Eurovision Song Contest 2024

Jag är inte heller överförjust i Sveriges bidrag. Helt okej radiolåt, men lite för mycket mellanmjölk för att sticka ut i eurovision tycker jag.

I övrigt så är mina favoriter i Italien, Kroatien, Schweiz och Norge (kan ha missat någon 😅). Synd att det blev som det blev med Nederländerna, då den också var en av mina favoriter.
 
Jag är inte särskilt förtjust i låten, nej, men jag kan inte se att jag har skrivit att alla måste hata den för det? :confused:

Däremot brukar juryn ge Sverige betydligt många fler poäng än vad tittarna gör, och det gör oss ganska opopulära bland ESC-fansen. Se typ Benjamin Ingrosso. Jag har inte heller sett något direkt kärlek till bidraget i de kretsar jag kikat runt i på nätet, så min bild är att de inte är så populära bland tittarna. Därför hoppas jag att juryrösterna kommer matcha tittarrösterna, och jag tror att detta kommer att resultera i en placering på den högra sidan av resultatlistan.

JAG tycker det är pinsamt när det är en jättestor diskrepans mellan jury och tittarröster. Får jag tycka det?

Absolut ... Och jag har personligen aldrig förstått varför en jury ska bestämma alls. Men nu finns de, och jag PERSONLIGEN skiter högaktningsfullt vad "eurovision fans" tycker. De är en väldigt liten del av de som röstar. Så bara för att de inte tycker om låten så är det helt plötsligt pinsamt om juryn ger vår (återigen enligt mej riktigt bra låt) för många poäng ?

Sen tycker jag studioversionen som spelas på radio är inte ens i närheten av den som de visade på mellofinalen. Där glädjen i låten verkligen kom fram. Så visst gör de ett "studioframträdande" igen som i semi 1 så kommer det inte gå hem bland folket heller.
 
Meeen … förlåt, men varför visa ett halvt bröst..?
612.png


Det är hennes party tit helt enkelt 🥳
 

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 397
Senast: Tonto
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 538
Senast: zassoo
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
15 932
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
559
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Nybörjarponny!
  • Hö- och halmskörd 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp