Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Djur läser liksom av så mycket mer än vad människor kan göra i bland känns det som.Sedan tror jag som flera andra tagit upp att katten läser av dig och din inställning. Det säger mig att läget med stor sannolikhet inte kommer att ändras.
Så fint! Kan också bli skygga av omplacering. Vilket jag vet exempel på.Det här är både Nikita och Megara, den när hon sover i min kofta är Nikita, en dag efter att hon kom hem. Den andra när hon borrar in nosen i min hals är två månader senare, men hon var ett riktig klister från början och sov varje natt med nosen inborrad i min armhåla och hela kroppen tryckt mot mig. De andra är på min taggiga inte lika klistriga Megara. Båda vuxna omplaceringar så jag visste vad jag fick.
Visa bifogad fil 183074
Hur ska min inställning ändras när hon är så menar duDjur läser liksom av så mycket mer än vad människor kan göra i bland känns det som.
Sparky och jag hade ju en jobbig tid för ganska exakt ett år sedan och jag (skäms lite) var liksom lite frustrerad och besviken på henne. Helt pga att jag blev obekväm av känslorna det gav mig att hon inte mådde bra och under en liten period riktades det mot henne. Dock fattade jag ju till slut vad jag höll på med och skärpte mig.
Hon var så himla avvaktande, distanstagande och misstänksam mot mig då.
Så fort jag hade skärpt mig och slutade med dumheterna gick vi tillbaka till att vara samma gamla radarpar.
Därför känner jag samma, att om inställningen inte förändras kommer katten kanske inte få chans att blomma ut och kanske bli en gosig sängkatt när den blir äldre.
Står tydligt att Ragdoll brukar tycka om att ligga avslappnade i famnen. Och att Perser gärna ligger i knät@anciplanki: Ingen av beskrivningarna du lagt in hävdar att det är knäkatter (ragdolls är snarast kända för att inte vara knäkatter, om än lugna och tillgivna). Dessutom har du en korsning, dvs en huskatt. Det finns inga garantier för vad som kommer att slå igenom och hur kombinationen blir.
Jag blir som sagt ledsen när jag läser hur du ser på din ljuvliga, friska kattunge. Oavsett art förtjänar de att bli älskade precis som de är. Jag instämmer med flera andra att det bästa för er båda är en omplacering och att du letar en vuxen katt som har de egenskaper du vill ha.
Sedan tror jag som flera andra tagit upp att katten läser av dig och din inställning. Det säger mig att läget med stor sannolikhet inte kommer
Hur ska min inställning ändras när hon är så menar du
Ett råd var att inte tvinga och försöka ignorera och det är precis det jag gör. Men ger mycket smek och klapp i ansiktet där hon tycker om. Men försöker aldrig få henne att komma när hon inte vill. Så tror inte alls det har med det att göra.
Står tydligt att Ragdoll brukar tycka om att ligga avslappnade i famnen. Och att Perser gärna ligger i knät
Däremot är hon också Brittisk korthårig det kan spela in ja.
Jag har ingen inställning det är vad jag klart märker på hennes sätt. Tror absolut inte det beror på mig. Jag ger som sagt mycket kärlek, smeker, klappar där hon tycker om. Men tvingar mig aldrig på.
För mig är inställning inte riktigt vad du gör. Det är snarare tankar och känslor.Hur ska min inställning ändras när hon är så menar du
Ett råd var att inte tvinga och försöka ignorera och det är precis det jag gör. Men ger mycket smek och klapp i ansiktet där hon tycker om. Men försöker aldrig få henne att komma när hon inte vill. Så tror inte alls det har med det att göra.
Står tydligt att Ragdoll brukar tycka om att ligga avslappnade i famnen. Och att Perser gärna ligger i knät
Däremot är hon också Brittisk korthårig det kan spela in ja.
Jag har ingen inställning det är vad jag klart märker på hennes sätt. Tror absolut inte det beror på mig. Jag ger som sagt mycket kärlek, smeker, klappar där hon tycker om. Men tvingar mig aldrig på.
Och var söker du då fakta när du tänker dig en ras. Det var exempel..har sett liknande info hos Sverak, uppfödare och många andra. Hur ska man annars få tips om det man önskar…Ja, enligt AI
Jag har/haft fyra stycken Perser/Exotic. Ingen har varit en knäkatt. De är sociala, kärleksfulla och tillgivna på lagom avstånd och på deras villkor.
De jag har haft sen kattungar har varit väldigt lika din och blivit mer för fysik närhet som äldre.
Min Exotic ligger ibland på mig en stund i sängen, det har hon börjat med nu och hon blir snart 5 år.
