, jag skulle lägga till bur / inhägnad också. Väldigt praktiskt till valp.
 
Sv: Ett lämpligt startkit vid valpköp?

Det är ungefär vad jag har kommit på själv;) Men jag blev helt snurrig när jag var in i en hundbutik och tittade idag...
 
Sv: Ett lämpligt startkit vid valpköp?

Det räcker med kompostgaller, super smidigt och flytta runt och ta med sig.
Annars helt okej lista. :laugh:

Vad blir det för hund? *nyfiken i en strut*
 
Sv: Ett lämpligt startkit vid valpköp?

Ättika. Superbra att ha på saker som tuggvalpar inte får tugga på... (Jag kommer i alla fall aldrig mer ha valp hemma utan att ha ättika i beredskap... :cool:)
 
Sv: Ett lämpligt startkit vid valpköp?

*knapp*

Lägger till lite

* Fästingtagare
* Lite sjukvårdsgrejer
* Kam + borste
* Sax
* Termometer (man vill väl inte använda samma till sig själv ;) )
* Hundmat + godis minns jag inte om det redan nämnts

Tålamod, tid och humor kan också vara bra. :D
 
Sv: Ett lämpligt startkit vid valpköp?

Någon form av reflex såhär års. Hade någon skrivit klotång? Valpschampoo kanske, om valpen kommer in brun. ( om den inte redan är brun förståss :D )
 
Sv: Ett lämpligt startkit vid valpköp?

Bur har någon nämnt och jag tänkte bara tillägga att det är SUPER att köpa en transportbur som du får plats med i bagageutrymmet på din bil (om du nu har någon bil ;)). Så låter du valpen sova i den! Detta hjälpte min hund att dels bli rumsren (jag har ALDRIG varit ute med min hund på natten) och så har han alltid älskat att åka bil för han har känt sig trygg i sin bur! :idea:
 
Sv: Ett lämpligt startkit vid valpköp?

Naww, högbent eller lågställd?:love:

Min första hund var en släthårig tik, högbent och helt underbar. :love::love::love:
Hon var med mig överallt, satt i cykelkorgen, åkte moped(!) var med uppe på häst, sprang bredvid, var med och badade,hon var alltid med mig, älskade lilla vän!


Min älskade Tussie, hoppas du hade det bra vart du än tog vägen!
 
Sv: Ett lämpligt startkit vid valpköp?

Jag brukar rekommendera detta som startkit till mina valpköpare;

* Halsband + koppel
* Bädd att ligga på
* Hundmat (Man får inte med så mkt från uppfödaren ju)
* Leksaker som är tillåtna att tugga på
* Bur till bilen
* Klotång
* Första hjälpen-kit (Temp, bandage, kompress, tejp etc)
* Mat/vattenskål

När det har gått ett tag, och man har kommit in i det hela, så brukar man själv komma på om det behövs något mer eller ej.

Jag själv har exempelvis 15 bäddar, minst 3-4 halsband/selar till varje hund, ett dussin olika skålar, diverse mediciner/avmaskningspreparat, olika burar, täcken osv.. Dock inte end enda leksak, för dom blir dödade inom 1 minut här hemma så det är en färskvara.
Ja, jag menar mer att man med tiden alltid köper mer, nytt och provar sig fram ändå. Men det där anser jag vara minimum för att klara av alla vardagliga situationer bra.
 
Sv: Ett lämpligt startkit vid valpköp?

Korg
Koppel
Halsband
Klosax
ev. pälsvårdsgrejer, beroende på ras
Skålar
Mat (samma som uppfödaren)
Leksaker
Tuggben
Godis
ev. tandborste+ tandkräm
Bajspåsar
Kompostgaller
Fästingmedel+borttagare (inte så aktuellt såhär års kanske).
Och glöm inte fixa försäkring

Det var nog det jag hade när vi hämtade hem valpen.
 
Sv: Ett lämpligt startkit vid valpköp?

Tack!

Det blir spännande, men jag är ju lite rädd över att jag ska totalt misslyckas med uppfostran:crazy:. Fast det går nog bra, jag har ju fått ordning på både hästar, barn och "problemhundar" tidigare.

Vi har iaf varit och köpt det alllra nödvändigaste i dag. Kompostgaller återstår, men hunden kommer inte förrän om några veckor.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Jag hamnade för ett tag sedan i en diskussion med några uppfödare om det här med mentalitetsbeskrivningar av hundar. Uppfödarna var...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
10 173
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund En av mina valpköpare är väldigt aktiv på tävlingsbanorna med sin hund, och har stora framgångar inom både fårvallning och nötvallning...
Svar
17
· Visningar
2 020
Senast: zinnia
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 220
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 674
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp