Eurovision song contest 2021 - FINAL

Tja, på samma sätt som man kan ha olika uppfattningar huruvida rätt eller fel låt vann eller vad som är "korrekt" att klassas som rock, så tänker jag att man kan ha olika teorier om varför en låt hamnar högt eller lågt ett visst år. Den universella och enda sanningen är ju inte så lätt att bara bestämma i dessa frågor.

Jag tyckte det var en intressant fundering som var en del av en diskussion om att andra länder vunnit på sin autencitet och jag ser definitivt en skillnad på den punkten mellan Nederländernas bidrag och Tyskland/Storbritannien. Och att hela röstningsområdet skulle vara så väldigt öppensinnat motsägs ju bland annat av att Ryssland inte ens kan ha ett bidrag om ryska kvinnors självständighet utan att det blir polisanmält för manshat.
 
Wow vilken trevlig analys....

Jag vill inte uttrycka mig på det sättet. Men för mig var inte Nederländernas låt bra nog. Den förtjänade inte 0 poäng men det var heller ingen låt jag ens övervägde att rösta på eller lyssna på. Det hade inget att göra med hudfärg eller nåt annat än att jag helt enkelt inte gillade låten. Jag ogillade den inte heller. Neutralt inställd till den.

Jag trodde att Malta skulle få mer poäng. Jag kan inte sätta fingret på vad det var men nåt med scenshowen drog mer den. Hon var tillräckligt bra liksom låten. Men nåt med scenshowen fock det att se billigt och slarvigt ihopsatt och inte påkostat och genomtänkt.

Jag tycker för övrigt att Sverige för en gångs skull misslyckades med scenshowen. Det blev inte alls lika snyggt på i Melodifestivalen.
 
Jag vill inte uttrycka mig på det sättet. Men för mig var inte Nederländernas låt bra nog. Den förtjänade inte 0 poäng men det var heller ingen låt jag ens övervägde att rösta på eller lyssna på. Det hade inget att göra med hudfärg eller nåt annat än att jag helt enkelt inte gillade låten. Jag ogillade den inte heller. Neutralt inställd till den.

Jag trodde att Malta skulle få mer poäng. Jag kan inte sätta fingret på vad det var men nåt med scenshowen drog mer den. Hon var tillräckligt bra liksom låten. Men nåt med scenshowen fock det att se billigt och slarvigt ihopsatt och inte påkostat och genomtänkt.

Jag tycker för övrigt att Sverige för en gångs skull misslyckades med scenshowen. Det blev inte alls lika snyggt på i Melodifestivalen.
Sen hjälpte det ju inte att Sveriges låt var ganska svag. Europa vill inte ha polerad perfekt radio-pop, det är ganska tröttsamt eftersom det låter precis som det man till vardags matas med.
 
Sen hjälpte det ju inte att Sveriges låt var ganska svag. Europa vill inte ha polerad perfekt radio-pop, det är ganska tröttsamt eftersom det låter precis som det man till vardags matas med.

Jag håller med. Tusse är fantastisk men låten är inte bra nog. Att dessutom scenshowen inte höll samma höga klass (enligt mig) som Sveriges brukar göra drog ner det ytterligare (återigen enligt mig).
 
Så om ni skulle önska vad vi borde skicka nästa år - jag är för övrigt också trött på kombon ung kille/strömlinjeformad radiopoplåt/förutsägbart regisserat nummer - vad är er önsketyp av bidrag från Sverige, om man inte måste kalkylera med om artisten vill eller inte vill vara med?

Jag har svårt att tänka ut något svenskt alternativ som sticker ut på Ukrainas nivå, även om det hade varit mycket kul. Men det ska ju även resultera i något bra så att utstickandet i sig är förstås inte tillräckligt. Håller med @athena_arabians att Sabaton hade varit intressant som alternativ. :) Risken är möjligen att hela Europa och Australien scannar av sina rock/metal-lager av artister nu så att det blir en överdos på det hållet kommande år. Men i en något annan genre hade First Aid Kit eller Sarah Klang också känts spännande.
 
Jag vill inte uttrycka mig på det sättet. Men för mig var inte Nederländernas låt bra nog. Den förtjänade inte 0 poäng men det var heller ingen låt jag ens övervägde att rösta på eller lyssna på. Det hade inget att göra med hudfärg eller nåt annat än att jag helt enkelt inte gillade låten. Jag ogillade den inte heller. Neutralt inställd till den.

Jag trodde att Malta skulle få mer poäng. Jag kan inte sätta fingret på vad det var men nåt med scenshowen drog mer den. Hon var tillräckligt bra liksom låten. Men nåt med scenshowen fock det att se billigt och slarvigt ihopsatt och inte påkostat och genomtänkt.

Jag tycker för övrigt att Sverige för en gångs skull misslyckades med scenshowen. Det blev inte alls lika snyggt på i Melodifestivalen.
Trodde oxå Malta skulle få fler poäng. Hon sjöng bra, jag gillade låten och framträdandet fick mig att le.
 
Så om ni skulle önska vad vi borde skicka nästa år - jag är för övrigt också trött på kombon ung kille/strömlinjeformad radiopoplåt/förutsägbart regisserat nummer - vad är er önsketyp av bidrag från Sverige, om man inte måste kalkylera med om artisten vill eller inte vill vara med?