Hanen jag tog över som vuxen var extremt gosig och ville alltid vara nära, men han var 5 år när han flyttade hit och kom som omplacering efter dödsfall och vanvård. Han var väldigt svältfödd på uppmärksamhet och närhet och blir egentligen inget bra exempel.
Och var söker du då fakta när du tänker dig en ras. Det var exempel..har sett liknande info hos Sverak, uppfödare och många andra. Hur ska man annars få tips om det man önskar…
Tack, ja jag förstår. Jo, precis, ras behöver ju verkligen inte vara helt avgörande. Det var ju synd, men skönt att mormor och morfar kunde ta hand om den.Min mormor och morfar hade en renrasig Ragdoll hona och den var väldigt reserverad, "sjönk ihop" när man försökte klappa den, när vi som "främlingar" var på besök sökte den ingen närhet alls. Lät man den vara ifred sprang den inte iväg och gömde sig men var mest nöjd med att ligga själv i ett annat rum. Efterhand som den blev äldre kunde den ibland komma och lägga sig i knät hos min morfar, men det var först efter att de haft den i flera år. Det var egentligen min kusin som själv hade sparat ihop och köpte den när han var tonåring men de hade nog också förväntat sig att katten skulle vara annorlunda och den fick flytta till mormor och morfar efter något år när de insåg att den antagligen inte skulle bli så mycket mer tillgiven och att den inte trivdes i ett hem med barn och mycket liv och rörelse.
Men även raskatter kan ha väldigt olika personlighet. När jag var liten hade mamma en Norsk Skogkatt hona som hon tog ett par kullar, hon var själv väldigt tillgiven och sov alltid på min kudde när jag var i förskoleåldern. Men båda hennes döttrar, en som vi hade kvar själv och en som var kvar i bekantskapskretsen, hatade barn och var ganska reserverade även mot "sina egna" människor.
Han var så som kattunge sa jag, hela tiden och kunde lägga honom på rygg i knät. Sa att han som VUXEN blev förändrad, TROLIGEN för att jag var tvungen att vara borta mycket.Kontaktar andra som har den rasen jag är intresserad av, kollar uppfödare, läser om deras katter, hälsar på för att träffa deras katter osv
Du har ju flera gånger skrivit om din Perser som inte var någon knäkatt.
Om du nu ville ha en Perser igen förstår jag inte varför du inte köpte en sån?
De kommer ut för omplacering med jämna mellanrum och då kunde du valt en äldre med rätt personlighet för dig.
Han var så som kattunge sa jag, hela tiden och kunde lägga honom på rygg i knät. Sa att han som VUXEN blev förändrad, TROLIGEN för att jag var tvungen att vara borta mycket.
Honan var ALLTID tillgiven och nära med alla i familjen.
Det jag menar är att det inte finns någon garanti att omplacerad vuxen katt som SÄGS vara tillgiven med säkerhet blir det när den kommer till nytt hem hos mig.
Jag såg mammorna där och pappan Persisk har stamtavla. Så det påstås inte. Dom hade tydliga Ragdoll/Persiska utseendenAtt vara avslappnad när en håller dem i famnen är inte samma sak som att de är en knäkatt/plåsterkatt.
Faktum är fortfarande att du har en huskatt, det är skit samma vilka raser hon påstås ha. Dessutom finns det givetvis variationer inom olika raser men med renrasiga djur är det lättare att peka på gemensamma drag som är karaktäristiska för respektive ras (se på @MJLees burmor, de har inte exakt lika beteenden men det finns gemensamma nämnare).
Att du inte tror att katten (och för den delen, djur generellt) känner av vårt känsloläge är tämligen okunnigt, speciellt för någon som haft djur. Eller så har du alltid ansett att djuren finns för din skull och ska uppfylla dina behov, utan ett givande och tagande från båda parter. Oavsett vilket så kommer du aldrig att få en katt att göra som du vill. Du kan skapa förutsättningarna för det och hoppas på att det fungerar. Att inte se sin egen del i en situation gör att det är omöjligt att få till en förändring.
Ville prova blandningen med Ragdoll också, då jag hört gott. Därför..Kontaktar andra som har den rasen jag är intresserad av, kollar uppfödare, läser om deras katter, hälsar på för att träffa deras katter osv
Du har ju flera gånger skrivit om din Perser som inte var någon knäkatt.
Om du nu ville ha en Perser igen förstår jag inte varför du inte köpte en sån?
De kommer ut för omplacering med jämna mellanrum och då kunde du valt en äldre med rätt personlighet för dig.