Skulle säga att vänta ut och bara ge kärlek på kattens villkor som du verkar göra

Hon vill kanske gosa mer när hon blivit lite äldre. Eller så vill hon inte det och då är det bara att acceptera det.
Sparky blev inte en gosekatt förrän när hon var kanske 2, och då successivt och lite försiktigt. Hon ville inte gosa, klappas eller annat. Hon ville leka och vara med hela tiden dock. Jag lät henne hållas lite tills jag insåg att det kunde bli problem fram i tiden, och framförallt med kloklippning osv så jag tränade på att hantera henne. Jag ville gärna ha en katt som ville gosa, men katten innan var lika o-gosig så jag accepterade ganska snabbt att vill hon inte så vill hon inte. Däremot behövde jag att hon lät sig hanteras i alla fall
Nu är hon 8 och tjatar om att vi ska gå och lägga oss kl 21:00, och så snart jag lägger mig i sängen kommer hon som ett spjut och ska ligga tätt intill. Sen sover vi så till morgonen, inte superofta hon lämnar mig och sängen. Knäkatt är hon dock fortfarande inte och gillar inte att bli buren eller så.