Jag har svårt att tänka ut något svenskt alternativ som sticker ut på Ukrainas nivå, även om det hade varit mycket kul. Men det ska ju även resultera i något bra så att utstickandet i sig är förstås inte tillräckligt. Håller med @athena_arabians att Sabaton hade varit intressant som alternativ. :) Risken är möjligen att hela Europa och Australien scannar av sina rock/metal-lager av artister nu så att det blir en överdos på det hållet kommande år. Men i en något annan genre hade First Aid Kit eller Sarah Klang också känts spännande.
Ett scennummer med Paolo Roberto där han doppas i tjära och fjädrar som ett statement för hela Europa vad vi anser om sexhandeln hade varit perfekt :laugh: Artisten spelar mindre roll i det sammanhanget.
 
Trodde oxå Malta skulle få fler poäng. Hon sjöng bra, jag gillade låten och framträdandet fick mig att le.

Samma här. Men jag röstade ju inte på den. Så det var ju inte tillräckligt bra för min del. Jag röstade på två bidrag.

Mina röster föll på Frankrike och Litauen. Frankrike för att jag tycker att den var helt överlägsen alla andra låtar! Sån känsla i den! Litauen för att den gjorde mig glad! Malta var trevlig och bra underhållning medan den varade men inget jag ens övervägde att rösta på. Men jag tycker det är bra att Sverige tackade nej till den (har för mig att den skickades in till Mello) för jag tror inte att någon svensk artist hade kunnat göra den bättre än vad Destiny gjorde. Hon var grym!
 
Så om ni skulle önska vad vi borde skicka nästa år - jag är för övrigt också trött på kombon ung kille/strömlinjeformad radiopoplåt/förutsägbart regisserat nummer - vad är er önsketyp av bidrag från Sverige, om man inte måste kalkylera med om artisten vill eller inte vill vara med?

Jag har svårt att tänka ut något svenskt alternativ som sticker ut på Ukrainas nivå, även om det hade varit mycket kul. Men det ska ju även resultera i något bra så att utstickandet i sig är förstås inte tillräckligt. Håller med @athena_arabians att Sabaton hade varit intressant som alternativ. :) Risken är möjligen att hela Europa och Australien scannar av sina rock/metal-lager av artister nu så att det blir en överdos på det hållet kommande år. Men i en något annan genre hade First Aid Kit eller Sarah Klang också känts spännande.

Jag vill skicka något riktigt svenskt. På svenska. T.ex. svensk pop som annars aldrig når utanför skandinaviens gränser. Tänk nåt i stil med Veronica Maggio och Håkan Hellström. Clara Klingenström var på rätt väg!

Eller nåt helt galet!! Rena rama ding dong var på rätt väg tycker jag! Nåt fullständigt galet. Gärna på svenska eller på ett hittepåspråk delvis engelska. Nåt som får Europa att undra vad tusan vi röker här uppe i norr.

Som du säger kommer det nog mer rock/metal nästa år. Så ska man skicka nåt sånt så måste det vara riktigt jäkla bra och sticka ut! Jag håller med om Sabaton (hade älskat om Sverige skickat Sabaton!) men problemet är ju att instrumenten inte är live. Men det kanske går att ordna. Jäklar vad man hade stuckit ut om man kört allt live! Det kanske är den vägen man ska gå?! Ett riktigt rock/metalband som kör allt (instrument och sång) live och gör det riktigt bra!
 
Jag vill skicka något riktigt svenskt. På svenska. T.ex. svensk pop som annars aldrig når utanför skandinaviens gränser. Tänk nåt i stil med Veronica Maggio och Håkan Hellström. Clara Klingenström var på rätt väg!

Eller nåt helt galet!! Rena rama ding dong var på rätt väg tycker jag! Nåt fullständigt galet. Gärna på svenska eller på ett hittepåspråk delvis engelska. Nåt som får Europa att undra vad tusan vi röker här uppe i norr.

Som du säger kommer det nog mer rock/metal nästa år. Så ska man skicka nåt sånt så måste det vara riktigt jäkla bra och sticka ut! Jag håller med om Sabaton (hade älskat om Sverige skickat Sabaton!) men problemet är ju att instrumenten inte är live. Men det kanske går att ordna. Jäklar vad man hade stuckit ut om man kört allt live! Det kanske är den vägen man ska gå?! Ett riktigt rock/metalband som kör allt (instrument och sång) live och gör det riktigt bra!

Nytt försök med Björn Ranelid kanske? Både svenskt och galet!

 
Ju mer jag tänker på det desto bättre låter det! Självklart ska vi skicka ett band som spelar sin egna instrument och kör ALLT live på scenen! En liten återgång till liveorkestern fast ändå inte. Europa hade älskat det!

Ett rock/metal band som bara kör på för fullt live på scenen med gitarrsolon och allt som kommer låta lite lite olika vid varje rep och i semi och final. Det hade känts äkta och genuint! En 3-minuters ösig konsert med pyro och allt! Då hade vi tagit tillbaka dirigentpinnen igen från Ukraina &Co och gått först i utvecklingen av ESC.
 

Liknande trådar

Kultur San Marino: Senhit – “Adrenalina” Estonia: Uku Suviste – “The Lucky One” Czech Republic: Benny Cristo – “Omaga” Greece: Stefania – “Last...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
4 745
Senast: Otherside
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 601

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp