Bukefalos 28 år!

extensions färgning?

Knuzze

Trådstartare
Hej jag har köpt extensions från roewa hair, det är äkta hår.
Men tänkte på det när man färgar håret när man satt i det, ska man undvika löshårets limningar? vad händer om de kommer färg på limningarna? O.O
 
Sv: extensions färgning?

Du bör färga håret innan du sätter i det. Även om det är äkta hår så är det väldigt behandlat sedan innan och risken är väldigt stor att det inte blir precis samma färg på löshåret som på ditt egna. Då är det lättare att korrigera innan det är isatt.

Vad som händer med limmet om det kommer hårfärg på det... Ptja antagligen ingenting men risken finns att det blir en kemisk reaktion beroende på vad det är för färg och lim.
 
Sv: extensions färgning?

Du bör färga håret innan du sätter i det. Även om det är äkta hår så är det väldigt behandlat sedan innan och risken är väldigt stor att det inte blir precis samma färg på löshåret som på ditt egna. Då är det lättare att korrigera innan det är isatt.

Vad som händer med limmet om det kommer hårfärg på det... Ptja antagligen ingenting men risken finns att det blir en kemisk reaktion beroende på vad det är för färg och lim.

Grejen är den att vi inte kommer få exakt samma färg på mitt hår som löshåret iallfall då jag haft håret rött för ett tag sen och nu har de brun, dock lyser det röda igenom väldigt mycket nu och löshåret är ljusare än vad mitt hår är, skulle behöva färga löshåret lite mörkare :s
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK...
2
Svar
23
· Visningar
1 110
Senast: Wingates
·
Kropp & Själ Hur hanterar ni som är väldigt mörkhåriga era gråa strån? Jag vet att det finns en hel del som bara ”låter det ske” men jag är inte där...
2
Svar
25
· Visningar
2 059
Senast: Rie
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 132
Senast: Lobelia
·
  • Artikel
Dagbok Funderat fram och tillbaka men känner att jag vill kunna använda min dagbok här fritt utan att behöva tänka på vilket konto jag...
2
Svar
27
· Visningar
3 725
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp