Eurovision song contest 2021 - FINAL

Fast tyvärr är det inte tillåtet med liveinstrument, tiden räcker inte för soundcheck med alla byten. Måneskin till exempel fick köra unplugged och förinspelat.
 
Jag vill inte uttrycka mig på det sättet. Men för mig var inte Nederländernas låt bra nog. Den förtjänade inte 0 poäng men det var heller ingen låt jag ens övervägde att rösta på eller lyssna på. Det hade inget att göra med hudfärg eller nåt annat än att jag helt enkelt inte gillade låten. Jag ogillade den inte heller. Neutralt inställd till den.

Jag trodde att Malta skulle få mer poäng. Jag kan inte sätta fingret på vad det var men nåt med scenshowen drog mer den. Hon var tillräckligt bra liksom låten. Men nåt med scenshowen fock det att se billigt och slarvigt ihopsatt och inte påkostat och genomtänkt.

Jag tycker för övrigt att Sverige för en gångs skull misslyckades med scenshowen. Det blev inte alls lika snyggt på i Melodifestivalen.
Tänkte mer på citat låten sög röv ;)
 
Så om ni skulle önska vad vi borde skicka nästa år - jag är för övrigt också trött på kombon ung kille/strömlinjeformad radiopoplåt/förutsägbart regisserat nummer - vad är er önsketyp av bidrag från Sverige, om man inte måste kalkylera med om artisten vill eller inte vill vara med?

Jag har svårt att tänka ut något svenskt alternativ som sticker ut på Ukrainas nivå, även om det hade varit mycket kul. Men det ska ju även resultera i något bra så att utstickandet i sig är förstås inte tillräckligt. Håller med @athena_arabians att Sabaton hade varit intressant som alternativ. :) Risken är möjligen att hela Europa och Australien scannar av sina rock/metal-lager av artister nu så att det blir en överdos på det hållet kommande år. Men i en något annan genre hade First Aid Kit eller Sarah Klang också känts spännande.
Jag tänker att kön genre etc inte spelar ngn roll, utan att låt och framträdande måste fastna direkt, bam liksom!
Sticka ut utan att bli fånigt.
Eller grymt pampigt så man ramlar av stolen.

De flesta hör låtarna för första gången på finalen, och inte som jag har dom på repeat i bilen flera veckor innan och verkligen formar min favorit... Det för intr bli vafan är detta, eller ja vad småfint. Utan pang på wow vad var detta?
 
Det ska bli spännande att se om det blir nån ändring i Melodifestivalen nästa år nu när Christer Björkman inte kommer vara inblandad. Jag hoppas på att de nya ska kunna sätta sin prägel på det och förnya det som Christer Björkman gjorde. Det var ju väldigt framgångsrikt men nu behövs en förnyelse igen. Lite nytt blod som kan ge energi åt det igen!
 
Så om ni skulle önska vad vi borde skicka nästa år - jag är för övrigt också trött på kombon ung kille/strömlinjeformad radiopoplåt/förutsägbart regisserat nummer - vad är er önsketyp av bidrag från Sverige, om man inte måste kalkylera med om artisten vill eller inte vill vara med?

Jag har svårt att tänka ut något svenskt alternativ som sticker ut på Ukrainas nivå, även om det hade varit mycket kul. Men det ska ju även resultera i något bra så att utstickandet i sig är förstås inte tillräckligt. Håller med @athena_arabians att Sabaton hade varit intressant som alternativ. :) Risken är möjligen att hela Europa och Australien scannar av sina rock/metal-lager av artister nu så att det blir en överdos på det hållet kommande år. Men i en något annan genre hade First Aid Kit eller Sarah Klang också känts spännande.
Jag verkligen ogillar Alexander Bard av många anledningar. Men låt honom skriva en låt och sätta ihop ett band, det skulle iaf passa ESC.
 
Jag verkligen ogillar Alexander Bard av många anledningar. Men låt honom skriva en låt och sätta ihop ett band, det skulle iaf passa ESC.

Jag gillar idén! Men jag undrar om han inte blivit för gammal för att kunna skapa nåt som känns riktigt nytt. Jag tror vi behöver hitta den nya unga versionen av Alexander Bard. Det gäller att hitta talangerna som vågar sticka ut och har nåt eget.
 
Amy Diamond kändes väl kanske inte klockren som artist i kombination. :D
Svarar mig själv, utöver Bard så var en gammal polare till mig och skrev det bidraget. Han har sedan kommit att göra riktigt poppis musik, bla. Blinding Lights med The Weekend ihop med Max Martin. Den duon skulle kunna göra musik som är "världsmusik" men frågan är om man vill ha det i Eurovision. Eller låtskrivare i den kalibern skulle vilja. :D
 
Bob Hund hade också känts intressant att se omvärldens reaktion på! Känner att jag bryr mig inte så mycket om att vi till varje pris måste ha ett bidrag som slåss om segern, så länge det bara är något som visar en större bredd i svensk musik (och så länge vi aldrig skickar något i stil med Samir och Viktor).
 
Något på svenska vore kul även om det tyvärr inte verkar gå så bra för dessa i mello nu för tiden. Molly eller Petra Marklund kanske?

Samtidigt vill iaf jag ha nåt med lite fart i, tycker ballader är gruvligt tråkigt i mello även om vissa rent tekniskt är bra.

Tänkte lite på det när Nikki visade såna lite knäppa grejer från förr i mello, att det liksom var mer sådant "konstigt" förr? Nu känns det som att de allra flesta skickar typ slätstruken pop, det är liksom mer radiomusik nu än schlager.

Vet inte hur många av er här som sett Eurovisionfilmen på netflix (gör det annars) men alltså hade Lion of love varit med på riktigt så hade den ju typ vunnit? Sån musik saknar jag :D
 
Jag står och målar och Frankrikes bidrag började spelas. Kände mig nästan som en lidande konstnär. Har iofs begynnande ryggskott och är lite dimmig av fernissa. Men den kanske ändå har ngt? 😅 Med rätt inramning liksom 😅
 

Liknande trådar

Kultur San Marino: Senhit – “Adrenalina” Estonia: Uku Suviste – “The Lucky One” Czech Republic: Benny Cristo – “Omaga” Greece: Stefania – “Last...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
4 691
Senast: Otherside
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 518

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp